  • 11. Data: 2017-03-05 10:59:59
    Temat: Re: Jak wyciszyc wentylator?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-03-05 10:44, grapeli23 wrote:
    > Są rozwiązania specjalnie dedykowane takim zastosowaniom.

    Oczywiście że są, tylko niekoniecznie spełniają założenia jakie np. ja
    zakładam względem takiego "routera". Np. mój dodatkowo przelicza filmy
    (DV->H264), robi za server SDR, robi za NAS, robi za maszynę do
    szybkieko testowania kompilacji, zbiera wyniki pomiarów z domu, pracuje
    jako serwer www, pracuje jako serwer openvpn itd itp a i zapomniałem:
    robi NATa. OpenWRT i podobne okrojone dystrybujce nadają się do tego
    tylko częściowo. Troche szkoda marnowac potencjał takiego routerka tylko
    do robienia NATu.

    PS. Nie mam router board, ale mam banana pi z SATA. Router board jest
    zdecydowanie za drogi względem tego co oferuje ekstra.

  • 12. Data: 2017-03-05 11:20:12
    Od: grapeli23 <g...@g...com>

    Dnia 05.03.2017 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> napisał/a:

> [...]
    >
    > PS. Nie mam router board, ale mam banana pi z SATA. Router board jest
    > zdecydowanie za drogi względem tego co oferuje ekstra.

    Szczerze, to wolę aby robił jedną rzecz ale dobrze.
    Choćby obsługiwał świetny, szybki, bezpieczny tunel jak - WireGuard.
    Z wsparciem dla curve25519, ChaCha20, Poly1305.
    https://www.wireguard.io/

    Te wspomniane inne zastosowanie wcale nie są wykluczone pod lede. To
    normalny Linux, tyle że wykorzystuje inną bibliotekę podstawową C -
    musl.

  • 13. Data: 2017-03-05 13:04:59
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-03-05 11:20, grapeli23 wrote:
    > Te wspomniane inne zastosowanie wcale nie są wykluczone pod lede. To
    > normalny Linux, tyle że wykorzystuje inną bibliotekę podstawową C -
    > musl.

    Nie mam doswiadczenia z musl, ale to akurat może być przeszkodą. Choć
    bardziej obawiałbym się braku podstawowych biblitek które twórcy
    dystrybucji uznali za nieważne do routowania. OpenWRT mimo że mógl robić
    wiele, to transkodować filmów nie z powodu braku libavcodec i wymagał
    straszliwej rzeźby aby to obejść.

  • 14. Data: 2017-03-05 13:41:53
    Od: grapeli23 <g...@g...com>

> [...]
    > dystrybucji uznali za nieważne do routowania. OpenWRT mimo że mógl robić
    > wiele, to transkodować filmów nie z powodu braku libavcodec i wymagał

    Może twórcy OpenWRT doszli do wniosku że domowe routery z MIPS 400MHz
    słabo nadają się do transkodowania (może coś wielkości znaczka pocztowego).
    Choć dawny projekt był oparty o uclibc (defacto bardzo, bardzo starą
    wersję glibc), nie sądzę aby to stanowiło główną przeszkodę.

    Jak jest dokładnie w LEDE nie wiem, inne projekty oparte o musl libc bez
    problemu oferują takie podstawowe biblioteki bez żadnych specjalnych
    łat.
    Sabotage
    https://raw.githubusercontent.com/sabotage-linux/sab
    otage/master/pkg/ffmpeg
    Alpine
    http://git.alpinelinux.org/cgit/aports/plain/main/ff
    mpeg/APKBUILD?h=3.3-stable

  • 15. Data: 2017-03-05 16:13:33
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-03-05 13:41, grapeli23 wrote:
    > Może twórcy OpenWRT doszli do wniosku że domowe routery z MIPS 400MHz
    > słabo nadają się do transkodowania (może coś wielkości znaczka pocztowego).

    Nadają sie lepiej niżcokolwiek innego. Wsadzasz katalog z filmami i za 3
    miesiące dostajesz komplet avi h264. Do zastosowań domowych jak znalazł.
    Kogo obchodzi jak szybko to się robi jak to jest archiwizacja.

  • 16. Data: 2017-03-05 21:04:03
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 04.03.2017 o 13:16, ąćęłńóśźż pisze:
    > Chciałbym wyciszyć bardzo głośny wentylator w routerze (bardziej nawet drgania i
    wibracje niż szum powietrza):
    > http://assets.vr-zone.net/19209/IMG_2866.JPG
    > http://openlinksys.info/images/centria/IMAG0859.jpg
    > http://openlinksys.info/images/centria/IMAG0860.jpg
    > https://content.hwigroup.net/images/products_xl/1617
    98/4/netgear-wndr4700-centria.jpg
    > Jaką drogą pójść? Szukać innego wentylatora? Wstawić jakiś element ograniczający
    prędkość obrotową? Rozebrać częściowo obudowę wiatraka? Dać jakieś podkładki czy
    wręcz kołki gumowe?

    wyje, bo za szybko się kręci. żeby miał tą samą wydajność, musiałby był
    większy. zrób tunel z kartona zlepionego klejarką i wsadz wentylator
    zewnętrzny, większy, z ograniczoną prędkością obrotową

    ToMasz

  • 17. Data: 2017-03-06 08:42:49
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Są jakieś przejściówki do regulowania/ograniczania prędkości obrotowej?
    Podobno i tak wentylator jest na 12V, a ktoś (ale nie ja u siebie) zmierzył 4,5V
    (spróbuję rozebrać ten router i zmierzyć)

    -----

  • 18. Data: 2017-03-06 12:04:22
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-03-06 o 08:42, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    >

    > -----
    zrób tunel z kartona zlepionego klejarką i wsadz wentylator zewnętrzny, większy, z

    Zalman FAN MATE 2

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 19. Data: 2017-03-06 17:30:29
    Od: Swift <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 marca 2017 12:04:23 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    > Zalman FAN MATE 2

    Ewentualnie :
    http://allegro.pl/aab-cooling-fc1-regulator-obrotow-
    wentylatora-i6558599327.html