  • 1. Data: 2010-05-16 17:11:41
    Temat: Jak to zrobione
    Od: "Marek Butrym" <d...@o...pl>

    Witam,

    1. Czy wiecie może przy jakiej technologii powstała strona:
    http://www.zadania.info/d1/123297
    Chodzi mi o umieszczanie operacji matematycznych (tu logarytmów). Są to co
    prawda gif-y (logarytmy) ale wygląda jakby wyszły spod jakiegoś programu.
    Czy to własny edytor autora czy też uniwersalna technologia?
    Dodatkowo w tylule i w opisie sa logartymy zapisane w postaci specjalnych
    tagów a nie w postaci gif-ów...

    2. Jak autor robi to, że content strony automatycznie udostepnia jako pdf-y.
    Ma gotowego pdf-a czy konwertuje w locie?

    Dzięki...

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2010-05-16 17:36:57
    Temat: Re: Jak to zrobione
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    maj roku pamiętnego 2010, prawdopodobnie 16. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek Butrym:

    > 1. Czy wiecie może przy jakiej technologii powstała strona:
    > http://www.zadania.info/d1/123297

    Sądząc po adresie rejestracji:
    http://forum.zadania.info/ucp.php?mode=register
    domyślam się że PHP.

    > Chodzi mi o umieszczanie operacji matematycznych (tu logarytmów). Są
    > to co prawda gif-y (logarytmy) ale wygląda jakby wyszły spod jakiegoś
    > programu. Czy to własny edytor autora czy też uniwersalna technologia?

    Prawdopodobnie LaTeX. Pewnie istnieją jakieś gotowe biblioteki do
    żenienia PHP z LaTeX-em, ale równie dobrze autor portalu mógł sobie
    stworzyć dedykowane rozwiązanie (lub silnie zmodyfikować już
    istniejące).

    > Dodatkowo w tylule i w opisie sa logartymy zapisane w postaci
    > specjalnych tagów a nie w postaci gif-ów...

    Mówisz o zawartości <title> i alt tych gif-ów? Nie zauważyłem tam nic
    czego nie można by wprowadzić ze zwykłej klawiatury. Możesz napisać co
    konkretnie masz na myśli?

    > 2. Jak autor robi to, że content strony automatycznie udostepnia jako
    > pdf-y. Ma gotowego pdf-a czy konwertuje w locie?

    Pewnie i jedno i drugie.

    Dobre oprogramowanie cache'uje stosunkowo niezmienną treść. Algorytm w
    uproszczonej wersji wygląda tak:

    użytkownik wysłał żądanie o plik PDF. Czy ten plik istnieje w cache'u?

    Tak: wyślij użytkownikowi plik z cache'a
    Nie: wygeneruj plik PDF na podstawie treści i umieść go w cache'u, po
    czym wyślij użytkownikowi.

    Można też się postarać o generowanie plików PDF wtedy, gdy ruch jest
    niewielki a maszyna się nudzi, ale to już bardziej skomplikowane
    zadanie.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 3. Data: 2010-05-16 22:31:43
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Marek Butrym <d...@o...pl> wrote:

    > 1. Czy wiecie mo?e przy jakiej technologii powsta?a strona:
    > http://www.zadania.info/d1/123297 Chodzi mi o umieszczanie operacji
    > matematycznych (tu logarytm?w). S? to co prawda gif-y (logarytmy) ale wygl?da
    > jakby wysz?y spod jakiego? programu. Czy to w?asny edytor autora czy te?
    > uniwersalna technologia? Dodatkowo w tylule i w opisie sa logartymy zapisane
    > w postaci specjalnych tag?w a nie w postaci gif-?w...

    Nie ładuje mi się to, ale zgaduje - http://www.w3.org/Math/ - to język opisu do
    którego pewnie masz mnóstwo narzędzi pozwalających przetwarzać i wizualizować
    na różne sposoby.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 4. Data: 2010-05-17 17:21:14
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <"spook[mad"@hatter]op.pl>

    Dnia 16-05-2010 o 19:36:57 Mirosław Zalewski <miniopl@cut_this.gmail.com>
    napisał(a):

    > Mówisz o zawartości <title> i alt tych gif-ów? Nie zauważyłem tam nic
    > czego nie można by wprowadzić ze zwykłej klawiatury. Możesz napisać co
    > konkretnie masz na myśli?

    Sądzę, że autorowi chodziło o fakt, że w alt gifów nie ma tekstu pokroju
    "Wzór na...", tylko ten sam wzór zapisany w postaci jakiegoś ustalonego
    formatu, co z kolei sugeruje zastosowanie generatora.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!