  • 1. Data: 2011-03-29 15:11:57
    Temat: Jak sprzedawać motocykl?
    Od: "Seoman" <r...@t...op.pl>

    Witam szanownych,

    Problem mam ci ja następujący: kupiłem nową maszynę, chcę sprzedać starą
    maszynę. Doświadczenie w tego typu transakcjach mam mizerne i zastanawiam się,
    na co mogę pozwolić potencjalnemu kupcowi i jakie są dobre obyczaje przy
    sprzedaży.
    Najbardziej mnie nurtuje: co mam zrobić, gdy potencjalny kupiec zechce się
    przejechać? Nie podejmuję się ocenić na oko, czy to zapaleniec bez prawka, który
    przygazuje i mi się wywali na zakręcie, czy stary wyjadacz. Ewentualnie - czy z
    ułańską fantazją nie odjedzie w nieznane. Jeśli go puszczę na żywioł - co w
    przypadku, gdy faktycznie dojdzie do wywrotki? Kto odpowiada za szkody?
    Dogadywać to wcześniej? O czym jeszcze powinienem pamiętać?

    Widziałem sporo postów w temacie "jak kupić", ale jakoś nie doczytałem "jak
    sprzedać" :) Jeśli chodzi o momenty, gdy sam kupowałem, to byłem zbyt napalony i
    bezmyślny, żeby wynieść z tego dobrą naukę. Na szczęście brałem zawsze kogoś
    przytomniejszego ze sobą :)

    Pozdrawiam,
    Seoman

  • 2. Data: 2011-03-29 15:46:36
    Temat: Re: Jak sprzedawać motocykl?
    Od: mech <"mech^no..spam^"@vp.pl>

    Dnia Tue, 29 Mar 2011 17:11:57 +0200, Seoman napisał(a):

    > Najbardziej mnie nurtuje: co mam zrobić, gdy potencjalny kupiec zechce się
    > przejechać?

    Sprawdź czy ma prawko, upewnij się, że zostawi coś wartościowego "w zastaw"
    (np. auto z dowodem i kluczykami lub ładną żonę), żeby Ci wrócił. A
    najbezpieczniej to najpierw kasa na stół i wtedy dajesz mu kluczyki i niech
    wtedy jedzie. Jest nawet wzór dokumentu do podpisania na taki depozyt:
    http://www.yamaha-dragstar.pl/download.php?id=5564&s
    id=4f46aeabd64eae5c8b0adb813c3226bc
    .
    Lepiej być ostrożnym niż sobie później pluć w brodę i bujać się po sądach.
    Jak trafisz na uczciwego i takiego co naprawdę chce kupic moto, to takie
    warunki jazdy próbnej go nie odstraszą.

    Pozdrawiam,
    mech

  • 3. Data: 2011-03-29 15:48:15
    Od: "Seoman" <r...@t...op.pl>

    mech" <"mech^no..spam^ wrote:
    > Jest nawet wzór dokumentu do
    > podpisania na taki depozyt: [...]

    Dziękuję, dobry człowieku.

    Pozdrawiam,
    Seoman

  • 4. Data: 2011-03-29 16:11:09
    Od: "Wiesiek" <w...@p...onet.pl>

    A jaki chcesz sprzedać i jaka twoja lokalizacja.

    Wiesiek

  • 5. Data: 2011-03-29 16:31:56
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    Witam

    Ktos polecam ci depozyt - moze byc ale:

    1) Nikt nie przywiezie ci 20.000 w torbie.
    2) Jezli b chcesz depozyt to zaznaczaj to w rozmowie telefonicznej PRZED
    przyjazdem. Nie ma to jak sie wu*** po 200 km jazdy zeby zobaczyc moto i
    okazuje sie, ze bez kasy na stole nie da sie przejechac.

    3) Moje rozwiazanie - Podobne pismo jak ktos linkowal tylko bez slowa
    depozyt. I podpisane w obecnosci swiadka.

    Dysiek

  • 6. Data: 2011-03-29 16:37:40
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > 3) Moje rozwiazanie - Podobne pismo jak ktos linkowal tylko bez slowa
    > depozyt. I podpisane w obecnosci swiadka.

    W sensie ze w przypadku uszkodzenia zobowiazuje sie kupic za kwote taka i
    taka, ale nie brac depozytu.

    Dysiek

  • 7. Data: 2011-03-29 16:45:10
    Od: Paweł Andziak <g...@g...pl>

    W dniu 29.03.2011 18:37, Dysiek pisze:

    > W sensie ze w przypadku uszkodzenia zobowiazuje sie kupic za kwote taka i
    > taka, ale nie brac depozytu.

    A jak uszkodzi i nie będzie chciał kupić, to będzie długie bujanie po
    sądach. Depozyt jest bezpieczniejszy dla sprzedającego.

    --
    ganda

  • 8. Data: 2011-03-29 17:23:49
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > A jak uszkodzi i nie będzie chciał kupić, to będzie długie bujanie po
    > sądach. Depozyt jest bezpieczniejszy dla sprzedającego.

    Na pewno, ale sprawe masz wygrana. Ja tam wiem, ze depozytu nikomu nie
    zostawie jak bede chcial kupowac moto. Tak jak pisalem - kasy powyzej 1000
    zl nie wozi sie w torbie :-)

    Dysiek

  • 9. Data: 2011-03-29 17:40:51
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    > przyjazdem. Nie ma to jak sie wu*** po 200 km jazdy zeby zobaczyc moto i
    > okazuje sie, ze bez kasy na stole nie da sie przejechac.

    A co dopiero np. po 600 km ;-) ?

    Pzdr

    JKK

  • 10. Data: 2011-03-29 18:30:31
    Od: "Seoman" <r...@t...op.pl>

    > Na pewno, ale sprawe masz wygrana. Ja tam wiem, ze depozytu nikomu nie
    > zostawie jak bede chcial kupowac moto. Tak jak pisalem - kasy powyzej
    > 1000 zl nie wozi sie w torbie :-)

    Czasem się wozi :) Ostatnim razem, jak kupowałem motocykl, przez cholerne,
    szwankujące przelewy ekspresowe musiałem wydłubywać pracowicie kasę z
    bankomatu, porcja po porcji. Nigdy wcześniej nie czułem, że mam tak szerokie
    plecy :)

    Pozdrawiam,
    Seoman