eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJak sie zachowa step-up przy napięciu wejśiciowym większym niż wyjscioweRe: Jak sie zachowa step-up przy napięciu wejśiciowym większym niż wyjsciowe
    From: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak sie zachowa step-up przy napięciu wejśiciowym większym niż
    wyjsciowe
    Date: Wed, 9 Jun 2010 14:22:39 +0200

    Użytkownik "Pitlab" <p...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:hujlhk$7lu$1@news.net.icm.edu.pl...

    > Pytanie do praktyków: jak się zachowa przetwornica step-up gdy na
    wejściu
    > pojawi się napięcie wyższe niż to jakie jest zaprogramowane? Czy
    przestanie
    > działać i będzie po prostu przepuszczała prąd przez szeregową cewkę i
    diodę
    > (tak było by mi na rękę), czy inaczej?

    tak się właśnie zachowa - o ile nie ma tam jakichś dodatkowych ficzerów -
    sterownik uzna, że napięcie jest (ponad) wystarczające i zaprzestanie
    kluczowania. Pozostanie prosta cieżka dla DC przez dławik i diodę.

    > Jeszcze jedno pytanie o EMC. Jaka przetwornica będzie stwarzała mniejsze
    > problemy jeżeli chodzi o emisję zakłóceń, taka pracująca na
    > częstotliwościach rzedu 150kHz, czy taka pracująca w okolicach 1 MHz?

    A uda Ci się zmniejszyć wszystkie wymiary obwodu mocy czy tylko dławik
    wyjdzie mniejszy? Bo jak to drugie, to sam sobie odpowiedz :)

    e.