  • 11. Data: 2010-12-18 19:38:14
    Temat: Re: Jak szybko mierzyć częstotliwość przy pomocy uC?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 17 Dec 2010 19:44:14 +0100, VSS wrote:
    >A jak zrobisz już ten miernik jest szansa na jedna sztuke która potrzfi
    >wykrywać 110,9Hz i wystawić 1 na jakies nózce ?

    A jak dokladnie ma mierzyc ?
    Moze sobie algorytm Goertzela zaprogramowac ?

    J.

  • 12. Data: 2010-12-19 15:01:12
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    W wiadomości:n...@4...co
    m,
    J.F. <j...@p...onet.pl> nastukał:

    > A jak dokladnie ma mierzyc ?
    > Moze sobie algorytm Goertzela zaprogramowac ?
    >
    > J.

    Tony CTCSS w okolicy 110,9Hz wyglądaja tak:

    100,0
    103,5
    107,2
    110,9
    114,8
    118,8
    123,0

    Dobrze by było aby łapal tylko 110,9Hz a nie łapał tych dwóch po bokach.
    Jest to możliwe ? Potrzeba jak najbardziej amatorska - przemiennik
    amatorski.

    --
    VSS

  • 13. Data: 2010-12-19 16:03:33
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 19 Dec 2010 16:01:12 +0100, VSS wrote:
> [...]
    >118,8
    >123,0
    >
    >Dobrze by było aby łapal tylko 110,9Hz a nie łapał tych dwóch po bokach.

    Oczywiscie ze jest, tylko ze wymaga rozdzielczosci 2Hz, wiec czas
    pomiaru to tak im dluzszy tym lepszy - z dobrym sygnalem moze by sie
    udalo zejsc do 1/8 sekundy (cwierc okresu roznicy), ale doradzalbym
    raczej nastawic sie na sekunde.

    J.

  • 14. Data: 2010-12-19 18:44:34
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On nie, 19 gru 2010 17:03:33 in article
    J.F. wrote:

> [...]
    > pomiaru to tak im dluzszy tym lepszy - z dobrym sygnalem moze by sie
    > udalo zejsc do 1/8 sekundy (cwierc okresu roznicy), ale doradzalbym

    Z bardzo dobrym sygnałem, to można zrobić na podstawie kilku próbek.
    http://cache.freescale.com/files/dsp/doc/app_note/AN
    2384.pdf

  • 15. Data: 2010-12-19 19:38:11
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    W wiadomości:9...@4...co
    m,
    J.F. <j...@p...onet.pl> nastukał:
> [...]
    > pomiaru to tak im dluzszy tym lepszy - z dobrym sygnalem moze by sie
    > udalo zejsc do 1/8 sekundy (cwierc okresu roznicy), ale doradzalbym

    wystrczy 1/4 sekundy w 100%. czy przy rozdzielczości 4Hz można by skrócic
    czas pomiaru.

    --
    VSS

  • 16. Data: 2010-12-21 07:04:15
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "VSS" <v...@g...pl> napisał w wiadomości
    >W wiadomości:9...@4...co
    m,
    > J.F. <j...@p...onet.pl> nastukał:

    > wystrczy 1/4 sekundy w 100%. czy przy rozdzielczości 4Hz można by skrócic czas
    > pomiaru.

    Jeśli da się uzyskać ładny przebieg cyfrowy, to można jego częstotliwość
    zmierzyć w ciągu 1 okresu i to z dokładnością znacznie przewyższającą 0,01Hz...
    --
    Pozdr
    EM

  • 17. Data: 2010-12-21 13:05:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "EM" <e...@p...onet.pl> napisał w
    > Jeśli da się uzyskać ładny przebieg cyfrowy, to można jego
    > częstotliwość zmierzyć w ciągu 1 okresu i to z dokładnością
    > znacznie przewyższającą 0,01Hz...

    Owszem, tylko musisz ten jeden okres zmierzyc z dokladnoscia do 1
    us .. powiedzmy sam pomiar okresu nie jest problemem, mozna
    wielokrotnie dokladniej, natomiast czy nie bedzie problemem
    wyluskanie tego jednego okresu z taka dokladnoscia ..

    J.

  • 18. Data: 2010-12-22 10:50:44
    Od: Kicer <...@...c>

    Robbo wrote:

    > Witam,
    >
    > Chciałem za pomocą mikrokontrolera mierzyć
    > częstotliwość przebiegu sinusoidalnego
    > w zakresie od 0 do 150Hz występującą
    > w danym momencie.

    Może wzmacniacz wchodzący w nasycenie (tak żeby wyszedl prostokąt z tego
    sinusa), a potem avrka + wejście ICP?

    pozdrawiam

    --
    Michał Walenciak