  • Data: 2014-09-15 19:25:07
    Temat: Re: Jak zamocować toroid
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 15 września 2014 17:22:07 UTC+2 użytkownik Piotr Wyderski
    napisał:
    > Chciałbym zrobić obudowę z denkiem z FR4/70um. Będzie zawierała
    >
    > m.in. transformator toroidalny 12V/500W, a więc trochę ważący.
    >
    > Do transformatora są dekielki i podkładki z gumy neoprenowej,
    >
    > do montażu typowego, tj. na śrubę. Transformator będzie na tej
    >
    > śrubie wisiał. W jaki sposób wykonać mocowanie do denka, by było
    >
    > trwałe? Wystarczy przewiercić na wylot i dać po obu stronach duże
    >
    > podkładki, czy konieczne jest przylutowanie walca z np. mosiądzu
    >
    > średnicy 40+ mm i dopiero w to śrubę mocującą?
    >

    > Pozdrawiam, Piotr

    Laminat jest za słaby żeby do niego taki duży transformator przymocować jedną śrubą.
    Zwłaszcza że ma wisieć jak napisałeś. Ta śruba i dekielki z gumą mogą byc użyte do
    przymocowania do czegoś wytrzymalszego niż laminat. Na przykład blachy Al 3mm, płytki
    z laminatu 3, tekstolitu 4mm.