  • 1. Data: 2012-08-21 18:08:05
    Temat: Jak to jest z chłodzeniem w tych nowych komputerach
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Wymieniłem ostatnio poczciwego desktopa z Sempronem 2500+ na komputer z
    Dual Core. Początkowo moją uwagę przykuła niezwykle cicha praca
    urządzenia - wydobywał się z niego jedynie cichy szum, nieporównywalnie
    mniej uciążliwy od tego, co reprezentował stary pecet. Tak było przez
    jakiś pierwszy miesiąc. Kilka dni temu po raz pierwszy zetknąłem się z
    przypadkiem "włączenia" czegoś głośniejszego wewnątrz obudowy. Od tego
    czasu włącza się coraz częściej - niekiedy komputer pracuje już od
    startu z tym odgłosem. Terkot jest denerwujący...

    Obudowa to Modecom Harry. Ktoś się orientuje o co może chodzić? Co jest
    źródłem tego odgłosu?

  • 2. Data: 2012-08-21 19:20:18
    Od: boxfish <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 sierpnia 2012 18:08:05 UTC+2 użytkownik Atlantis napisał:

> [...]
    >
    > czasu włącza się coraz częściej - niekiedy komputer pracuje już od
    >
    > startu z tym odgłosem. Terkot jest denerwujący...

    Padł wentylator ?

  • 3. Data: 2012-08-21 19:41:45
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

    "Atlantis" <m...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > z tym odgłosem. Terkot jest denerwujący...
    >
    > Obudowa to Modecom Harry. Ktoś się orientuje o co może chodzić? Co jest

    A tak trudno otworzyc obudowę i sprawdzic który wentylatorek hałasuje? Jak
    się boisz palcem, to zwiń husteczkę higeniczną i nią zatrzymuj wentylatory.
    I sprawdź czy nie jest zabity kurzem któryś z radiatorów.

    Bo nam tutaj kryształowe kule się już wszystkie popsuły - z przegrzania....

  • 4. Data: 2012-08-21 19:47:11
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2012-08-21 19:20, boxfish pisze:

    > Padł wentylator ?

    Hmm... Przez chwilę sądziłem, że może w nowszych desktopach działa to
    podobnie jak w laptopach (wentylator włącza się na pełne obroty w
    określonych sytuacjach). Ale chyba masz rację - brzytwa Ockhama się
    sprawdza po raz kolejny.
    Obydwa wentylatory się kręcą, ale któryś hałasuje. Ten w zasilaczu
    zapewne...

  • 5. Data: 2012-08-21 20:06:30
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-08-21 19:20, Użytkownik boxfish napisał:

    > Padł wentylator ?

    Jeszcze nie, grzecznie daje do zrozumienia że niedługo padnie.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2012-08-21 20:36:59
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2012-08-21 19:41, Andy Niwinski pisze:

    > A tak trudno otworzyc obudowę i sprawdzic który wentylatorek hałasuje?
    > Jak się boisz palcem, to zwiń husteczkę higeniczną i nią zatrzymuj
    > wentylatory.

    Chwilowe zatrzymanie wentylatora CPU podczas pracy komputera nie stwarza
    zagrożenia dla komputera?

    > I sprawdź czy nie jest zabity kurzem któryś z radiatorów.

    Odpada... Zbyt krótko pracują, żeby miały czas się pobrudzić...

  • 7. Data: 2012-08-21 21:09:22
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    > Chwilowe zatrzymanie wentylatora CPU podczas pracy komputera nie stwarza
    > zagrożenia dla komputera?

    Niby czemu? Nawet p4 potrafi pracować bez radiatora. Od tego są zabezpieczenia.
    A ty chcesz zatrzymać wentylator na 3 sekundy...

  • 8. Data: 2012-08-21 21:38:15
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

    > Chwilowe zatrzymanie wentylatora CPU podczas pracy komputera nie stwarza
    > zagrożenia dla komputera?

    Absolutnie żadnego. Takoż zatrzymanie wiatraka w zasilaczu, karcie
    graficznej i każdego innego. Terkotanie najczęściej wydają z siebie
    wentylatory karty graficznej.

    > Odpada... Zbyt krótko pracują, żeby miały czas się pobrudzić...

    A żebyś się nie zdziwił. Komputer potrafi się zassać jak odkurzacz.

  • 9. Data: 2012-08-21 23:04:05
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Atlantis" napisał:

> [...]
    > już od startu z tym odgłosem. Terkot jest denerwujący...
    >
    > Obudowa to Modecom Harry. Ktoś się orientuje o co może chodzić?

    Łopatki wentylatora zahaczają o jakiś kabelek?

    > Obydwa wentylatory się kręcą, ale któryś hałasuje.
    > Ten w zasilaczu zapewne...

    Zatrzymaj jeden z nich i sprawdź, azaliż zaprawdę on.
    Swoją drogą wątpliwe, aby tak szybko zaczął padać nowy wentylator na nowym
    procesorze. Chyba, że nowy to on był jedynie w zapewnieniach handlarza z
    (za przeproszeniem) Allegro. Zatem standardowo - wymień zasilacz ;->

    JoteR

  • 10. Data: 2012-08-21 23:27:22
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Tue, 21 Aug 2012 23:04:05 +0200, "JoteR" <j...@p...pl> wrote:

    >Łopatki wentylatora zahaczają o jakiś kabelek?

    albo lozysko. <rs>