  • 11. Data: 2010-12-28 18:21:31
    Temat: Re: Jak zablokować internet ?
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    > Hmm, 9złotych miesięcznie za nieograniczony ryczałt. Więcej się nie da
    > nabić po włączeniu najtańszego pakietu :>

    Hmmm, ale 9zł stanowi ponad 1/3 abonamentu za 30zł.
    W dodatku płacić za coś czego się nie używa jest chyba bez sensu ?

  • 12. Data: 2010-12-28 19:44:16
    Od: "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>

    On 12/28/2010 07:21 PM, Radek D wrote:

    > Hmmm, ale 9zł stanowi ponad 1/3 abonamentu za 30zł.
    > W dodatku płacić za coś czego się nie używa jest chyba bez sensu ?

    Ja tylko piszę że przy odrobinie wysiłku NIE DA SIĘ zużyć więcej niż 9
    złotych na internet.

    M.

  • 13. Data: 2010-12-28 20:42:58
    Od: "Shoot" <s...@e...pl>

> [...]
    > dotykowiec z 3-calowym ekranem o niewyszukanej rozdzielczości zapewnia
    > lepszą widoczność od dowolnego klawiszowca, no może z wyjątkiem
    > rydzykofonów.
    > Natomiast nadal nie rozumiem, jakim to ograniczeniem dla tego "gadżetu'
    > jest brak połączenia z internetem, nad czym tak ubolewał kolega Shoot i w
    > czym lepsza miałaby być w tym przypadku zaproponowana przez niego Nokia
    > 2700, z tym swoim mikrym ekranikiem? Jakiż to proces myślowy doprowadza do
    > wniosku, że 240x320 na 2-calowym ekraniku jest bardziej czytelne dla
    > starszych osób niż 240x400 na 3-calowym?

    Nie wiedziałem wcześniej, że to telefon dla ojca z problemami ze wzrokiem...
    Zbyt mało danych wskazało, że tel. jest dla osoby, która korzysta z telefonu
    wyłącznie dzwoniąc, a więc zdziwilo mnie, że kupuje sie telefon "gadżet"
    zamiast prostego (np. wspomniana Nokia 2700) z wytrzymałą baterią, łatwym
    dostepem do kontaktów, szybszego, bezdotykowego wyświetlacza...
    Co do "braku internetu" to może za bardzo uogólniłem i spłyciłem temat. W
    opisywanym przypadku (dopiero w kolejnych postach poznaliśmy głównego
    użytkownika telefonu) wydawało mi sie dziwne, że osoba korzystajaca z newsów
    nie ma potrzeby korzystania z internetu w telefonie... Ludzie nie potrzebują
    internetu w telefonie, bo tak naprawdę nie wiedzą jak z niego korzystać i do
    czego może im sie przydać... Tu przykład: po co nawigacja w telefonie skoro
    nie używam jej w czasie prowadzenia auta? Sytuacja: jedziesz w nocy
    pociagiem do nieznanego sobie miasta, pociąg ma spóźnienie (temat aktualny).
    Zamiast denerwować się o to czy juz się pakować, za ile dojedziesz i tym
    podobne sprawy - odpalasz navi i widzisz, że do dworca masz jeszcze np. 6 km
    i pociąg dojedzie tam za np. 10 minut... Po co internet w telefonie? Dla
    zabicia czasu podczas podróży w spóźnionym pociagu, żeby sprawdzić na
    stronie ewentualne przesiadki, poznać numer na postój taxi,... Przykładów
    można podawać w nieskończoność... Korzystanie z internetu w tel. w Erze na
    zasadzie ryczałtu wg mnie jest cudownym rozwiązaniem...

    Podsumowując: moja wypowiedź opierała sie na błędnym założeniu co do osoby
    użytkującej telefon.

    Shoot

  • 14. Data: 2010-12-28 20:56:26
    Od: "pyton" <p...@o...no>

    Użytkownik ""Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)""
    <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.bef
    ore.replying>
    napisał w wiadomości news:ifdemg$vsn$1@news.onet.pl...

    > Ja tylko piszę że przy odrobinie wysiłku NIE DA SIĘ zużyć więcej niż 9
    > złotych na internet.

    To nie jest nieograniczony internet, a 100 MB! Tak samo jakbyś podszedł
    do tirówki i dowiedział się, że zrobi Ci loda za 5zł. Po skasowaniu
    poszłaby do sąsiedniej kawiarni i przyniosła Ci loda w wafelku!!

  • 15. Data: 2010-12-28 21:17:46
    Od: "Shoot" <s...@e...pl>

    > To nie jest nieograniczony internet, a 100 MB! Tak samo jakbyś podszedł do
    > tirówki i dowiedział się, że zrobi Ci loda za 5zł. Po skasowaniu poszłaby
    > do sąsiedniej kawiarni i przyniosła Ci loda w wafelku!!

    Nieograniczony jest, ale prędkość ściagania danych spada po wykorzystaniu
    100MB do 16 kb/s - to mało, ale nagłowki wiadomości e-mail da się spokojnie
    ściagnąć i polookać lajtowe strony www także... Dwie uwagi: zastosowanie
    Compresora Mini znacząco zwiększa limit danych, po których "zwalnia" +
    Operator ma prawo do obniżenia prędkości, choć z doświadczenia wiem, że
    margines jest dość duży (używam internetu w telefonie bardzooo często, choć
    nie do oglądania fimów z youtube.pl czy ściągania mp3).

    PS Nawiązując do przykładu z góry, to tak jakby ta sama tirówka obiecała Ci
    robić loda przez miesiąc bez ograniczeń, ale pierwsze 100 razy robiłaby to,
    żeby było Ci miło, a kolejne, żeby było "jako tako" :)

    Shoot

  • 16. Data: 2010-12-28 21:26:31
    Od: sendilkelm <s...@o...pl>

    W dniu 2010-12-28 19:21, Radek D pisze:

    > Hmmm, ale 9zł stanowi ponad 1/3 abonamentu za 30zł.

    Mógłbyś to wyjaśnić w wersji dla spowolnionych?

    --
    sendilkelm

  • 17. Data: 2010-12-28 21:33:50
    Od: "Shoot" <s...@e...pl>

    > Mógłbyś to wyjaśnić w wersji dla spowolnionych?

    Pozwolę sobie ja :) Mały błąd sie kradł... 1/3 to 33,(3)%
    Tata ma abo 30 zł i jeśli włączy dodatkowo ryczałt na internet, to będzie 39
    zł, a więc 30% więcej za coś co - jak ustaliliśmy - nie bedzie
    wykorzystane...

    PS Lubię używać %ów przy porównywaniu cen - coś kosztuje 5 zł i drożeje o 1
    zł - niby nic, ale to aż 20% podwyżki... Żona mówi mi czasem, że jestem
    sknerą :)

    Shoot

  • 18. Data: 2010-12-28 22:22:32
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Shoot" napisał:

    > Nie wiedziałem wcześniej, że to telefon dla ojca z problemami ze
    > wzrokiem...

    Przepraszam, rzeczywiście to wyjaśniło się później.

> [...]
    > głównego użytkownika telefonu) wydawało mi sie dziwne, że osoba
    > korzystajaca z newsów nie ma potrzeby korzystania z internetu w

    A nieprawda, już z pierwszego postu wynikało, że to inna osoba niż
    wątkotwórca. Następny to potwierdził.
    Poza tym, ja na przykład korzystam z newsów od wielu lat, nawet momentami
    dość intensywnie, ale zupełnie nie odczuwam potrzeby korzystania z internetu
    akurat w telefonie. Szukanie informacji na stronach www za pomocą nawet
    trzyipółcalowego ekranu to dla mnie jakiś sport ekstremalny. Zresztą
    zazwyczaj mam przy sobie netbooka. No, ale ja to pochodzę z czasów, kiedy
    znakomicie funkcjonowało się nie tylko bez internetu, ale i bez telefonu,
    nawet przewodowego. Musiał wystarczyć papierowy atlas i Trybuna Ludu ;->
    Dlatego brak internetu nie oznacza dla mnie znalezienia się nagle w innym
    matriksie. Ale nie w tym problem. Kwestia, dla której podjąłem polemikę,
    dotyczy czegoś innego: dlaczego osoba, która nie korzysta z niektórych
    funkcji danego urządzenia, ma go nie kupić? Z toku dyskusji wynika, że
    użytkownik dostał ją w 30-złotowym abonamencie, czyli pewnikiem "za
    złotówkie". Przecież funkcjonalność tej Avili wcale nie ulega jakiemuś
    drastycznemu ograniczeniu przez to, że użytkownik nie korzysta za jej pomocą
    z internetu. Wszak ma ona sporo innych ciekawych funkcji. Dlaczego więc miał
    wybrać siermiężną Nokię, zamiast kolorowego dotykowca, skoro różnica w cenie
    prawdopodobnie żadna? Wbrew pozorom starsi ludzie (pojęcie względne, bo np.
    ja też odczuwam początki starczowzroczność, mimo iż czuję się młodo) też
    bywają gadżeciarzami ;-) Odsyłanie ich do siermiężnych Nokii czy innych
    rydzykofonów ma w sobie coś ze spartańskiego zwyczaju spychania ze skały
    ludzi starych i niedołężnych. Ot, takie współczesne barbarzyństwo ;-)
    No dobra, znowu się napompowałem, ale ta dyskusja przypomniała mi, jak
    oddawałem starszemu dziecku swoją Omnię. "O, fajnie, bo tata i tak z połowy
    funkcji nie korzysta" - ucieszyło się dziecko, dając mi do zrozumienia, że
    czas już chyba na Emporię. Krótki "klemens" w wygolone karczycho wyjaśnił
    chwilowo sprawę, ale trauma pozostała ;->

    JoteR

  • 19. Data: 2010-12-28 23:28:22
    Od: "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>

    On 12/28/2010 09:56 PM, pyton wrote:
> [...]
    > do tirówki i dowiedział się, że zrobi Ci loda za 5zł. Po skasowaniu
    > poszłaby do sąsiedniej kawiarni i przyniosła Ci loda w wafelku!!

    Albo doczytaj, albo powiedz co trzeba zrobić żeby wyszło więcej niż 9
    zeta :>

    M.

  • 20. Data: 2010-12-29 10:22:03
    Od: "Ryszard Czarnowski" <r...@g...pl>

    Użytkownik "RadekD" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Pacjent to Samsung Avila w sieci Era. Chciałbym uniemożliwić
    > łączenie się telefonu z internetem. Jak to zrobić najsensowniej ?
    > Użytkownik telefonu używa go tylko do rozmów i od czasu do czasu do
    > wysyłania SMS i boje się, że kiedyś przez przypadek połączy się z
    > internetem i jakaś aplikacja będzie tydzień działała w tle nabijając
    > rachunek.
    >
    > IMHO operatorzy i producenci komórek są coraz bardziej przebiegli i
    > trzeba się niekiedy mocno przyjrzeć by zauważyć, że dana aplikacja
    > łączy się z siecią.

    Miałem podobny problem, tyle, ze w Plusie i był inny telefon. Właczyłem
    uwierzytelnianie, co spowodowało, ze telefon sam sie nie łaczył po
    przypadkowym nacisnieciu klawisza, lecz czekał na potwierdzenie. Jak sie
    okazało, było to skuteczne, gdyz bardzo czesto zdarzało mi się zobaczyć, że
    chciał się połączyć.
    Mysle, że i w tym telefonie jest opcja właczenia uwierzytelniania i wtedy
    trzeba potwierdzic chęć łaczenia z internetem. Natomiast by sie całkowicie
    pozbyc po prostu trzeba usunac konfigurację połączenia.

    Rycho