  • 11. Data: 2017-07-06 07:17:39
    Temat: Re: Jak skutecznie zablokowac dojazd sluzbom ratunkowym
    Od: p...@g...com

    Są 3 przesłanki które sugerują taka możliwość:
    1) Dieser polnische Lkw fuhr durch die für Rettungskräfte gebildete Gasse
    Foto: Feuerwehr
    2) tablice rejestracyjne
    3) abriso.com

    Komentarze Niemców jadące po kierowcy tego pojazdu nieco chamskie ale Bild to taki
    Fakt więc inteligencją nie porażają :-)

  • 12. Data: 2017-07-06 09:04:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 5 Jul 2017 11:07:50 -0700 (PDT),
    p...@g...com napisał(a):
    > http://www.bild.de/regional/berlin/verkehrsunfall/ga
    ffer-behindern-sanitaeter-nach-unfall-52439710.bild.
    html
    > wow chłopie będziesz miał swój wkład w zaostrzenie kar w Niemczech :-)
    > niewielu może pochwalić takim osiągnięciem ale teraz gniew ludu
    > usankcjonuje nawet 10 krotna podwyżkę a i może pozbawienie wolności
    > dla imbecyli blokujących korytarz ratunkowy, respekt !

    Tylko nie wiadomo jak do sytuacji doszlo, a niemiecke zwyczaje jakies
    dziwne - jest pas awaryjny, a oni musza srodkiem.

    Tak nawiasem mowiac, jakby sie te osobowki troche scisnely, to by mu
    zrobily miejsce na zjechanie ... ale to myslenia wymaga, to nie u
    Niemcow :-)

    Nauka na przyszlosc - nie pchac sie, zachowac odstep i miec mozliwosc
    manewru.

    Zobacz to
    https://www.youtube.com/watch?v=KKEcEu17_tc

    To w koncu zostawiamy droge na srodku, czy pobocze wolne, czy oba ?
    W efekcie straz jedzie wolno, bo ma wasko.

    No i gdzie ten wypadek ?
    Bo jedzie, jedzie, a wypadku nie widac :-)

    J.

  • 13. Data: 2017-07-06 09:18:16
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

> [...]
    > W efekcie straz jedzie wolno, bo ma wasko.
    >
    > No i gdzie ten wypadek ?
    > Bo jedzie, jedzie, a wypadku nie widac :-)

    w zeszłym roku dorabiałek kategorię PJ, teoria teraz przy każdej kategorii
    obowiązuje cała nie jak kiedyś tylko rozszerzenie- nie przypominam sobie
    zadnego zagadnienia w tym temacie, było spotkanie z ratownikiem, kurs
    resuscytacji itp ale o postępowaniu w korku ani na wykładach ani w
    testach...

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 14. Data: 2017-07-06 11:16:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tck" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >przypominam sobie zadnego zagadnienia w tym temacie, było spotkanie z
    >ratownikiem, kurs resuscytacji itp ale o postępowaniu w korku ani na

    I za to czasami Niemcow doceniam - dostrzegaja problem, nie chowaja
    glowy w piasek, tylko ujmuja w przepisach i szkola.
    Anglikow tez mozna docenic, skoro ministerstwo opracowalo podrecznik
    kierowcy i upublicznia.
    (za to trudno u nich dotrzec do ustawy)

    Teoretycznie obowiazuje chyba to
    0280

    i jest tam taki punkt
    "Ogólne zasady określające zachowanie kierowcy w momencie awarii lub
    wypadku"

    Ale co omawiaja, to nie wiem :-)
    Zreszta wyglada na to, ze minister tez nie wie, skoro na tym
    poprzestal :-)

    A - kategorii +E nie dotyczy, oni maja tylko
    "Akcje ratunkowe po wypadku"
    ... i to C+E, D+E, a B+E nie ...

    J.

  • 15. Data: 2017-07-06 12:06:37
    Od: p...@g...com

    https://www.adac.de/infotestrat/adac-im-einsatz/moto
    rwelt/Rettungsgasse.aspx

    a w razie wątpliwości zachowuj się jak inni

    ps niewykluczone ze temu matołkowi prokurator dobierze się do dupy gdyż wydarzyło się
    to wypadku na A9 gdzie upiekło się 18 niemieckich rencistów a służby narzekały ze
    gamonie przeszkadzały w akcji

  • 16. Data: 2017-07-06 12:14:36
    Od: p...@g...com

[...]

    ale urzędnicy w ministerstwie, posłowie w lawach sejmowych maja się dobrze i mówią ze
    jest git, zdawalnosc na 30% a ze potem ludzie się gubią w banalnych sytuacjach to już
    nie ich problem

  • 17. Data: 2017-07-06 12:48:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik Przemek napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >https://www.adac.de/infotestrat/adac-im-einsatz/mot
    orwelt/Rettungsgasse.aspx

    Ale zobacz - nawet tu maja jakas niechec do zajmowania pasa
    awaryjnego. Ki czort ?

    >a w razie wątpliwości zachowuj się jak inni

    Tylko trzeba miejsce na jakis manewr. Osobowce wystarczy pare metrow
    aby zjechac pol metra w bok.

> [...]
    >rencistów
    >a służby narzekały ze gamonie przeszkadzały w akcji

    To sie zrobi wyzsza dyskusja, po ktorej przyjdzie podpisac nowe
    konwencje, albo sie okaze, ze niektore niemieckie przepisy obowiazuja
    tylko Niemcow :-)

    Ewentualnie kurs PJ sie wydluzy dwukrotnie, bo przyjdzie sie zapoznac
    z przepisami we wszyskich krajach UE :-)

    Choc w sumie ... jakby tak ujednolic przepisy w ramach UE ?
    Niektore niemieckie przepisy mozna wprowadzic, o zamku, o limicie na
    autostradach, o minimalnym odstepie ... o zawartosci alkoholu :-)
    Tylko punkty nie :-)

    I pierwszenstwo pieszego nie, choc akurat niemieccy piesi ostroznie
    wchodza.

    J.

  • 18. Data: 2017-07-07 08:15:20
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2017-07-06 o 09:04, J.F. pisze:
    > Tylko nie wiadomo jak do sytuacji doszlo, a niemiecke zwyczaje jakies
    > dziwne - jest pas awaryjny, a oni musza srodkiem.

    Zwyczaj akurat bardzo dobry.
    Pas awaryjny może być zastawiony przez uszkodzone samochody, poza tym
    nawet w Niemczech są miejsca gdzie pas awaryjny się zwęża do zera lub
    przez dłuższy odcinek nie ma go wcale.
    Ścieżka ratunkowa jest uniwersalnym rozwiązaniem.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 19. Data: 2017-07-07 11:15:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >przez dłuższy odcinek nie ma go wcale.
    >Ścieżka ratunkowa jest uniwersalnym rozwiązaniem.

    No to czemu nie poszerza tej sciezki przez zjechanie na pas awaryjny,
    chocby o pol metra ?

    Widac ze sie tam woz strazacki ledwo miesci ... a wiec wolno jedzie.

    No i skad obcokrajowiec ma wiedziec, ze tam takie przepisy ?

    J.

  • 20. Data: 2017-07-07 13:27:48

    Wed, 5 Jul 2017 20:39:22 +0200, w <595d325c$0$5152$65785112@news.neostrada.pl>,
    "Ghost" <n...@d...pl> napisał(-a):

    > klopot taki, ze nie wiadomo co w tym germanowie robic, widac ze w drugiej
    > czesci filmu ciezarowki po prawej zostawiaja pas awaryjny, ktory wlasnie
    > sluzyc ma sluzbom ratowniczym - a karetka leci srodkiem i ma problem, chaos

    Zawsze uważałem, że auta powinny skompresować się na awaryjnym i prawym, a lewy
    pozostawić wolny. Ale jestem w mniejszości.