  • 11. Data: 2014-09-19 13:42:55
    Temat: Re: Jak zamocowa? toroid
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Mirek wrote:

    > To ma być jedna sztuka? - 8 otworów i 4 trytytki - te najgrubsze, ~1cm
    > szerokie.

    Przyznam, że pomysłowe, ale nie da się: pod transformatorem jest
    płyta z elektroniką, a dopiero pod nią denko. Na płytkę elektroniczną
    obciążeń mechanicznych nie chcę przenosić.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 12. Data: 2014-09-19 14:59:56
    Temat: Re: Jak zamocować toroid
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2014-09-15 17:22, Piotr Wyderski pisze:
    > Chciałbym zrobić obudowę z denkiem z FR4/70um. Będzie zawierała
    > m.in. transformator toroidalny 12V/500W, a więc trochę ważący.
    > Do transformatora są dekielki i podkładki z gumy neoprenowej,
    > do montażu typowego, tj. na śrubę. Transformator będzie na tej
    > śrubie wisiał. W jaki sposób wykonać mocowanie do denka, by było
    > trwałe? Wystarczy przewiercić na wylot i dać po obu stronach duże
    > podkładki, czy konieczne jest przylutowanie walca z np. mosiądzu
    > średnicy 40+ mm i dopiero w to śrubę mocującą?
    >
    > Pozdrawiam, Piotr

    Ja tam rozwiązałem sobie to troszkę inaczej ponieważ szkoda mi było
    niszczyć uzwojenia dociskaniem jakiegoś blaszanego krążka. ( Nawet z
    podkładką).

    Kupiłem pudełko z możliwością mocowania do ściany. Czyli takie gdzie
    otwory montażowe są oddzielone od wnętrza. Włożyłem toroida do środka i
    zalałem zalewą do transformatorów ( EP118 z oferty TME ).

    Tym sposobem około 1kg trafo montuje do podłogi śrubami 4 x M4.

    Drogo - bo zalewa droga. Ale kilogramowe opakowanie starcza mi na 4 szt.
    Przynajmniej ładnie jest.

    Adam

  • 13. Data: 2014-09-20 19:51:00
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 19.09.2014 13:42, Piotr Wyderski wrote:

    > Przyznam, że pomysłowe, ale nie da się: pod transformatorem jest
    > płyta z elektroniką, a dopiero pod nią denko. Na płytkę elektroniczną
    > obciążeń mechanicznych nie chcę przenosić.

    Aha, czyli trafo ma wisieć nad płytką, przymocowane do obudowy - też z
    laminatu?
    No to można by zrobić coś w rodzaju stołeczka - 4 tulejki dystansowe
    (przez otwory w płytce) śrubkami do obudowy. na tych tulejkach śrubkami
    stożkowymi - krążek wielkości toroida (może być z laminatu albo z
    blachy) i ... trytytki ;) Jak nie chcesz się bawić w wycinanie krążka,
    to może być kwadrat i tradycyjnie - 8 otworów i trytytki.

    --
    Mirek.

  • 14. Data: 2014-09-22 16:44:21
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Mirek wrote:

    > Aha, czyli trafo ma wisieć nad płytką, przymocowane do obudowy - też z
    > laminatu?

    Dokładnie tak. Jest obudowa z laminatu rozmiaru A4 i wisi
    trwale na ścianie na wkrętach przechodzących przez denko.
    Nad denkiem jest niewiele mniejsza płyta główna z elektroniką.
    Nad tą płytą ma wisieć trafo. Ponieważ to dość ciężki toroid, to
    zamocowanie i tak w końcu musi sprowadzić się do centralnej śruby.
    Docelowo śruba jest więc prostopadła do ściany i równoległa
    do podłogi.

    > No to można by zrobić coś w rodzaju stołeczka - 4 tulejki dystansowe
    > (przez otwory w płytce) śrubkami do obudowy. na tych tulejkach śrubkami
    > stożkowymi - krążek wielkości toroida

    No to mi rozwiązałeś problem, dziękuję! Na stołeczek nie wpadłem,
    a genialnie rozkłada obciążenie na denko...

    > Jak nie chcesz się bawić w wycinanie krążka

    To się robi otwornicą z Castoramy, zestaw za chyba 15 PLN. :-)

    > to może być kwadrat i tradycyjnie - 8 otworów i trytytki.

    Nie, normalnie, na śrubie. :-) Tylko śruba do stołeczka, a nie
    do denka -- dźwignia będzie znacznie mniejsza. Albo i do stołeczka,
    i do denka, wówczas uzyskuje się podparcie dwupunktowe i wynikająca z
    tego pancerną konstrukcję. A stołeczek można zrobić z tej okrągłej
    blachy do mocowania toroida -- kluczem są podpórki. Dzieki!

    Pozdrawiam, Piotr