    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak wykryc zatrzymanie silnika elektycznego
    Date: Mon, 22 Feb 2010 15:07:15 +0100

    Użytkownik "Q" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:hltt4v$rg6$1@inews.gazeta.pl...

    > Czy moge do tego celu uzyc czujnik Halla?
    > Jesli tak to jaki typ czy model bedzie odpowiedni?

    Bez problemu zrobisz. Tam, gdzie jest śruba odpowietrzająca pompki znajduje
    się ośka wirnika. Wirnik podczas wirowania wytwarza witrujące pole
    magnetyczne. W sprzedaży nawet są specjalne detektory w postaci takiego
    jakgdyby kompasu z umieszczonym wewnątrz magnesikiem. Po przyłożeniu takiego
    detektora do śruby widać jak ten magnesik wiruje.
    Możesz spróbować użyć do tego celu czujniki hallotronowe np. (nie jestem
    pewien oznaczenia) MH1SS1 lub czegoś podobnego.
    Używałem tego bardzo dawno. Zasilanie 5V , wyjście typu OC, wewnątrz
    struktury bramka Schmitta oraz zatrzask reagujący na zmianę biegunowości
    pola magnetycznego - tak więc uzyskujesz gotowe, równe impulsy będące
    odzwierciedleniem obrotów.