  • 11. Data: 2013-01-18 14:43:07
    Temat: Re: Jak zablokować pojedyncze numery w Orange (TPS A)?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michal Jankowski napisał:

    > Dla kogo? Ograniczenie łączy, to mniejsze koszty. Przychód od klientów
    > końcowych i tak nie spadnie...

    Niekorzystne dla tego, który bierze pieniądze, czyli tego, kto przyjmuje
    ruch. A ograniczanie czegoś, co już wcześniej zostało zbudowane, i tak
    nie zmniejszy już *realnych* kosztów. Ale to i tak są nieznaczące pozycje
    w budźetach. Wróćmy znowu do wcześniejszego stwierdzenia, że "operatorzy
    żyją z ruchu telefonicznego" -- to już nie jest prawdą. Żyją przede
    wszystkim z abonamentów. Opłaty interkonektowe mogą mieć znaczenie dla
    operatorów VoIP. To dlatego oni dają numery za złotówkę na rok.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2013-01-18 15:37:24
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> writes:

    > w budźetach. Wróćmy znowu do wcześniejszego stwierdzenia, że "operatorzy
    > żyją z ruchu telefonicznego" -- to już nie jest prawdą. Żyją przede
    > wszystkim z abonamentów.

    Historia zatoczyła koło? Kiedyś były rozmowy lokalne nieograniczone
    czasowo i bodajże 100 rozmów w abonamencie. A z kolei rozmowy MM przez
    telefonistkę i traktowane jako luksus od wielkiego dzwonu, więc
    przychodów od prywatnych abonentów z tego tytułu było chyba niewiele.

    MJ

  • 13. Data: 2013-01-18 16:40:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości

    >Historia zatoczyła koło?

    Nie pierwszy raz .. tzn nie tylko w tej dziedzinie.

    Ale byly tez centrale automatyczne MM.

    J.

  • 14. Data: 2013-01-18 16:46:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

> [...]
    > telefonistkę i traktowane jako luksus od wielkiego dzwonu, więc
    > przychodów od prywatnych abonentów z tego tytułu było chyba niewiele.

    Też o tym kole pomyślałem. Jeszcze wcześniej w ogóle lokalnych nie
    ograniczali -- w ręcznych centralach nie pisano każdej rozmowy do kajetu.
    Potem ktoś wpadł na genialny pomysł, że więcej kasy się wydoi, jeśli
    zamiast liczby połączeń, zliczać się będzie czas. Na zmianę systemu
    rejestracji trzeba było niemały grosz wyłożyć. Ale żeby umożliwić rzeczowe
    rozpatrywanie reklamacji (które niewiedzieć czemu lawinowo się pojawiły)
    nakazano robienie i przechowywanie pełnych zapisów każdego połączenia.
    A to już niezła fura grosza. Teraz zostaliśmy z tymi drogimi systemami
    jak ten Himilsbach z angielskim. W dodatku mają one tak zwane wsparcie
    ustawowe, więc nijak się z tego wycofać. Teraz to się zrobił głowny koszt
    prowadzenia biznesu.

    Jarek

    --
    Spisane będą czyny i rozmowy.