  • 1. Data: 2017-02-05 12:01:09
    Temat: Jak tu jest, teraz z nagrywaniem rozmow w Androidzie.
    Od: Marek <f...@f...com>

    Kiedyś nie można było, ze względów ochrony prywatności nie było
    połączenia audio gsm z wejściem kodeka audio smartfona. Nagrywała się
    tylko osoba obslugujaca telefon. Teraz jest pełno aplikacji
    nagrywających i o dziwo nagrywają rozmówcę. Jak to działa?? Coś się
    zmieniło w konstrukcji czy po prostu te programy wyłapują mikrofonem
    rozmówcę z głośnika?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2017-02-05 12:15:31
    Od: mahe <m...@g...pl>

    W dniu 2017-02-05 o 12:01, Marek pisze:
> [...]
    > nagrywających i o dziwo nagrywają rozmówcę. Jak to działa?? Coś się
    > zmieniło w konstrukcji czy po prostu te programy wyłapują mikrofonem

    Półtorej roku temu się tym tematem interesowałem i wyczytałem wtedy, że
    telefon musi mieć wspomniane połączenie audio fabrycznie znaczy się
    hardwarowo, bo nie wszystkie mają. Mój Samsung Galaxy Note 2 ma i działa
    mi bezproblemowo (aplikacja Automatic Call Recorder 5.23 firmy Appliqato).

    --
    mahe

  • 3. Data: 2017-02-05 13:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek f...@f...com ...

> [...]
    > nagrywających i o dziwo nagrywają rozmówcę. Jak to działa?? Coś się
    > zmieniło w konstrukcji czy po prostu te programy wyłapują mikrofonem

    Teraz to juz sam android (prznajmniej moj, moze to kwestia nakładki muiu)
    ma przycisk widoczny w czasie rozmowy ktory umozliwia nagrnaie rozmowy.
    Ale nie wiem jak to działa, w sensie czy leci programowo wewnatrz telefonu
    czy sciaga z mikrofonu i przekodowuje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

  • 4. Data: 2017-02-05 22:42:36
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-02-05 o 12:15, mahe pisze:
> [...]
    > mi bezproblemowo (aplikacja Automatic Call Recorder 5.23 firmy Appliqato).

    Łał :-)
    Do tej pory nie było mi to potrzebne (i pewnie dalej nie będzie) ale się
    trochę zdziwiłem że nie mogę takiej banalnej rzeczy zrobić tak po prostu
    pstryk i już. :-)

    XXI wiek i komputer w kieszeni a tu klapa :-)

    A jak inne systemy. Na iosie czy wp też są problemy?

  • 5. Data: 2017-02-06 11:20:58
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2017-02-05 o 22:42, z pisze:

> [...]
    > pstryk i już. :-)
    >
    > XXI wiek i komputer w kieszeni a tu klapa :-)
    >
    > A jak inne systemy. Na iosie czy wp też są problemy?

    I tu się objawia wyższość Chińczyków nad "markowymi" produktami - Xiaomi
    Redmi Note 3 Pro (i pewnie inne tej marki) ma nagrywanie rozmów
    wbudowane w aplikację telefonu, dostępne jako opcja automatyczna lub
    włączana ręcznie. Co więcej, działa to także w przypadku korzystania z
    zestawu głośnomówiącego podłączonego przez Bluetooth.

    Kiedyś czytałem (choć nie wiem, czy to prawda), że "markowi" producenci
    nie chcą funkcji nagrywania rozmów udostępniać, bo nie wszędzie jest
    takie nagrywanie zgodne z prawem. Więc na wszelki wypadek wyłączają
    wszystkim.

    Dawno temu jak próbowałem na starszych telefonach, to na HTC Desire HD
    nie znalazłem żadnej działającej aplikacji, na SGS2 Plus znalazłem
    aplikację która działała prawidłowo (bodajże Total Recorder) ale od
    czasu do czasu zawieszała telefon niestety.

    Windows Phone w ogóle nie udostępnia takiej funkcji (Microsoft nie daje
    zewnętrzym aplikacjom dostępu/uprawnień do potrzebnych elementów
    systemu) - tak przynajmniej wyglądała sytuacja rok temu.

  • 6. Data: 2017-02-06 18:26:57
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "kosmos"

    Windows Phone w ogóle nie udostępnia takiej funkcji (Microsoft nie daje
    zewnętrzym aplikacjom dostępu/uprawnień do potrzebnych elementów
    systemu) - tak przynajmniej wyglądała sytuacja rok temu.
    ---
    W Windows Mobile 10 jest API do nagrywania rozmów, dostępne zarówno w
    najtańszych jak i najdroższych telefonach Lumia 550 i 950

  • 7. Data: 2017-02-07 12:14:35
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2017-02-06 o 18:26, re pisze:

> [...]
    > W Windows Mobile 10 jest API do nagrywania rozmów, dostępne zarówno w
    > najtańszych jak i najdroższych telefonach Lumia 550 i 950

    Ooo, w takim razie przepraszam za ewentualne wprowadzenie w błąd (na
    usprawiedliwienie napiszę, że w Lumii 1020 na której opieram swoją
    wiedzę o Windows Phone najnowszą oficjalną wersją był WP 8.1).

  • 8. Data: 2017-02-07 12:34:15
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-02-07 o 12:14, kosmos pisze:
    w Lumii 1020 na której opieram swoją
    > wiedzę o Windows Phone najnowszą oficjalną wersją był WP 8.1).

    Witaj bracie :-)
    Próbowałeś zainstalować testowego insidera? Choćby po o żeby Tidal działał.
    Podobno można ale jak już wybiorę wersję i każę pobierać to nic się nie
    dzieje. Utknąłem :-)

  • 9. Data: 2017-02-07 18:50:17
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "kosmos"

> [...]

    usprawiedliwienie napiszę, że w Lumii 1020 na której opieram swoją
    wiedzę o Windows Phone najnowszą oficjalną wersją był WP 8.1).
    No to właśnie niecały rok, w WP8 nie było tego API, a w WM10 API jest, ale
    też chyba nie wszystkie telefony zapewniają nagrywanie, pewnie od sprzętu
    zależy, ale skoro te dwa z zupełnie różnej półki zapewniają to takie
    wsparcie nie jest kwestią kasy.

  • 10. Data: 2017-02-10 18:10:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek" a...@n...neostrada.pl

    > Kiedyś nie można było,

    Kiedy?

    > ze względów ochrony prywatności

    O jakiej ochronie piszesz? Prawo raczej nigdy (pomijam patologiczne
    wyjątki) nie zabraniało nagrywania tego, co było przeznaczone osobie
    nagrywającej. Możesz nagrywać i fotografować to, co
    słyszysz_i_widzisz_bez_łamania_prawa.

    Problemem może być udostępnianie nagrań i fotek innym osobom.

    Przykładowo -- możesz fotografować co chcesz (o ile jakieś
    szczególne prawa nie zabraniają -- przykładowo możesz zabronić
    fotografowania u siebie w domu) i kogo chcesz, ale niekoniecznie
    możesz upubliczniać swe dzieła.

    Niestety niekoniecznie wiemy, czym jest upublicznianie.
    Przez wiele lat nie było jasności co do tego, czy internet
    jest ,,przestrzenią publiczną'' -- bo przez kilkadziesiąt
    lat net był dostępny tylko nielicznym...

    Dziś raczej ;) z tym nie ma problemu. Za jakiś czas być może
    'upublicznienie' będzie utożsamiane z postawieniem w sieci...

    Dwie stare, brzydkie, ohydne kurwy widząc młodziuteńką
    konkurentkę stojącą pod sąsiednią latarnią, reagują jakoś tak:

    - Ona nie jest groźna, nawet nie ma swojej strony WWW.

    Dowcip powyższy ma co najmniej 20 lat, ale dopiero teraz
    nabiera swej wartości...

    Możesz upublicznić (w prasie, TV, necie) fotkę kościoła i fotkę
    sportowca złapanego w czasie zawodów sportowych jako czynnego
    tam sportowca... Niekoniecznie możesz upublicznić fotkę tegoż
    sportowca zdybanego na ulicy...

    Gdy tego sportowca złapałeś siedzącego na trybunach, wśród
    gapiów -- to samo, co z prywatnymi ludźmi... Chyba, że Twa
    fotka prezentuje trybuny, nie sportowca, który stanowi
    jedynie tło ;) trybun...

    Fotografować i nagrywać dźwięk możesz, ale niekoniecznie
    możesz to upubliczniać.

    Co z Sową i jej kumplami?
    Problem zupełnie inny -- nie możesz nagrywać tego, co nie jest
    przeznaczone Tobie, czyli nie możesz podsłuchiwać za pomocą
    urządzeń instalowanych w celu podsłuchiwania...

    Nie powiesz chyba, że ktoś z Tobą rozmawia via fon tak,
    byś nie słyszał tego, co do Ciebie mówi. ;)

    - To tłumacz przysięgły.
    Tłumaczy z zamkniętymi oczami i zatkanymi uszami. ;)

    Oczywiście tłumacz może kopiować to, co tłumaczy, ale
    nie może tego udostępniać komu chce. Nie wiem, jak
    długo może przechowywać to, co skopiuje. ;) Musi mieć
    prawo do kopiowania, bo bez takiego prawa nie mógłby
    tłumaczyć. :) Wszelkie zakazy kopiowania są absurdalne,
    bo choćby musi kopiować to, co słyszy ,,we własnej głowie''. ;)

    Tak samo z oprogramowaniem czy muzyką komercyjną i filmami komercyjnymi...

    Nagrywanie (i audio, i video) rozpraw (pomijając zamknięte,
    nagrywane ukradkiem) w sądzie jest dozwolone? Niby tak, ale
    co wówczas, gdy przy okazji złapałeś cudzą rozmowę z korytarza?... ;)

    I nagrywanie jest dozwolone, i upublicznianie, skoro
    rozprawa nie jest zamknięta dla publiczności...

    Co do zasady -- możesz być obserwatorem każdej rozprawy sądowej,
    o ile taka rozprawa nie jest zamknięta dla publiczności. Co jakiś
    czas słychać propozycje ustawowego nakazu upubliczniania każdej
    rozprawy, która nie jest zamknięta dla publiczności... A może
    być jakaś rozprawa zamknięta z różnych powodów, ale konkretnych.

    I nagrywanie jest dozwolone, i upublicznianie, i publiczne wyśmiewanie
    się z sędzi, która nie widzi różnicy pomiędzy +2 i -2 -- jest dozwolone...

    Sędzia może udawać, że nie widzi różnicy pomiędzy +2 i -2, a nawet może
    to niewidzenie uzasadniać tym, że ,,sąd nie jest matematykiem a do takiego
    rozróżniania jest potrzebna specjalistyczna wiedza''...

    Pytanie -- skoro taka wiedza jest potrzebna, dlaczego sąd nie wzywa biegłego?...

    Piszę tu o konkretnej, mojej, sprawie, gdzie sędzia Sądu Okręgowego
    (więc sędzia z wieloletnim stażem, doświadczona) w Białymstoku nie
    dostrzegając ;) różnicy pomiędzy +2 i -2 -- zwraca się (ale dopiero
    po moich uwagach) do biegłego (akurat tutaj -- do okulisty, bo sprawa
    dotyczy wady wzroku i liczby dioptrii) z prośbą o wyjaśnienie, płaci
    publicznymi pieniędzmi za ,,wyjaśnienia'' i nie otrzymując tych
    wyjaśnień, uznaje, że jednak +2 i -2 znaczy tyle samo...

    http://eneuel.w.duna.pl/zdrowie/Renta/okregowy/okuli
    sta/OdpBieglaZUSokulistaOO.pdf

    Resztę można znaleźć właśnie tam.

    > nie było połączenia audio gsm z wejściem kodeka audio smartfona.

    Ciekawe.

> [...]
    nagrywających i o dziwo nagrywają rozmówcę. Jak to
    > działa?? Coś się zmieniło w konstrukcji czy po prostu te programy wyłapują

    Asus Max ,,z urodzenia'' nagrywa wszystko, o ile mu nie zabronisz.

    -=-

    Jak zauważyłem, zasada jest taka:

    - możesz nagrywać i fotografować co chcesz, ale nie
    możesz ciągnąć zysków z tych nagrań w sposób dowolny

    czyli wszystko rozbija się o pieniądze. :)

    Oczywiście zasada ta nie obejmuje sytuacji szczególnych -- wszędzie
    możesz natrafić na konkretne, szczególne zakazy fotografowania czy
    nagrywania wydawane przez osoby upoważnione do wydawania takich
    szczególnych zakazów. W szczególności w zabytkowym kościele spotkać
    możesz zakaz fotografowania z fleszem (bo flesz i rozprasza uwagę
    innych ludzi, i może niekorzystnie wpływać na cenne zabytki)
    a w przeciętnym kościele -- zakaz fotografowania w czasie
    nabożeństw, gdyż fotografując, możesz po prostu przeszkadzać...

    -=-

    BTW... Mnie ksiądz przed trzydziestu laty zabronił... zarabiania
    na fotografowaniu w jego kościele. :) Gdy fotografowałem chrzciny
    dziecka qzynki (znanej wówczas dziennikarki białostockiej) było OK,
    ale gdy chciałem fotografować za szmal chrzest dziecka obcych mi
    ludzi, stojących tuż obok qzynki, ksiądz wyraził swój sprzeciw
    jakoś tak:

    - Fotografie tak, zarobki nie!

    [powiedział mi nieco inaczej, niemal tak:
    'won z kościoła!', ale po co mam mu to wypominać po latach...]

    Ale że do czasu złożenia tego sprzeciwu fotografowanie
    tamto było dozwolone -- szmal skosiłem. :)

    [chrzczone dziecko, Mateusz, miało najwyraźniej dobry słuch
    i dobrą pamięć, bo jako już nastoletnie dziecko przyczyniło się
    do obcięcia mi moich ogromnych zarobków ,,które mogły mej duszy
    zamknąć drogę do zbawienia po śmierci mego grzesznego ciała''
    jak ponoć głosił wszem i wobec ów Mateusz... jako dorosły
    człowiek tenże sam Mateusz wyjechał do Szwajcarii, gdzie
    zarabia (zarabiał?) ponoć tyle na godzinę, ile niejeden z Was
    miesięcznie... ksiądz na tacę bierze bez pracy, mnie zabronił
    uczciwej pracy zarobkowej... ale Wy nie pracujecie na hipoteczne
    (i ponoć hipotetyczne) franki Mateusza -- Mateusz albowiem nie
    zarabia w branży finansowej, a w zupełnie innej...]

    -=-

    Asus Max nagrywa i ma doskonałe odszumianie. :)
    Dookoła może szumieć, hałasować, ale nagranie jest śliczne, czyste...
    W odszumianiu tym rzecz jasna dopomaga mikrofon redukcyjny
    oraz soft i hard telefoniczny...