    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak zamocowa? toroid
    Date: Mon, 22 Sep 2014 16:44:21 +0200

    Mirek wrote:

    > Aha, czyli trafo ma wisieć nad płytką, przymocowane do obudowy - też z
    > laminatu?

    Dokładnie tak. Jest obudowa z laminatu rozmiaru A4 i wisi
    trwale na ścianie na wkrętach przechodzących przez denko.
    Nad denkiem jest niewiele mniejsza płyta główna z elektroniką.
    Nad tą płytą ma wisieć trafo. Ponieważ to dość ciężki toroid, to
    zamocowanie i tak w końcu musi sprowadzić się do centralnej śruby.
    Docelowo śruba jest więc prostopadła do ściany i równoległa
    do podłogi.

    > No to można by zrobić coś w rodzaju stołeczka - 4 tulejki dystansowe
    > (przez otwory w płytce) śrubkami do obudowy. na tych tulejkach śrubkami
    > stożkowymi - krążek wielkości toroida

    No to mi rozwiązałeś problem, dziękuję! Na stołeczek nie wpadłem,
    a genialnie rozkłada obciążenie na denko...

    > Jak nie chcesz się bawić w wycinanie krążka

    To się robi otwornicą z Castoramy, zestaw za chyba 15 PLN. :-)

    > to może być kwadrat i tradycyjnie - 8 otworów i trytytki.

    Nie, normalnie, na śrubie. :-) Tylko śruba do stołeczka, a nie
    do denka -- dźwignia będzie znacznie mniejsza. Albo i do stołeczka,
    i do denka, wówczas uzyskuje się podparcie dwupunktowe i wynikająca z
    tego pancerną konstrukcję. A stołeczek można zrobić z tej okrągłej
    blachy do mocowania toroida -- kluczem są podpórki. Dzieki!

    Pozdrawiam, Piotr