  • 21. Data: 2015-12-13 21:42:08
    Temat: Re: Jak się dziś robi radio
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    8$ ... zagraj na choince to wygrasz w kilka dni 5$ na 10$ zakup

    http://www.banggood.com/DSP-PLL-Digital-Stereo-FM-Ra
    dio-Receiver-Module-87-108MHz-With-Serial-Control-p-
    1004778.html

    I szukaj tu, alieexpress, en.jd.com to cos wyrwiesz, takie zycie ze z Chin
    bedzie tansze i juz zmontowane, to moze rozlutownica i zabawa od poczatku :d ?

  • 22. Data: 2015-12-13 22:21:07
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2015-12-13 o 20:09, PeJot pisze:

    > A jeżeli nie GFE105 to faktycznie czego szukać ? Jeżeli bym się
    > decydował na własną konstrukcję, to chyba nie poradzimy sobie z synem ze
    > syntezą częstotliwości, a wybór głowic strojonych napięciem jest żaden (?).

    Ja tam nie próbowałem, ale może:
    http://www.ambm.pl/index.php/cennik/7.html

    Pozdrawiam

    DD

  • 23. Data: 2015-12-13 23:12:36
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    JaNus pisze tak:

    > A to ciekawe, że "Piter pisze", bo u mnie na serwerze neostrady -
    > tego posta nie uświadczysz! Czy i Wam się zdarza, że pojawiają się
    > jakieś "niewidzialne" posty?

    Wysłałem supersedesa bo zapomniałem dodać drugi link do youtube ale
    PeJot był szybki jak Tommy Lee Jones w Ściganym i zdążył odpowiedzieć
    na pierwszy post.

    Serwer neozdrady widać honoruje supersedesy i pierwszy stary post
    kasuje i zamienia go nowym poprawionym.

    Jesli byś czytał z serwera który nie pozwala na poprawki to widziałbyś
    dwa posty stary i nowy. włala

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 24. Data: 2015-12-13 23:24:18
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2015-12-13 o 11:47, J.F. pisze:

    > Niekoniecznie.
    > Dzis ilosc stacji wrecz wymusza synteze i to z duza iloscia pamieci.
    > A tanie radyjka w sklepach, to na galke.
    >
    > Za takie z synteza i pamieciami trzeba troche zaplacic.

    Tak się zastanawiam nad tanim radyjkiem, które posiadam: tak o 15%
    większe od paczki papierosów. I próbuję zgadnąć, czy ono ma syntezę
    częstotliwości, czy też nie. Bo z jednej strony ma wyświetlacz LCD, co
    by wskazywało na konstrukcję cyfrową, ale z drugiej kręci się
    potencjometrem, i to na pewno jest Pe-eRek, a nie jakiś zestaw
    czujników, bo nie da się go obrócić więcej niż o (niecałe) 360 stopni.
    No ale jeszcze ta ilość stacji, dostępnych w każdym zakresie, a tych
    zakresów jest aż 9 (z czego 6 to fale średnie)... Czy więc jest ono
    strojone napięciowo ( / oporowo) czy to pure-digital (cyfrowo)?

  • 25. Data: 2015-12-14 13:02:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >a tych zakresów jest aż 9 (z czego 6 to fale średnie)... Czy więc
    >jest ono strojone napięciowo ( / oporowo) czy to pure-digital

    raczej napieciowo.
    Aczkolwiek ... pomysly typu - zadajemy wartosc potencjometrem, PIC czy
    inny uC czyta napiecie z niego, no bo ADC ma na pokladzie, a potem
    wartosc cyfrowa uzywa dalej - tez sie zdarzaly.
    Moglby np ustawiac podzielnik do syntezy.

    ustawic jakis szum i podgrzac suszarka - i zobaczyc czy poplynie ...

    J.

  • 26. Data: 2015-12-14 15:04:35
    Od: cezar <c...@t...invalid>

    On 13/12/2015 08:01, PeJot wrote:
    > Czołem. W ramach edukacji młodego pokolenia chciałbym z synem zrobić
    > tuner FM z gotowego kitu. Z 10 lat temu na rynku było więcej takich
    > zestawów, dziś udało mi się znaleźć *tylko* to:
    >
    > http://sklep.jabel.com.pl/produkt/166/11/Zestawy_do_
    montazu/Zestawy_Audio_Video/J-255_Stereofoniczny_tun
    er_UKF.html

    > i synteza:
    >
    > http://www.jabel.com.pl/files/instrukcje/J-256.pdf
    >
    > Faktycznie temat taki niepopularny - cenowo w porównaniu z pierwszą
    > lepszą wieżą fabryczną wypada blado.

    w 21 wieku robi sie tak:

    http://blog.nutsfactory.net/wp-content/uploads/2014/
    05/RDA5802E.pdf

    c.

  • 27. Data: 2015-12-14 18:17:01
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2015-12-13 o 23:24, JaNus pisze:

> [...]
    > zakresów jest aż 9 (z czego 6 to fale średnie)... Czy więc jest ono
    > strojone napięciowo ( / oporowo) czy to pure-digital (cyfrowo)?

    Były patenty co mierzyły częstotliwość heterodyny i odpowiednio
    odejmowały częstotliwość pośrednią, aby wyświetlić częstotliwość
    odbieraną. Te nie miały syntezy.
    Pewnie takie strojenie masz.

    Chociaż mam analogowy tuner sat, w którym częstotliwość (i inne
    parametry) ustawia się potencjometrem jednoobrotowym, ale potem napięcie
    z niego jest podawane na układ sterujący i syntezę. Gałką ustawia się
    częstotliwość z dokładnością do 5MHz, a przy zapisywaniu do pamięci
    układ dokładniej dostraja do nośnej. Przy kręceniu gałą na obrazie widać
    wyraźnie skoki częstotliwości.

    --
    Michał

  • 28. Data: 2015-12-14 18:25:03
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-12-13 o 22:21, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > Ja tam nie próbowałem, ale może:
    > http://www.ambm.pl/index.php/cennik/7.html

    Zaczyna być ciekawie - te głowice można też stroić napięciem, a za jakiś
    czas pobawić się ze syntezą.

    Idąc dalej, można by się pokusić o zrobienie każdego klocka oddzielnie:
    dekoder, pośrednia ( typowe aplikacje popularnych kości ), głowica i na
    końcu synteza. Jest szansa na trochę zabawy zakończonej sukcesem, czy
    lepiej sięgnąć po gotowy wypróbowany układ ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 29. Data: 2015-12-14 18:26:24
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2015-12-14 o 15:04, cezar pisze:

    > w 21 wieku robi sie tak:
    >
    > http://blog.nutsfactory.net/wp-content/uploads/2014/
    05/RDA5802E.pdf

    > c.

    I to jest wersja scalona. Wersja "dyskretna" to "głowica" RTL2832U+R820T
    i reszta w postaci softu na przykład GNUradio
    http://japanesesoapbox.blogspot.com/2012/05/gnu-sdr-
    and-ezcap.html
    czy też gotowiec w postaci rtlsdr.

    --
    Michał

  • 30. Data: 2015-12-14 18:30:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >kości ), głowica i na końcu synteza. Jest szansa na trochę zabawy
    >zakończonej sukcesem, czy lepiej sięgnąć po gotowy wypróbowany układ

    Zalezy od celu dydaktycznego.
    Problem nie lezy w ukladzie, problem lezy w zestrojeniu.
    Te "klocki" rownie dobre jak jeden specjalizowany uklad "analogowy".

    J.