    From: "Anonim" <a...@n...mam.emaila>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak zlokalizować niewelką nieszczelność.
    Date: Tue, 21 Aug 2012 10:53:15 +0200

    Użytkownik "KS" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:k0uacc$q2$1@news.dialog.net.pl...
    > Witam,
    > W jaki sposób zlokalizować nieszczelność w naczyniu w którym jest kilka
    > potencjalnie podejrzanych miejsc.
    > Naczynie ma około 200l objętości i panuje w nim ciśnienie na poziomie
    > 1milibara (prawie próżnia).
    > Do wszystkich podejrzanych miejsc dostęp dość trudny ale jest..
    > Wyciek jest tak mały że przez dobę ciśnienie wzrasta o 4 milibary.
    > Pozdrawiam
    > K.S.
    Niewiem dokładnie o jaki zbiornik i do czego służy, może poniższe bedzie
    smieszne ale co mi szkodzi napisać:

    1. Kamera termowizyjna, bedzie widać róznice temperatur, mozliwe że bedzie
    trzeba dłuuugo szukać by zbiornik miał wszedzie ta sama temperaturę. potem
    bedzie widac nieszczelność
    2. wlej wody z pigmentem kolorowym i patrz gdzie jest wyciek.
    3. wrzuć do zbiornika taki spray(lub kilka) którym odgrzybia sie klimatyzacje(a
    może jakies perfumy?). Zamknij zbiornik i wywietrz pomieszczenie. Po kilkunastu
    godzinach nalezy obwąchac zbiornik, w poszukiwaniu zapachu. Albo zatrudnic
    nalezy psa tropiącego.
    4. zatrudnic specjalistów - moze pomogą http://www.festo.com/cms/pl_pl/16807.htm
    5. zeszlifować zbiornik metalowy do żywego, jakimiś małymi płatami i obserwowac
    powierznie metalu - Jesli sie nieuda znaleść bedziesz mieć odnowiony zbiornik:)
    6. uzyć preparatu
    http://www.smaruj.pl/p/pl/270/flaw+detector+penetran
    t+2+wykrywanie+pekniec+400ml.html
    nie znam zasady działania ale chyba bedzie potrzebne lekkie nadciśnienie

    Będąc na Twoim miejscu najpierw wykluczyłbym miejsca najbardziej prawdopodobne:
    1. uszczelniłbym powłoką gumową (poprostu zamalowałbym guma w płynie do
    łazienek) najpierw otwory z korkami - jakies wejście do wewnątrz, drzwiczki,
    zawiasy itp
    2. uszczelniłbym - tak kilka cm naokoło - jakies rurki wspawane w ten
    zbiornik - o ile istnieją
    3. uszczleniłbym szfy na zbiorniku - zakładam że ma

    robiłbym to po koleji. pkt 1 i sprawdzam czy jest wyciek. potem dodaje pkt 2 i
    sprawdzam. Oczywiście sprawdzam na próżni

    Jeśli znajdziesz to potem lupa i po części odrywasz gume... i szukasz.
    Jeśi to nic niedało to znaczy ze nieszczelnosć jest w blasze i kuplbym wtedy
    preparat z pkt 6. Potem - o ile nic to niepomoże, poelcałbym metodę zapachową i
    na końcu termowizje.
    Jeśi kasa nie jest problemem to zaczołbym od kamery termowizyjnej. Według mnie
    stawiam na 100%załatwieeni tematu. Mozesz zadwonic i zapytac jakiegoś gościa czy
    da sie znaleść taką nieszczelność.

    Pozdrawiam
    Robert