  • Data: 2009-11-15 17:06:19
    Temat: Re: Jak "wy lutować" fabrycznie wmontowanego scalaka?
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    entroper <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll> wrote:

    > a wylutowanie czego się opłaca:
    [...]
    > - fajnego silniczka itp z nietypową mechaniką, pod koniec jego
    > życia

    Tego już jak najbardziej, zwłaszcza że ta mechanika wcale
    niekoniecznie musi być pod koniec życia, zwykle jest tylko brudna.
    Co jeszcze?
    - bloki IGBT
    - gniazdka "sieciowe" itp. - wylutowanie tego to nie problem, a
    potem jest pod ręką, podczas gdy w handlu zwykle albo nie ma albo
    jak jest to straszny badziew i/lub za straszne pieniądze.
    - wszelkie "mogące się przydać" elementy elektromechaniczne
    począwszy od wyłączników krańcowych na silniczkach z przekładnią
    skończywszy, przy domowych wynalazkach takie urządzenia naprawdę
    bardzo się przydają,gdybym chciał to kupić, to zapewne przede
    wszystkim by się nie dało, a jakby się nawet dało, to pewnie cena by
    zabiła cały sens robienia danego wynalazku.

    Kiedyś np. przyniosłem do domu kilka płyt wyposażeń abonenckich z
    centrali telefonicznej. Każda płytka, żeby nie przedłużać jej agonii
    poszła w całości nad palnik kuchni gazowej a potem z niej po prostu
    prostu powyciągałem to, co chciałem: bardzo fajne, maleńkie
    przekaźniki, dwa styki przełączalne i cewka wstępnie spolaryzowana
    magnesem stałym. Mam tego obecnie sporą puszkę, przydaje się
    baaardzo.

    > ze złomu prawie niczego nie opłaca się pozyskiwać. Chyba, że
    > jakieś
    > bloki IGBT i inne smakołyki na handel albo pod konkretne
    > zastosowanie. To jest czynność magiczna, logika się tu nie stosuje
    > :)

    O a tu trafiłeś w... może nie w samo sedno, ale bardzo jego blisko
    :-)

    J.