  • Data: 2024-09-19 01:35:37
    Temat: Re: Jak wybrać laptopa?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-09-14, Ewa <E...@c...pl> wrote:

    > Film jest super. :-)
    > Myślę, że to jest ten, w każdym razie z zewnątrz jest identyczny.
    > W środku nie wiem, bo jeszcze mojego nie otwierałam. Ale tak samo
    > jak mój ma 2 dyski: SSD i HDD.

    > Na jakimś filmie, który widziałam wcześniej w ramach poszukiwań, ktoś
    > używał w tym celu karty kredytowej.

    Może zadziałać, ale nie musi. Jak dobrze spasowana pokrywa, to karta
    kredytowa moze się okazać zbyt gruba. Ale tez, w cześci, pokrywa może
    się dac zdjąć bez ekstra pomocy.

    -telefonow-tabletow-laptopow-otwierak-rt0100-32w1-12
    563525115
    > Dziękuję za ten link. Chyba się na to skuszę, tylko nie wiem jeszcze
    > czy wystarczy mi taki za 36,99 zł czy razem z takim za 45 zł.
    > Zastanowię się.
    >
    > W sumie to poza ewentualną trudnością z samym otwarciem obudowy
    > widzę wcześniejszą z zamknięciem i odwróceniem laptopa na plecy.
    > Mój laptop jest cały czas otwarty i nie wiem czy uda się go zamknąć,
    > bo szczególnie prawy zawias jest praktycznie poza laptopem.
    > Potem jeszcze musiałby dać się otworzyć.

    Możesz otworzyć bez zamykania kładąc na klawiaturze z ekranem w dół,
    przy krawędzi np. stołu. Podłóż mu coś miękkiego pod ta klawiaturę,
    jakąś cienką piankę ochronną najlepiej, np. taką w jaką się czasami
    pakuje elektronike, ale nic sie tez nie stanie jak będzie to kawałem
    tektury falistej czy nawet kuchenny ręcznik.

    > Ponadto potrzebny byłby mi taki patyk (jak na filmie) drewniany lub
    > plastikowy do podważania różnych rzeczy. Chyba jest w zestawie z
    > Allegro.
    > Poza tym, patrząc na konieczne operacje wg filmu, powinnam sobie
    > ze wszystkim poradzić. Ale oczywiście nigdy nie wiem czy się
    > na czymś nie zatnę.
    > Zauważyłam, że niektóre elementy są odklejane. Czym je przykleić
    > składając laptopa z powrotem? Tego na filmie nie ma.

    Zwykle dwustronną tasmą klejącą. Najlepiej jakąś markową. To są często
    taśmy typu mikrogąbka, żeby dobrze przylegało do nierówności.

    > A propos możliwości zacięcia się. W tym jest cały pies pogrzebany,
    > bo nie wiem ile czasu rozwiązanie problemu/ów po drodze mogłoby
    > zająć. W tym czasie byłabym zupełnie bez komputera. Mój tablet go
    > nie zastąpi. Oczywiście sam film miałabym zapisany na tablecie,
    > ale co jeśli to nie wystarczy?

    Ryzyko jest zawsze :) Sam skończyłem z min. jednym laptopem w ten
    właśnie sposób. Po prostu coś mi się urwało po drodze. Zdarza zię, jak
    ktos w tym nie siedzi. Wtedy się czeka aż to cos po zamówieniu
    przyjdzie.

    > Myślę więc, że pomysł z zakupem nowego laptopa w pierwszej kolejności,
    > a potem z naprawą tego starego, będzie bezpieczniejszy i komfortowy.

    Jesli nie jest to dla Ciebie jakimś dużym finansowo problemem, to jest
    to MZ lepsza opcja.

    > Będę szukać nowego laptopa. Chciałabym znaleźć taki z 2 dyskami.
    > Jeśli mi się to nie uda, to kupię z 1 dyskiem SSD, ale większym
    > i podzielę go na partycje żeby system nie mieszał się z danymi.
    > Ale wtedy ceny bardzo szybko szybują do kilkunastu tysięcy zł.
    > Nie zamierzam specjalnie oszczędzać, ale to już byłaby przesada.

    XXk tez bym na laptopa do domu nie wydał :) Dla mnie laptop to
    urządzenie głownie kanapowe.

    --
    Marcin