  • 1. Data: 2013-05-20 01:10:14
    Temat: Jak to jest z tymi fct'ami
    Od: Marek <f...@f...com>

    Witam,

    W dokumencie
    http://tnij.org/vray
    sa opisane zagrożenia wynikające z wykorzystania fct. Piszę się o
    tym, że abonent nawet może nie wiedzieć, że jego połączenie zostało
    przekierowane przez jakiś "lokalny" fct.
    Jak to może nie widzieć? O ile wiem urządzenia fct mają karty sim,
    także generują połączenie z jakimś konkretnym nr wychodzącym
    (przypisanym karcie sim), więc jak dzwoniący może się nie zorientować
    skoro dzwoniąc do np. znajomego przez fct zmieni mu się jego nr (bo
    znajomemu wyświetli się nr bramki a nie inicjującego połączenie). Czy
    można w urządzeniach fct zamienic caller id aby "wychodziło"
    połączenie z nr przekazywanym a nie nr karty sim?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2013-05-20 10:38:06
    Temat: Re: Jak to jest z tymi fct'ami
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >a nie inicjującego połączenie). Czy można w urządzeniach fct
    >zamienic caller id aby "wychodziło" połączenie z nr przekazywanym a

    Zazwyczaj nie pozwala na to siec.

    Tym niemniej te wszystkie "nielegalne" FCT na duza skale po prostu
    wlaczaja blokade prezentacji wlasnego numeru.
    Pokazuje ci sie dzwoniacy anonim, i twoj wybor - odbierzesz czy nie, i
    nie wiesz - znajomy sobie zablokowal, czy przez FCT leci.

    Z kiedy ten dokument ?
    Bo w miare spadajacego MTR walka z FCT moze zaniknac, z drugiej jednak
    strony ciagle spadaja ceny uslug :-)

    J.

  • 3. Data: 2013-05-20 10:41:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
> [...]
    >jakimś konkretnym nr wychodzącym (przypisanym karcie sim), więc jak
    >dzwoniący może się nie zorientować skoro dzwoniąc do np. znajomego

    Aaa, jeszcze co innego mieli na mysli.
    To dzwoniacy nawet nie wie ze zostal przekierowany, dopoki mu odbiorca
    nie powie "a co ty sie z takiego dziwnego numeru odzywasz", czy raczej
    "a czemu ty prezentacje numeru wylaczyles". A w tym drugim przypadku
    tez moga nie domyslec sie czemu.
    I beda zwalali, na jednego operatora, na drugiego, a o trzecim nawet
    nie pomysla :-)

    J.

  • 4. Data: 2013-05-20 11:25:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 20 May 2013 10:41:58 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    przypadku
    > tez moga nie domyslec sie czemu.
    > I beda zwalali, na jednego operatora, na drugiego, a o trzecim

    Ile razy miałeś taki przypadek, że ktoś znajomy dzwonił do Ciebie
    nieświadomie "bez nr" (czyli przez fct) lub Ty odebrałeś takie
    połączenie? Ja od samego początku gsm w Polsce ani razu nie kojarzę a
    dzwonię i odbieram nie mało. Skoro proceder byłby tak nagminny jak to
    opisują to powinna się taka sytuacja zdarzać często...

    --
    Marek

  • 5. Data: 2013-05-20 11:34:07
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 20 May 2013 11:25:10 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
    > dzwonię i odbieram nie mało. Skoro proceder byłby tak nagminny jak to
    > opisują to powinna się taka sytuacja zdarzać często...

    Wiele voip-ów korzysta z terminowania przez FCT, w tym przeważnie bardzo
    popularny w PL Betamax.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 6. Data: 2013-05-20 13:00:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 20 May 2013 10:34:07 +0100, Waldek Godel
    <n...@o...info> wrote:
    > Wiele voip-ów korzysta z terminowania przez FCT, w tym przeważnie
    bardzo
    > popularny w PL Betamax.

    Ok, tylko mnie interesuje czy oni mogą zmienic caller id karty sim
    tak aby być zupełnie przezroczystym?
    Bo jeśli jest połączenie z VOIP to caller id jest ze strefy voip
    operatora, natomiast mnie interesuje taki schemat:

    abonent gsm sieci X dzwoni (i jest przekierowany) przez fct z karta
    sim sieci Y do abonenta sieci Y, który widzi poprawny caller id z
    sieci X, takie coś jest mozliwe?

    --
    Marek

  • 7. Data: 2013-05-20 13:23:20
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Marek <f...@f...com> wrote:

> [...]
    >
    > abonent gsm sieci X dzwoni (i jest przekierowany) przez fct z karta sim
    > sieci Y do abonenta sieci Y, który widzi poprawny caller id z sieci X,

    Bez współpracy po stronie operatora - NIE. A na taką nie licz.

  • 8. Data: 2013-05-20 14:22:50
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia 20 May 2013 11:23:20 GMT, Maciej Bebenek napisał(a):

    > Bez współpracy po stronie operatora - NIE. A na taką nie licz.

    Na fct nie. Ale mając na ten przykład PRI albo coś podobnego w skali, a
    operator nie zablokował tego, to już dużo można.

    Np. w wielu krajach betamax identyfikuje się bez problemu dowolnym numerem
    komórkowym (tzn. dowolnym, który potwierdzisz, ale to już jest tzw. pikuś
    pomiędzy firmą a jej klientem) i można to zmienić w kilkanaście sekund.

    W Bolandzie oczywiście nie, z winy efcetów oczywiście.

  • 9. Data: 2013-05-20 14:53:05
    Od: "janek" <n...@m...jeszcze>

    > Wiele voip-ów korzysta z terminowania przez FCT, w tym przeważnie bardzo
    > popularny w PL Betamax.

    Wiele tzn, jakie jeszcze voipy korzystaja?

  • 10. Data: 2013-05-20 15:22:26
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 20 May 2013 14:53:05 +0200, janek napisał(a):

    > Wiele tzn, jakie jeszcze voipy korzystaja?

    A samych Betamaxów to mało?