  • 341. Data: 2020-03-22 09:45:10
    Temat: Re: Jak się dziś przekracza granicę z Niemcami?
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Cavallino, 22 mar 2020 w news:r57552$crt$1$Cav@news.chmurka.net
    napisałeś/aś:

    > Co nic nie zmienia, bo nadal nie wiadomo ile jest przypadków
    > zakażeń, więc nie można wyliczyć umieralności.

    Oczywiście, że nie wiadomo. We Włoszech średnia zarażonych to 63 lata, a
    zgonów 80. Chyba nie są aż tak starym społeczeństwem
    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,173952,258
    10117,tragiczna-doba-
    we-wloszech-w-24-godziny-z-powodu-koronawirusa.html

    A na weszlo piłkarz Sampdorii mówi tak:
    Nawet nie myślałem, że mam wirusa, miałem 37,5 stopnia gorączki. Dzień
    później w ogóle jej nie miałem. Gdybym nie wykonał testów, mógłbym wyjść
    z domu i kogoś zarazić. Zrozumiałem, że wielu zakażonych nawet nie zdaje
    sobie sprawy z tego faktu
    Wiem, że sportowiec, to co innego, ale jednak.

  • 342. Data: 2020-03-22 09:51:24
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Ale o jakiej?
    > Potrafisz czytać na co odpowiedziałeś, czy będziesz gadać nie na temat?
    To ty nie potrafisz, więc kończe dyskusję z Tobą, bo jest bez sensu.

    --
    Janusz

  • 344. Data: 2020-03-22 09:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemek Jedrzejczak p...@g...com ...

    > Włosi polegli pytanie kto następny ?

    To ze sa kraje gdzie zrobiono za mało to juz teraz widac.
    Ale akurat PL i DE zachowuja sie podobnie i dlatego uwazam ze zamykanie
    granicy z Niemcami czyni wiecej złego niz dobrego.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

  • 343. Data: 2020-03-22 09:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemek Jedrzejczak p...@g...com ...

    > --Nie dramatyzujmy i nie łudzmy sie - prawdopodobienstwo spotkania
    > chorego i w Polsce i w niemczech jest bardzo porownywalne.
    >
    > Bzdura. Szwagierka robi przy zarządzaniu kryzysowym i traktują tych
    > z Niemiec jako grupę podwyższonego ryzyka. Nawet nasz pacjent zero
    > (ten wyleczony) przywlekl koronosyfa z Niemiec ;-)

    Na jakiej podstawie ich tak traktujemy?
    dlatego ze my zrobilismy o wiele mniej testów i mamy o wiele mniej
    chorych?

    > https://m.bild.de/ratgeber/2020/ratgeber/aktuelle-za
    hlen-zum-coronavi
    > rus-in-deutschland-69349102.bildMobile.html
    >
    > Strategia jest mniej więcej taka żeby izolując wszystkich nie
    > dopuścić do śmierci tych z grupy podwyższonego ryzyka. Straty w
    > gospodarce są nieuniknione ale jesteśmy gotowi na te poświęcenie.

    Mowiac "my" kogo masz na mysli?
    I o jakim poswieceniu? Bo mam wrazenie ze probujesz zasugerowac ze ta
    sytuacja jest zero jedynkowa.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

  • 346. Data: 2020-03-22 10:52:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > O po raz kolejny potwierdzasz że argumenty się kończą chamstwem
    > reagując na zwykłą pomyłkę. A kilka podwątków naszej dyskusji
    > nieopatrznie ominąłeś;)

    Tak po prawdzie to nie była zwykła pomyłka a jebniecie sie na skali
    problemu i zbudowanie na tej podstawie argumentacji.
    Przeciez w tamtym poscie sugerowałes ze skoro niemcy zrobili 20 tysi
    testów a my 10 tysi a oni maja 2 x wiecej ludzi to robimy testy w
    identycznym tempie.
    Prawda?
    CZy w takim razie przyznajesz ze Niemcy robia ich ciut wiecej a co za tym
    idzie maja troche wiecej pojecia o skali zarazen u nich?

    Wiele osob niepotrzebnie wpada w pułapke malych liczb i małej probki.
    Nie ma znaczenia czy zmarło 5 osób czy 10, czy 30.
    W skali kraju to bez znaczenia.
    Na codzien umieraja setki ludzi bo słuzba zdrowia kiepska, bo dziura na
    drodze, bo powietrze nas truje, bo ten urzednik albo tamten nie
    dopilnował tego co powinien.

    Przestancie sie skupiac na pojedynczych liczbach i spojrzcie na skale to
    takie małe błędy jak 20 vs 200 tysiecy nie beda sie zdarzały.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch

  • 345. Data: 2020-03-22 10:52:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > dzieci. Ty oczywiście nie bo ktoś musi pracować na swoje dzieci z
    > uszkodzonymi płucami. Z dziadkami problem niewielki bo dużą szansę
    > na przedwczesne zakopanie by mieli. Do dzisiaj uważałem że trochę
    > mniej inteligentny od innych jesteś. Od dzisiaj że pasuje do ciebie
    > opowiastka o masarzu co oprowadzał syna po firmie. Podeszli do
    > jakiegoś urządzenia i ojciec mówi synu tej maszyny z jednej strony
    > wsadź się barany a z drugiej wychodzą parówki. Syn pyta gdzie jest
    > maszyną co się wtyka parówki i wychodzą barany. W domu jest, to

    Rozumiem ze twoim zdaniem nalezy przedsiewziac wszelkie kroki aby
    uratowac kazde jedno zycie a koszty nie maja znaczenia?

    P.S. Nie badz taki skromny, wiadomo ze ta historia to o twoim tatku i o
    tobie...
    ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

  • 347. Data: 2020-03-22 10:59:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Ale akurat PL i DE zachowuja sie podobnie

    Że co?
    DE zachowuje się podobnie jak PL tylko że z kilkunastodniowym opóźnieniem.

  • 348. Data: 2020-03-22 11:01:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-03-2020 o 09:51, Janusz pisze:

    > To ty nie potrafisz,

    Taa jasne, bo na pytanie jak klasyfikować śmierć chorego na grypę i
    covid jednocześnie, to ja bredziłem o sepsie......

    BTW: gdyby liczyć tak jak pis, to we Włoszech 100 razy mniej osób umarło
    na covid niż się podaje:
    Tak a propos nie robienia testów nawet poddanych kwarantannie:
    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,173952,258
    10240,glogow-mezczyzna-objety-kwarantanna-zmarl-w-mi
    eszkaniu-starosta.html#a=15&c=163&t=14&g=x&s=BoxNews
    MT

  • 349. Data: 2020-03-22 11:05:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Przeciez w tamtym poscie >sugerowałes ze skoro niemcy >zrobili 20 tysi
    >testów a my 10 tysi a oni >maja 2 x wiecej ludzi to
    >robimy testy w
    >identycznym tempie.
    Po raz kolejny muszę zauważyć że masz problem z czytaniem ze zrozumienieniem
    Gdzie tak sugerowałem?
    Napisałem że Niemcy robią 10 tys testów tygodniowo
    Czyli ok dwa razy więcej jak u nas
    Tygodniowo

  • 350. Data: 2020-03-22 11:11:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Niemcy robia ich ciut wiecej >a co za tym
    >idzie maja troche wiecej >pojecia o skali zarazen u >nich?
    200 czy jak niektóre zrodla podają 250 tys zrobili od stycznia.
    I niby powinni mieć większe pojęcie a reagują z dwutygodniowym opoznieniem