  • 1. Data: 2010-02-10 19:52:57
    Temat: Jak wykazać, że urządzenie nie posiada interfejsu USB 2.0
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    Czy istnieją jakieś oficjalne aplikacje mogące wykazać czy podłączone do
    komputera urządzenie jest wyposażone w standard USB 2.0.
    Jeśli nie to w jaki sposób wykazać, że urządzenie nie jest z USB 2.0.
    Sprawa się tyczy telefonu, który według producenta jest z USB 2.0 a
    maksymalny transfer jaki udaje mi się uzyskać przy odczycie danych z
    telefonu to 0,8MB/s czyli jak dla USB 1.1.
    Przy takiej prędkości zgrywanie mp3 i innych danych na telefon jest
    trochę męczące i chciałbym zwrócić go na podstawie niezgodności z umową.
    Jednak obawiam się, że sprzedawca stwierdzi - urządzenie podłączone do
    portu USB 2.0 działa więc ma USB 2.0.

    Za pomoc z góry dziękuję,

    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2010-02-10 20:27:01
    Od: Aston <e...@e...pl>

    W dniu 2010-02-10 20:52, Czeresniak pisze:
> [...]
    > trochę męczące i chciałbym zwrócić go na podstawie niezgodności z umową.
    > Jednak obawiam się, że sprzedawca stwierdzi - urządzenie podłączone do

    Zapewne twój telefon pracuje w trybie USB 2.0 Full Speed, w którym może
    osiągnąć maks. 12 Mbit/s (czyli tyle samo co w USB 1.1). Co ciekawe tryb
    z prędkością maksymalną 480 Mbit/s nazywa się High Speed. Trzeba
    przyznać, trochę nielogicznie.

    --
    Pozdrawiam,
    Aston

  • 3. Data: 2010-02-10 20:37:21
    Od: orcio <o...@N...pl>

    Czeresniak pisze:
> [...]
    > trochę męczące i chciałbym zwrócić go na podstawie niezgodności z umową.
    > Jednak obawiam się, że sprzedawca stwierdzi - urządzenie podłączone do

    http://www.instalki.pl/programy/download/narzedzia_i
    nne/USBInfo.php

    USBinfo

    orcio

  • 4. Data: 2010-02-10 20:52:43
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

> [...]
    > męczące i chciałbym zwrócić go na podstawie niezgodności z umową.
    > Jednak obawiam się, że sprzedawca stwierdzi - urządzenie podłączone do

    Może prędkości USB 2.0 osiągane są tylko z pamięci wewnętrznej lub tylko z
    karty, a jeśli tylko z karty, to tylko z jakimiś szybkimi kartami, a nie tą
    co była w zestawie.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

  • 5. Data: 2010-02-10 21:41:06
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    Aston pisze:
> [...]
    > osiągnąć maks. 12 Mbit/s (czyli tyle samo co w USB 1.1). Co ciekawe tryb
    > z prędkością maksymalną 480 Mbit/s nazywa się High Speed. Trzeba

    Według Wikipedii tryb Full Sped to USB 1.1.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/USB

    Pozdrawiam
    Darek

  • 6. Data: 2010-02-10 21:43:37
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    orcio pisze:
    > http://www.instalki.pl/programy/download/narzedzia_i
    nne/USBInfo.php

    > USBinfo

    Cóż może i przydatny program ale nie kompatybilny z Vistą 64-bit.
    Pozatym przeglądając screeny z tego programu nie wiem, w którym miejscu
    program wskazuje, że podłączone urządzenie jest zgodne z USB 2.0.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 7. Data: 2010-02-10 22:00:52
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    =Marcos= pisze:
    > Może prędkości USB 2.0 osiągane są tylko z pamięci wewnętrznej lub tylko
    > z karty, a jeśli tylko z karty, to tylko z jakimiś szybkimi kartami, a
    > nie tą co była w zestawie.

    Sprawdzałem transfery karty i pamięci telefonu wynik to właśnie około
    0,8MB/s właściwie taki sam dla odczytu i zapisu, co może potwierdzać
    wąskie gardło w postaci interfejsu USB :(
    Karta microSD Sandisk Mobile Ultra umieszczona zewnętrznym czytniku USB
    daje conajmniej 12MB/s.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 8. Data: 2010-02-10 22:20:29
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Czeresniak" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > męczące i chciałbym zwrócić go na podstawie niezgodności z umową.
    > Jednak obawiam się, że sprzedawca stwierdzi - urządzenie podłączone do

    To "specjalny" zabieg producenta. Tryb USB 2.0 jest, ale kopiuje sie z
    prędkością ~1 MB/s. Miałem to kiedyś na empetrójce. Z MP3 miałem transfer ~8
    MB/s, ale do MP3 było ~1 MB/s. Producenci robią tak celowo, po to żebyś
    kupił droższą wersję urzadzenia która będzie już miała "prawdziwą" szybkość
    USB 2.0. A żeby sie klient nie czepiał że w takim razie urzadzenie jest USB
    1.1 a nie 2.0, to szybki transfer jest z urzadzenia na komputer - ale tu
    jest akurat mało przydatne (w empetrójce; w pendrivie są oczywiście oba
    transfery ważne).
    Na przyszłośc przed zakupem urządzenia poświeć trochę czasu na oblookanie
    jego recenzji na necie i opinii o nim tamże. Komentarze na forach powinny
    bezlitośnie wypunktować listę "minusów" danego urządzenia.

  • 9. Data: 2010-02-10 23:08:55
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 10.02.2010 20:52, Czeresniak wrote:
> [...]
    > trochę męczące i chciałbym zwrócić go na podstawie niezgodności z umową.
    > Jednak obawiam się, że sprzedawca stwierdzi - urządzenie podłączone do

    Odpal jakiegos Linuksa livecd.

    Zaloguj sie jako root, podlacz urzadzenie, wpisz "dmesg -c".

    Jak urzadzenie jest USB 2.0, powinienes gdzies zobaczyc:

    new high speed USB device using ehci_hcd and address ...

    Jak urzadzenie jest USB 1.1, powinienes zobaczyc:

    new full speed USB device using uhci_hcd and address ...

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 10. Data: 2010-02-11 10:56:49
    Od: dziobu <x...@x...xx>

    Dnia 2/10/2010 8:52 PM, Użytkownik Czeresniak napisał:
> [...]
    > trochę męczące i chciałbym zwrócić go na podstawie niezgodności z umową.
    > Jednak obawiam się, że sprzedawca stwierdzi - urządzenie podłączone do

    1. Standard USB 2.0 oznacza ze komputer komunikuje się z urządzeniem z
    daną szybkościa a nie że z taką szybkością przeslesz swoje dane. (Stacje
    dyskietek na USB 2.0 nie działają jakoś wyjątkowo szybko).

    2. Czasem producenci podają że urządzenie ma (i wymaga) USB 2.0 bo to
    oznacza także max prąd który mozna wyciągnąć z komputera - np w celu
    naładowania urządzenia.

    3. Jeśli nie było nigdzie informacji o gwarantowanej szybkości przesyłu
    danych (tak jak w przypadku kart pamięci, kluczy USB, itp) to nie masz
    czego reklamować. A na 99% nie było.

    dziobu
    xyzyk.pl