  • Data: 2009-06-16 12:17:07
    Temat: Re: Jak zasilić cewkę rozmagnesowująca (TV)
    Od: " Wmak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Rylen <r...@m...pl> napisał(a):

    > Należy ją złożyć "w ósemki") by miała średnicę ze 20 cm, podłączyć do sieci
    > przez dużą, 100-200W żarówkę i "objechać" kineskop, jak wyżej pisałem."
    > Myślę że to pomoże. już w sobotę się przekonam.
    >
    > Rylen

    Najważniejsze przy tej operacji jest, by wyłączyć zasilanie cewki dopiero po
    jej odsunięciu na sporą odległość gdy jej pole nie działa już na kineskop.

    Używałem przez lata cewki od starego telewizora, złożonej w 8, z wyłącznikem
    na kablu, zasilanej bezpośrednio z 220V.
    Cewa brała z 10A, po kilkunastu sekundach parzyła ręce.
    Pięknie czyściła kineskopy PIL i DELTA.
    Kiedyś trafił się wybredny klient, któemu nie podobały się jakieś drobne
    niedokładności koloru w rogach nowiutkiego telewizora Sony.
    Potraktowałem tą cewką i zbyt silne pole "posklejało" w kilku miejscach
    paski maski trinitrona.
    Na ekranie widać było pionowe czarne prążki o kształcie cieniutkiej soczewki.
    Aż się spociłem, bo w tamtych czasach taki TV kosztował kilka miesięcznych
    pensji.
    Kolejne próby z polem magnetycznym nie pomogły, w rozpaczy przykryłem ekran
    chusteczką i zdrowo przywaliłem ciążkim butem "traktorem" z gumową podeszwą.
    Maska zabrzęczała i rozplątałą się, paski znikły.
    Moje szczęście, że przy tych operacjach właściciel jadł obiad w kuchni...

    Wmak