  • Data: 2014-09-19 14:59:56
    Temat: Re: Jak zamocować toroid
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-09-15 17:22, Piotr Wyderski pisze:
    > Chciałbym zrobić obudowę z denkiem z FR4/70um. Będzie zawierała
    > m.in. transformator toroidalny 12V/500W, a więc trochę ważący.
    > Do transformatora są dekielki i podkładki z gumy neoprenowej,
    > do montażu typowego, tj. na śrubę. Transformator będzie na tej
    > śrubie wisiał. W jaki sposób wykonać mocowanie do denka, by było
    > trwałe? Wystarczy przewiercić na wylot i dać po obu stronach duże
    > podkładki, czy konieczne jest przylutowanie walca z np. mosiądzu
    > średnicy 40+ mm i dopiero w to śrubę mocującą?
    >
    > Pozdrawiam, Piotr

    Ja tam rozwiązałem sobie to troszkę inaczej ponieważ szkoda mi było
    niszczyć uzwojenia dociskaniem jakiegoś blaszanego krążka. ( Nawet z
    podkładką).

    Kupiłem pudełko z możliwością mocowania do ściany. Czyli takie gdzie
    otwory montażowe są oddzielone od wnętrza. Włożyłem toroida do środka i
    zalałem zalewą do transformatorów ( EP118 z oferty TME ).

    Tym sposobem około 1kg trafo montuje do podłogi śrubami 4 x M4.

    Drogo - bo zalewa droga. Ale kilogramowe opakowanie starcza mi na 4 szt.
    Przynajmniej ładnie jest.

    Adam