    From: Marek <b...@e...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Jak zapanować nad sesjami w PHP?
    Date: Thu, 16 Sep 2010 07:50:43 +0200

    Dnia Wed, 15 Sep 2010 23:19:10 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

    > Używasz. Niejawnie czy nie, ale używasz.
    >
    > I możesz parametry tych ciasteczek sobie zmienić:
    > http://pl2.php.net/manual/en/function.session-set-co
    okie-params.php

    O, nawet nie wiedziałem o tym :-) Zresztą nie miałem potrzeby wiedzenia o
    tym gdyż i tak nie za bardzo jest co modyfikować. Standardowe parametry
    cisteczek wydają się być prawidłowe. Nie ma do czego się przyczepić.

    > Nie wymuszasz gdzieś na ciasteczku sesji ścieżki /admin ?
    > Ew. w drugą stronę - wymuś /

    Standardowe ciasteczka PHP zawierają ścieżkę (lewa) / oraz (prawa) /admin.
    Podkreślę, że ważna jest kolejność zakładek. Zakładka (zarówno pod FF jak i
    IE8), która posiada cisteczko z / powoduje, że odczytywany przez Flash z
    poziomu tej zakładki inny skrypt PHP posługuje się ciasteczkiem /admin -
    czyli w konsekwencji złym numerem sesji.

    > Pytam tylko jak kwestię ciastek rozwiązali we Flashu, bo ja na niego mam
    > alergię.

    Nie dziwię się :-) Szczególnie od czasu gdy Adobe wykupiło Macromedia i
    zaczęli wdrażać swoje nieergonomiczne (a nawet debilne) patenty, środowisko
    zaczęło szwankować również i od tej strony.

    A wracając do wątku: nie rozwiązali bo nie było potrzeby zajmowania się
    tym. Przynajmniej tu nie sknocili niczego.

    > Skoro jednak dostaje ID we flashvars, to powinien być tego
    > świadomy i sobie z tym radzić.

    Flash nie wysyła żadnych ciasteczek bo to jest funkcją browsera. Temu
    ostatniemu miesza się z kolei, które ma wysłać. Ale sprawdzę tą koncepcję.
    Może faktycznie wymuszę z poziomu Flasha wysyłanie poprawnego ciasteczka.
    Pewnie trafię znów głową w mur bo coś wyjdzie na jaw ale spróbować można.
    Czuję przez kości, że aby to skorygowane ciasteczko mogło być wysłane to
    bez reloadu strony z Flashem nie obejdzie się więc zabawa nie będzie miała
    sensu.

    Na wszelki wypadek wyjaśnię, że tylko debuggingowo przekazywałem ID sesji
    do FlashVars. Flash standardowo nie otrzymuje żadnych zmiennych w ten
    sposób a już w szczególności cookies.

    > Choć w sumie race condition mogłoby wystąpić
    > - o ile twórcy przeglądarki takiej sytuacji nie przewidzieli (a IMO
    > powinni).

    No i chyba ma to miejsce :(