  • 331. Data: 2020-03-22 00:31:26
    Temat: Re: Jak się dziś przekracza granicę z Niemcami?
    Od: Kris <k...@g...com>

    >200 tys. gamoniu

    O po raz kolejny potwierdzasz że argumenty się kończą chamstwem reagując na zwykłą
    pomyłkę.
    A kilka podwątków naszej dyskusji nieopatrznie ominąłeś;)

  • 332. Data: 2020-03-22 00:42:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Z tobą o czym?

    To po co dyskutujesz?

    >Właśnie czytam:
    Sprytny chcesz być i na inne tory dyskusje kierujesz?
    Ok. Dyscostam nie masz więc poradzisz Sobie z wpisaniem w google "Niemcy pomoc dla
    firm"
    Dasz znać co wyczytaleś?
    Ale żeby nie było że tak łatwo z głównego tematu się wymiksowałeś: doczytaj jednak o
    czym gadaliśmy zanim unik zrobiłeś.

  • 333. Data: 2020-03-22 02:25:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Śpiewałem Niemcy pomoc dla firm i dużo tytułów się pokazało. Wynikało z nich że będą
    sporo dopłacali. Otworzyłem jeden link i w nim też że będą dopłacali. Wiem że mi nikt
    tutaj nie odpowie bo nikt tego wiedział nie będzie ale spytam. Jak jest niemiecka
    firma w Polsce to kto ma do niej dopłacać?

  • 334. Data: 2020-03-22 07:21:31
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    nikt tutaj nie odpowie bo nikt tego wiedział nie będzie ale spytam. Jak jest
    niemiecka firma w Polsce to kto ma do niej dopłacać?

    Odpowiedz sobie na proste pytanie: co to jest niemiecka firma w Polsce?
    Będziesz to klasyfikował po procentach udziału, czy po strukturze
    właścicielskiej?
    Czy myślisz o oddziale niemieckiego przedsiębiorcy w Polsce czy o spółce
    kapitałowej rejestrowanej w Polskim Sądzie, w której to spółce większość
    udziałów mają obywatele Niemiec lub niemieckie osoby prawne?
    Bo jeśli to ostatnie, to spółka jest pełnoprawnym podmiotem prawa polskiego
    i będzie miała takie same prawa do dopłat jak polskie podmioty o tej
    formie prawnej.

  • 335. Data: 2020-03-22 07:32:45
    Od: cef <c...@i...pl>

    > I nic im te 200 tysięcy nie dało. Wirusa w teście daje się wykryć minimum po
    tygodniu od zakażenia. W związku z czym badanie należy robić dwa razy. Drugi raz po
    tygodniu. W tym czasie badany musi być bezwzględnie izolowany. Zarażony zaczyna
    zarażać następnego dnia po zarażeniu. Test nie daje odporności i pokazuje stan w
    czasie przeszlym. Jeśli po pierwszym badaniu ludzi trzeba izolować minimum na tydzień
    to po co robić pierwsze badanie. Wystarczy izolować dwa tygodnie. Jeśli ktoś nie był
    zarażony to zostanie wypuszczony po kwarantannie. Chorych wyłapie się po tygodniu bo
    będą kaslali i mieli wysoka temperaturę, i też trafia na kwarantannę do czasu aż
    wyzdrowieją albo wykitują. Testy mają sens przy stwierdzaniu czy pacjent wyzdrowiał.

    Czyli z tego wynika, że jak się zrobi 200tys testów, to nie wyłapie się
    wszystkich zakażonych, ale tylko część (bo tylko część się pokaże jako
    zakażona).
    to ma się wynik 18tys zakażonych i ten wynik jest niedoszacowany.
    Można pewnie odszukać ile robiono testów w innych krajach i jak te liczby
    (testów/zakazonych) wyglądają proporcjonoalnie.
    Jesteś w stanie wyliczyć jak bardzo niedoszacowana jest liczba
    zakażonych w Polsce
    skoro zrobiliśmy jeszcze mniej testów?

  • 336. Data: 2020-03-22 08:40:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Jesteś w stanie wyliczyć jak >bardzo niedoszacowana jest >liczba zakażonych w Polsce

    >skoro zrobiliśmy jeszcze >mniej testów?

    Po liczbie zmarłych najbardziej wiarygodnie jest

  • 337. Data: 2020-03-22 08:43:31
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 22-03-2020 o 00:00, Janusz pisze:

    > No właśnie, jak się je poda na początku to łagodzą objawy grypy i tylko
    > tyle.

    Cały czas mylisz grypę z przeziębieniem.
    Zanim zczniesz się wykłócać powiększ swoją wiedzę, a potem wróć.

    > Daruj sobie, napisałem jakie objawy są grypy (zapomniałem o dreszczach)
    > w przypadku przeziębienia ich NIE MA.

    Bzdura.
    Przeziębienie i choroby tego typu są różne, często towarzyszy im
    podwyższona temperatury, której to dreszcze są objawem (a nie grypy).

    > Bo to jak się 'przechodzi' wirusa zależy od odporności organizmu.
    > Mogą się trafić i tacy co grypy tez nie czują a zarażają innych.

    Wiadomo.
    Ale zupełnie nie o tym była mowa.

    > Poczytaj opinie lekarską o tej chorej,

    Ale o jakiej?
    Potrafisz czytać na co odpowiedziałeś, czy będziesz gadać nie na temat?

  • 338. Data: 2020-03-22 08:46:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-03-2020 o 22:53, J.F. pisze:

    > Mowilismy o tym, ze kwestionujesz umieralnosc na grype ... bo nikt
    > testow nie robi.

    Kwestionuję statystyki, które nie mają oparcia w testach na wirusy.
    Zarówno grypy jak i covid.

    > No to wydaje mi sie, ze teraz przynajmniej tym ciezko chorym sie w
    > Polsce robi ..

    Co nic nie zmienia, bo nadal nie wiadomo ile jest przypadków zakażeń,
    więc nie można wyliczyć umieralności.

    > No ale widzisz - na Taiwane tez to zrobiono.

    Na pewno zrobiono to ZAMIAST faktycznych działań zapobiegających?
    Bo ja czytałem coś odwrotnego.

  • 339. Data: 2020-03-22 08:52:07
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-03-22 o 08:40, Kris pisze:
    Polsce

    > Po liczbie zmarłych najbardziej wiarygodnie jest

    Na chwilę obecną nie ufałbym też tym danym, bo nie wiadomo
    jakie są zasady klasyfikowania przyczyny zgonów.
    Są przypadki, że ktoś umiera na niewydolność oddechową, ale
    nie miał robionego testu, to pozostał poza statystyką koronawirusa.
    Nie wiem jaka jest skala tego, ale mam rodzinę pracującą w zakaźnym,
    więc wiem jak tam działa klasyfikowanie :-)
    Ale też możliwe, że w innych krajach napompowano sztucznie liczbę zgonów
    na koronawirusa a była z różnych innych przyczyn.
    Najlepszym wskaźnikiem będzie wzrost liczby zgonów ponad standardową średnią
    z okresów minionych, ale na to musimy poczekać jeszcze kilka miesięcy.

  • 340. Data: 2020-03-22 08:54:12
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-03-2020 o 23:21, r...@k...pl pisze:
    > Sat, 21 Mar 2020 13:40:58 -0700 (PDT), w
    > <d...@g...c
    om>, Kris

> [...]

    > naruszenie kwarantanny może być karane grzywną 5 tys. zł.
    > Objętych kwarantanna są już 76 764 osoby (z tego ponad 48 tys. to wracający z
    > zagranicy, którzy są zapewne mniej zagrożeni niż 28 tys. osób, które miały
    > kontakt z osobą zarażoną).
    >
    > Nadzór epidemiologiczny obejmuje 48 660 osób, które:
    >
    > były ,,w tej samej przestrzeni co zarażony, ale nie miały z nim bezpośredniego
    > kontaktu";
    > przez 14 dni mają ograniczyć wyjścia z domu do minimum;
    > dwa razy dziennie mierzyć temperaturę i
    > telefonicznie informować Sanepid o swym stanie zdrowia.

    Tak a propos nie robienia testów nawet poddanych kwarantannie:
    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,173952,258
    10240,glogow-mezczyzna-objety-kwarantanna-zmarl-w-mi
    eszkaniu-starosta.html#a=15&c=163&t=14&g=x&s=BoxNews
    MT