  • Data: 2009-12-08 22:09:24
    Temat: Re: Jak to jest z tym przenoszeniem numeru?
    Od: Ircys <i...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 8 Gru, 08:04, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" pisze...

    > Przy Onward Routing? Ośmielę się być innego zdania.

    Obawiałem się tak dogłębnego podejścia do tego tematu w tym wątku :)
    Chciałem tego uniknąć bo na grupie możemy mówić tylko ogólnikami a ja
    np.,
    żałuję ale, nie mam czasu na pisanie tu referatów :(

    Ogólnie, sama OR to (też) temat rzeka i nie daj wprowadzać się w błąd
    zdawkowymi informacjami publikowanymi np. przez UKE. To publikacje pod
    konkretną sytuację - realia. Najlepiej studiować normy. Wystarczy
    wniknąć tylko w różnorodność sposobów adresowania
    numeru routingowego (nawet w OR!) i już widać, że można zastosować:
    "The network routing number and directory number are transferred in
    the Initial Address message as
    follows.
    The DN is contained in the Called Party Number parameter and is
    prefixed by some digits used as a
    NRN. Two alternatives for the coding of the NoA parameter field are
    possible:
    NoA value 0000011 - national (significant) number
    NoA value 0001000 - network routing number concatenated with called
    directory number
    dla concatenated addressing method, którą zresztą zaleca UKE a stąd
    łatwa droga realizacji
    funkcji przeniesienia numeru z wykorzystaniem sieci sygnalizacji. No i
    tą metodę (trasowanie pośrednie!)
    stosują przecież nawet sieci GSM - indirect routing (chyba stosowana w
    PL - pewnie lepiej znasz ten temat niż ja)
    i tam odbywa się to tylko na bazie sieci sygnalizacyjnej. A przecież
    to jeszcze daleka droga do QoR i jeszcze dalsza
    do ACQ.

    Ircys