-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: Jak wyczuć w deszczu zbliżającą się granicę przyczepności na
zakręcie?
Date: Wed, 29 Jul 2009 02:19:43 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 27
Message-ID: <h4o4ir$cse$1@news.onet.pl>
References: <h4ehcp$53r$1@news.onet.pl> <h4fu7u$a4p$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: net.idx.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1248826779 13198 83.18.75.166 (29 Jul 2009 00:19:39 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 29 Jul 2009 00:19:39 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; PL; rv:1.7.12) Gecko/20050915
X-Accept-Language: pl, en-us, en
In-Reply-To: <h4fu7u$a4p$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:606208
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik nalesnik napisał:
>>Próbuję ćwiczyć jazdę w deszczu. Strasznie ciężko mi to idzie.
>>Mam kłopot psychologiczny w zaufaniu oponom na mokrym. Boję się, że w
>>pewnym momencie motocykl bez ostrzeżenie mi się położy.
>
>
> I słusznie. Bo jak zahamujesz przednim to pewnie tak będzie. Jeżeli piszesz teraz o
jeździe po
> drogach publicznych a nie torze wyścigowym, to:
> - nie składaj moto w zakrętach - staraj się mieć opony prostopadle do jezdni?
> - możesz stanąć na podnóżkach?
> - hamuj tyłem, ściągnij w ogóle palce z klamki przedniego hamulca, chyba, że masz
ABS?
>
> [1] - Motocyklista Doskonały, strony 145, 157, 160 - akurat miałem pod ręką;)
Dobry jestem :) Nie czytałem teorii a przy pierwszym deszczowym poślizgu
zrobiłem tak odruchowo i zanim rąbnąłem o asfalt zwolniłem z 70 do 30 i
ominąłem samochód przede mną.
Dzięki hamowaniu tyłem ślizgało ale zwalniało, przez to że nie hamowałem
przodem mogłem wybrać trajektorię. Tylko nie wiem w czym pomogło stanie
na podnóżkach bo i tak się wywaliłem.
Kilkadziesiąt deszczów później odkryłem że prawdopodobną przyczyną
poślizgu była redukcja biegu. Do tej pory na mokrym mi się zdarza
uślizg, na szczęście wywrotka się nie powtórzyła.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.07.09 09:02 Piotrek Roczniak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-11-16 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-16 Żerniki => Starszy specjalista ds. księgowości/ Samodzielny księgo
- 2024-11-16 Pruszków => Team Leader (PHP+React) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Senior Cloud Consultant (AWS) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Sitecore Developer <=
- 2024-11-16 Akta sprawy Kajetan Poznański
- 2024-11-16 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-15 Google Play
- 2024-11-15 Szybcy i wściekli
- 2024-11-16 Opis produktu z Aliexpress
- 2024-11-15 No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- 2024-11-14 Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800