  • 31. Data: 2009-06-30 19:06:12
    Temat: Re: Jak zaświecić diodę laserową LED wydłubaną z cd-rom
    Od: gdL <g...@o...pl>

    To jest akurat niemożliwe :
    > Dokładniej plamkę żółtą, nie siatkówkę.

    A jak nie spojrzysz dokładnie w laserek (swoim widzeniem plamkowym),
    ale laserek wyceluje dokładnie w źrenicę ? Wtedy siatkówkę, ale nie
    plamkę żółtą.

  • 32. Data: 2009-06-30 19:42:02
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    __Maciek wrote:
    > A jak z oświetlaczami do CCTV to nie wiem, nie
    > widuję ich w swoim otoczeniu, i dobrze zresztą...

    Mają z reguły diody na bliską podczerwień, bo taką najlepiej widzą
    kamery - świecenie takich oświetlaczy widać bez problemu w nocy, a w
    dzień zdarzało mi się sprawdzać czy działa... przykładając rękę lub
    twarz - czuć promieniowanie cieplne i podejrzewam, że to normalny efekt
    cieplny (grzeje się struktura diody).

    Mirek.

  • 33. Data: 2009-06-30 20:08:23
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Ja sądzę, że jest inaczej. Jaskra dopada ludzi znienacka,
    > o utracie pola widzenia dowiadują się często długo po fakcie.

    No ale utrata jest strasznie wolna, wiec jest czas na adaptacje, a dwa,
    ze jest to widzenie peryferyjne, o braku ktorego sie dowiadujemy jak sie
    zaczynami obijac o sciany :)

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 34. Data: 2009-06-30 20:36:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan T.M.F. napisał:

    > No ale utrata jest strasznie wolna, wiec jest czas na adaptacje, a dwa,
    > ze jest to widzenie peryferyjne, o braku ktorego sie dowiadujemy jak sie
    > zaczynami obijac o sciany :)

    Niestety, praktyka kliniczna mówi co innego: potrafi dopaść znienacka.

    --
    Jarek

  • 35. Data: 2009-06-30 20:57:40
    Od: "cholo" <r...@i...pl>

    >W jaki prosty sposób można poświecić diodą wydłubaną z cd-roma?
    > Da się ją odpalić wprost z bateryjki 3V? Nie mogę wygooglać jakoś...

    http://www.metacafe.com/watch/756433/laser_flashligh
    t_hack/
    :)

    pozdro,
    cholo

  • 36. Data: 2009-06-30 21:12:17
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Niestety, praktyka kliniczna mówi co innego: potrafi dopaść znienacka.

    Rozumiem, ze jestes klinicysta i masz praktyke.
    Bo wg mojej wiedzy najczestsza postacia jest jaskra z otwartym katem,
    gdzie z nienacka glownie dopada rozpoznanie, a nie choroba.
    Jesli mowisz zas o ostrym napadzie jaskry to nijak nie pasuje to do
    twoich slow "Jaskra dopada ludzi znienacka, o utracie pola widzenia
    dowiadują się często długo po fakcie", gdyz tu calkowite zaniewidzenie
    moze byc bardzo szybkie, a i dolegliwosci nie pozwola na nadmierne
    zwlekanie z uzyskaniem pomocy medycznej.

  • 37. Data: 2009-06-30 21:48:43
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Pszemol wrote:

    > Martwe pola się widzi - po prostu nie ma tam obrazu :-)
    > Nie sądzę aby po wypaleniu dziury w siatkówce mózg się
    > natychmiast nauczył zasłaniać taką dziurę tak jak to robi
    > z "ciemną plamką" w oku... Jak sądzisz?

    Martwego pola nie zobaczysz. Kumpel dostal w oko laserem, zrobila mu sie
    druga czarna plamka i nawet o tym nie wiedzial. Wyszlo dopiero u okulisty.

    --
    Jerry1111

  • 38. Data: 2009-07-01 10:32:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan T.M.F. napisał:

    > Rozumiem, ze jestes klinicysta i masz praktyke.

    Nie, ale kiedyś odleżałem swoje w klinice, to się napatrzyłem na to i owo.
    Na szczęście miałem czym patrzeć.

> [...]
    > moze byc bardzo szybkie, a i dolegliwosci nie pozwola na nadmierne
    > zwlekanie z uzyskaniem pomocy medycznej.

    Są osoby, których jaskra dopadła, leżą w szpitalu, a z jakichś medycznych
    powodów nie można od razu operować. Na kolejnym badaniu pola widzenia
    dowiaduuą się ile im od przedwczoraj ubyło, choć wcale sobie z tego nie
    zdawali sprawy. Nie twierdzę, że to typowy przypadek, w ogóle nie chcę
    wypowiadać się w kategoriach statystycznych. Chodziło o to, czy można
    nagle utracić część siatkówki i nie zauważyć tego. Można.

    --
    Jarek

  • 39. Data: 2009-07-01 18:48:25
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Są osoby, których jaskra dopadła, leżą w szpitalu, a z jakichś medycznych
    > powodów nie można od razu operować.

    Bo nie kazdy typ trzeba operowac, jest jeszcze farkakoterapia, no i
    kwestia skutecznosci operacji, ale to OT.

    > Na kolejnym badaniu pola widzenia
    > dowiaduuą się ile im od przedwczoraj ubyło, choć wcale sobie z tego nie
    > zdawali sprawy.

    To artefakty. Jesli im ubywa w takim tempie, a tak moze byc w ostrym
    napadzie jaskry to nie ubywa im pole widzenia, tylko ostrosc. I to jest
    glowny problem w tej sytuacji.

    > Nie twierdzę, że to typowy przypadek, w ogóle nie chcę
    > wypowiadać się w kategoriach statystycznych. Chodziło o to, czy można
    > nagle utracić część siatkówki i nie zauważyć tego. Można.

    Owszem, mozna, jesli jest to czesc peryferyjna. W czesci centralnej, czy
    wrecz w plamce niezauwazyc sie nie da. Bo gwaltowne pogorszenie jej
    kondycji wiaze sie utrata ostrosci wzroku, co trudno nie zauwazyc. Wloz
    sobie okulary +6 dioptrii i powiedz, ze nie widzisz roznicy :) Polece ci
    dobrego okuliste :)

  • 40. Data: 2009-07-01 19:11:29
    Od: gdL <g...@o...pl>

    On 1 Lip, 20:48, "T.M.F." <t...@n...mp.pl> wrote:

> [...]
    et/
    > Teraz takze forum dyskusyjne
    > Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

    Da się stracić i nie zauważyć. W jednym oku.Zwłaszcza w ostrym
    napadzie, gdzie jest się skupionym na innych nieciekawych objawach. OT
    ciąg dalszy...