eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJak się nazywa ten silnikRe: Jak się nazywa ten silnik
  • Reply-To: "L501 aneryS" <s...@s...pl>
    From: "L501 aneryS" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <ji3l9e$ahf$1@inews.gazeta.pl> <i...@4...net>
    <4...@n...home.net.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <4f458280$1@news.home.net.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ji4pi6$rbr$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <ji50rc$8n1$1@mx1.internetia.pl>
    Subject: Re: Jak się nazywa ten silnik
    Date: Thu, 23 Feb 2012 10:51:28 +0100
    Lines: 32
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    NNTP-Posting-Host: 87.206.222.155
    Message-ID: <4f460c22$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1329990690 87.206.222.155 (23 Feb 2012 10:51:30 +0100)
    Organization: home.pl news server
    X-Authenticated-User: valhalla.hot
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home
    .net.pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:626738
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    news:ji50rc$8n1$1@mx1.internetia.pl...
    >> To wynikało z tego, że dwusuw nie może hamować silnikiem, przy
    >> czterosuwach tego problemu nie ma.
    > Dodajmy dla potomnych - może hamować silnikiem, ale po pierwsze słabo
    > hamuje, a po drugie jest to dla niego niszczące.

    Otóż to. Dlatego jeśli to tylko pomocniczo, np. dojeźdżając do świateł, czy
    przy śliskiej drodze, gdzie łatwiej manewrować siłą hamowania.

    > Dlaczego? Bo w (takim starym) dwusuwie smarowanie silnika pochodzi od
    > przelatującej mieszanki paliwowo-olejowej przez silnik (nie ma osobnego
    > oleju w misce!), a hamowanie silnikiem powoduje że się on (dość szybko)
    > kręci, a nie dostaje mieszanki = nie dostaje smarowania.

    A no, 99.99% dwutaktów (nie doliczam tu diesli) nie ma osobnego smarowania,
    no, jeszcze nie spotkałem się by miał, ale spotkałem się ze wzmianką, że są
    takie. Osobnego oleju w misce wręcz mieć nie może, z racji konstrukcji. Oj,
    też mnie fizyk w szkole maglował, choć to lat temu było ohoho...
    Silnik syreny hamujący wytwarza dość niesympatyczny odgłos, zależny chyba od
    luzu tłoka w cylindrze, od powiedzmy, lekkiego metalicznego, do silnego
    rzężenia, kojarzącego mi się ze stłumionym odgłosem krajzegi. Nie dośc, ze
    bez smarowania, to jeszcze się obija o cylinder, bo nie tłumi go warstewka
    oleju... I pierścionki też chyba płacza z wysiłku...

    --
    Pod żadnym pozorem nie zezwalam na wysyłanie mi jakichkolwiek reklam,
    ogłoszeń, mailingów, itd., ani nawet zapytań o możliwość ich wysyłki.
    Nie przyjmuję ŻADNYCH tłumaczeń, że mój adres e-mail jest ogólnodostępny
    i nie został ukryty. Wszelkie próby takich wysyłek potraktuję jako stalking.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: