  • 1. Data: 2004-01-17 10:18:28
    Temat: Jak zastąpić modem SpeedStream z TPSA (DSL) własnym?
    Od: "Paweł Cern" <p...@q...com.pl>

    Witam serdecznie,

    Czy ktoś z was sukcesywnie zastąpił kiedyś modem SpeedStream dostarczany
    przez TPSA z usługą DSL, własnym modemem? Mam problem, po czasie modem traci
    połączenie z internetem. Wszystkie lampki sygnalizują że wszystko jest OK
    (kolor zielony), ale np. na skutek użycia polecenia PING otrzymuję
    informację że host docelowy jest nieosiągalny (od routera w modemie). Z
    zewnątrz modem także nie jest widoczny. Jedynym ratunkiem jest reset
    modemu - po resecie łącze zaczyna działać na jakiś czas. Po dogłębnych
    przemyśleniach dochodzę do wniosku, że sesja PPPoE jest zrywana (może się
    zdarzyć), ale modem nie może lub nie próbuje zestawić sesji ponownie.
    Zgłaszałem tą usterkę na infolinii, naprawiają już ponad miesiąc i
    pozytywnych skutków nie widać. Tracę już jakąkolwiek nadzieję na poprawną
    pracę tego łącza z oryginalnym modemem. Dowiedziałem się że po ADSL-u, w
    kanale PVC przesyłany jest strumień PPPoE. MAC-adres interfejsu widocznego
    od strony tepsy musi zgadzać się z MAC-adresem dostarczonego modemu - to nie
    jest problem. Jednak PPPoE wymaga zalogowania się. Potrzebny jest login i
    hasło. Jednak nikt z techników ani pracowników BOK TPSA nie udzielił mi (nie
    chciał lub nie wiedział) takiej informacji. Czy może mi ktoś w tej sprawie
    pomóc?

    Paweł Cern

  • 2. Data: 2004-01-17 13:09:32
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@p...pl>

    Paweł Cern wrote:
    > Potrzebny jest login i hasło. Jednak nikt z techników ani pracowników BOK
    > TPSA nie udzielił mi (nie chciał lub nie wiedział) takiej informacji. Czy
    > może mi ktoś w tej sprawie pomóc?

    Do dyskusji służy grupa alt.pl.neostrada

    Masz w umowie napisane _wyraźnie_, że wymuszana jest zmiana adresu IP
    co 24h, ostatnio jest znacznie rzadziej ale jednak jest. Wyrzuć aplikację
    "Neostrada" i za pomocą dialup-networking utwórz połączenie. Login
    i hasło dostajesz przy rejestracji na stronie neostrady.

    --
    Andrzej Bursztynski, My personal opinions are just mine
    -crossout underlines and replace with first 3 letters of my first name-

  • 3. Data: 2004-01-17 13:29:09
    Od: "gtk@adm" <g...@a...pl>

    Dnia 2004-01-17 14:09,Użytkownik Andrzej Bursztynski napisał:

    > Do dyskusji służy grupa alt.pl.neostrada

    Jak najbardziej

> [...]
    > "Neostrada" i za pomocą dialup-networking utwórz połączenie. Login
    > i hasło dostajesz przy rejestracji na stronie neostrady.

    To dotyczy neostrady, natomiast pytajacemu chodzi o usluge internetdsl.

    Wracajac do tematu, loginu i hasla nie zna ani pracownik boku ani
    monter. Nie ma mozliwosci poznania tych parametrow, a nikt z pracownikow
    ktorzy maja do nich dostep ich Ci nie przekaze. Nie wiem jaki masz
    problem przeciez ten modem w niczym nie przeszkadza, niczego nie
    blokuje, stawiasz za nim router sprzetowy lub linuxowy i konfigurujesz
    go wg wlasnych potrzeb.

    --
    Carlos
    * archiwum grupy a.p.n * * wyszukiwarka *

  • 4. Data: 2004-01-17 14:07:08
    Od: "Michal Biegajlo" <j...@n...stronie.www>

    In news:bub267$4bk$1@atlantis.news.tpi.pl, *Paweł Cern* typed:

    > Po dogłębnych
    > przemyśleniach dochodzę do wniosku, że sesja PPPoE jest zrywana (może
    > się zdarzyć), ale modem nie może lub nie próbuje zestawić sesji
    > ponownie.

    Sesja nie jest zrywana tylko się po prostu zawiesza i nie jest to PPPoE
    tylko PPPoA ;)

    > Dowiedziałem się że po ADSL-u, w kanale PVC przesyłany jest strumień
    > PPPoE. MAC-adres interfejsu widocznego od strony tepsy musi zgadzać
    > się z MAC-adresem dostarczonego modemu - to nie jest problem.

    Tego nie jestem pewien, ale z chęcią sobie to przetestuję tylko musze
    załatwić inny modem ;)

> [...]
    > nikt z techników ani pracowników BOK TPSA nie udzielił mi (nie chciał
    > lub nie wiedział) takiej informacji. Czy może mi ktoś w tej sprawie

    Bo nikt takiego loginu i hasła nie zna. Hasło jest generowane automatycznie
    wygląda mniej więcej tak:
    Username - cyferki_i_literki@internetdsl

    Password - cyferki_i_literki

    Niestety "cyferki_i_literki" nie mają żadnego związku z tą kartką, którą
    dostarczają przy założeniu łącza ;( i goły okiem widać, że raczej nikt go
    nie wymyślał ;) Trzeba znać hasło dostępowe do modemu żeby podejrzeć, jakie
    jest hasło autoryzacji ppp na modemie, choć pewnie gdzieś jest jakaś baza
    tych już wygenerowanych i przydzielonych adresów ip, ale na 1000% zwykły
    żuczek w TP SA nie ma do niej dostępu.

    Ps. Topic jest trochę NTG, bardziej pasował by na pl.comp.networking

    --
    Pozdrawiam / Regards Michal Biegajlo
    http://www.winroute.prv.pl

  • 5. Data: 2004-01-17 15:04:48
    Od: "Paweł Cern" <p...@q...com.pl>

    Użytkownik "Michal Biegajlo" <j...@n...stronie.www> napisał w wiadomości
    > In news:bub267$4bk$1@atlantis.news.tpi.pl, *Paweł Cern* typed:

    > Sesja nie jest zrywana tylko się po prostu zawiesza i nie jest to PPPoE
    > tylko PPPoA ;)

    Wiesz, nie wiem czy to co piszą w dokumentacji Internet DSL to prawda.
    Przecież PPPoA nie niesie nagłówków Ethernet a więc MAC-adresów.
    Jeśli byłoby PPPoA, MAC-adres nie był by istotny i usługa działałaby z
    każdym modemem.

    Nie jestem przekonany że sesja zawiesza się. Jeśli router modemu odpowiada
    że sieć zewnętrzna jest nieosiągalna, to stosowny wpis z tablicy routingu
    został usunięty, a więc modem jest świadomy że nie ma połączenia PPP i
    powinien próbować zestawić je ponownie (jeśli jest odpowiednio
    skonfigurowany).

    Posuwam się do takich kroków bo TPSA naprawia to łącze już ponad miesiąc i
    nie mam już do nich siły. Chcę przeprowadzić własne testy.

  • 6. Data: 2004-01-17 19:31:51
    Od: Admin TVK Tel-Ka <a...@t...wroc.pl.invalid>

    W artykule <bubj1u$rfq$1@nemesis.news.tpi.pl> Paweł Cern napisał(a):

> [...]
    > Przecież PPPoA nie niesie nagłówków Ethernet a więc MAC-adresów.
    > Jeśli byłoby PPPoA, MAC-adres nie był by istotny i usługa działałaby z

    Jest PPoA (wchodząc na stronię modemu można zobaczyć)... technicy
    zmieniają modemy dowolnie i nikomu tego nie zgłaszają, aby
    rekonfigurował..

    System Summary
    System Type: SpeedStream 5100-Series
    Config Part #: 003-6145-505
    Firmware Part #: 004-E141-A1Z
    MAC Address: 00:0B:23:0A:3B:19

    Point to Point Connection Summary:
    PPPoA(0) 80.53.x.x

  • 7. Data: 2004-01-17 20:48:49
    Od: "yab" <l...@p...onet.pl>

    Z dziennika pijanego naczelnika:
    Skazaniec Paweł Cern naskrobał na ścianie:

> [...]
    > nikt z techników ani pracowników BOK TPSA nie udzielił mi (nie chciał
    > lub nie wiedział) takiej informacji. Czy może mi ktoś w tej sprawie

    Modemy z serii 5660 automatycznie sciagaly sobie konfiguracje z serwera
    tpsa....
    Nie wiem jak to jest z nowymi Speedstream'ami.
    Moze dalej w ten sposob jest to wszystko konfigurowane (tpsa to dinozaur i
    nie lubi zmieniac patentow, wiec moze uda ci sie odpalic usluge na innym
    modemie)

    zajgladnij tutaj: http://www.michal.eggs.pl/others/inne/DSL/

    Predzej wydusisz od technikow login i haslo do polaczenia pppoa, niz samo
    haslo admistracyjne modemu ( te 300-400 zl musza szarpnac przy wlaczaniu
    NAT'a :P)

    --
    Yaboll ( yaboll(at)interia(dot)pl )
    Kiedy ci na swiecie zle, gdy zakochasz sie w dziewczynie,

  • 8. Data: 2004-01-17 21:49:35
    Od: "Paweł Cern" <p...@q...com.pl>

    Użytkownik "yab" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Yaboll ( yaboll(at)interia(dot)pl )
    > Kiedy ci na swiecie zle, gdy zakochasz sie w dziewczynie,
    > A ta larwa nie chce cie, wypij wino to ci minie.

    Bardzo pożyteczna informacja, z pewnością się przyda.

    A czy wiadomo w jaki sposób konfiguracja jest ładowana do modemu? Czy modem
    sam wszystko ściąga z jakiegoś FTP-a, czy na skutek zalogowania się do sieci
    z loginem konfiguracja@konfiguracja jakieś urządzenie wysyła do modemu
    konfigurację? Robi się ciekawie, możnaby podłączyć modem skonfigurowany jako
    bridge, zalogować się z peceta i nieco pogrzebać.

  • 9. Data: 2004-01-18 05:32:41
    Od: "Michal Biegajlo" <j...@n...stronie.www>

    In news:bubj1u$rfq$1@nemesis.news.tpi.pl, *Paweł Cern* typed:

> [...]
    > Przecież PPPoA nie niesie nagłówków Ethernet a więc MAC-adresów.
    > Jeśli byłoby PPPoA, MAC-adres nie był by istotny i usługa działałaby z

    No i tego nie sprawdzałem ale jak dorwę inny modem to sam z ciekawośći
    zobaczę ;)

> [...]
    > tablicy routingu został usunięty, a więc modem jest świadomy że nie
    > ma połączenia PPP i powinien próbować zestawić je ponownie (jeśli

    Veni, Vidi i na 100% to jest zwis sesji, a skoro sesja wisi to się nie
    zerwała, a skoro się nie zerwała to nie ma, po co jej wznawiać. to jest
    niestety głupiutkie urządzenie i nie potrafi samo wykryć zwisów. Na Vici mam
    rozwiązanie tylko potrzeby jest dostęp do modemu i znajomść np. perla (ja
    nie znam ;( )

    > Posuwam się do takich kroków bo TPSA naprawia to łącze już ponad
    > miesiąc i nie mam już do nich siły. Chcę przeprowadzić własne testy.

    Ja jak miałem problemy z moim DLS'em to miałem tę przyjemność gadać z
    człowiekiem naprawdę kompetentnym z Polpaka, który pozwolił mi załogować się
    zdalnie na router (via telnet) żebym mu podał konfig (hi, hi mój login i
    pass dla pppauth też znam ;>). Na koniec okazało się, że miałem padnięty
    router i mi go wymienili, ale hasło jest te same :D

  • 10. Data: 2004-01-18 10:31:11
    Od: "yab" <l...@p...onet.pl>

    Z dziennika pijanego naczelnika:
    Skazaniec Michal Biegajlo naskrobał na ścianie:

> [...]
    > (hi, hi mój login i pass dla pppauth też znam ;>). Na koniec okazało
    > się, że miałem padnięty router i mi go wymienili, ale hasło jest te

    TPSA podala ci haslo, swoja najbardziej strzezona tajemnice???!!!!!
    Dzieki temu haselku mogles sobie sam odpalic opcje NAT'a (za darmo), chyba
    to to ma 2 usera bez praw konfiguracji??
    Sadze, ze jest jedno/kilka hasel do wszystkich modemow DSL w Polsce.
    Na szczescie da sie na modem logowac tylko z podsieci i jakiegos tam
    wyznaczonego IP z zewnatrz.

    Moj prv czeka na haselko.