  • Data: 2009-06-30 16:18:38
    Temat: Re: Jak zaświecić diodę laserową LED wydłubaną z cd-rom
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Pszemol napisał:

    > Martwe pola się widzi - po prostu nie ma tam obrazu :-)
    > Nie sądzę aby po wypaleniu dziury w siatkówce mózg się
    > natychmiast nauczył zasłaniać taką dziurę tak jak to robi
    > z "ciemną plamką" w oku... Jak sądzisz?

    Ja sądzę, że jest inaczej. Jaskra dopada ludzi znienacka,
    o utracie pola widzenia dowiadują się często długo po fakcie.
    A mózg nie tyle znakomicie ukrywa dziury w siatkówce (poza
    ciemną plamką, czyli konektorem do którego przylutowany jest
    nerw wzrokowy, wielu ludzi ma ich więcej), co udaje, że mamy
    dobry i ostry wzrok. W rzeczywistości jako takie parametry ma
    tylko plamka żółta. Dzięki niej na przykład możemy czytać. Ale
    w jednym czasie obejmuje ona swoim zasięgiem ledwie kilka słów.

    --
    Jarek