  • 251. Data: 2020-03-21 10:16:47
    Temat: Re: Jak się dziś przekracza granicę z Niemcami?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Mar 2020 00:12:01 +0100, r...@k...pl napisał(a):
    > Fri, 20 Mar 2020 14:42:31 +0100, w
    > <5e74c84b$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."

    > Powietrze to akurat słaby nośnik dla wirusa.

    Jakos tam jednak przez powietrze sie rozchodzi ... szczegolnie, jak na
    sasiednim balkonie sasiedzi tez spiewaja :-)

    J.

  • 252. Data: 2020-03-21 10:18:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Mar 2020 00:03:32 +0100, r...@k...pl napisał(a):
    > Wed, 18 Mar 2020 15:35:55 -0700 (PDT), w
    > <f...@g...c
    om>, Kris

    > Inne rządy tego problemu nie miały, ale nie przerastały ich maseczki i nie było
    > zbiórek na nie na pomagam/zrzutka.

    Przerosly.
    Wloski lekarz zmarl na korone ... bo rekawiczek zabraklo.

    J.

  • 253. Data: 2020-03-21 10:20:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 20 Mar 2020 21:59:46 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik T. k...@i...pl ...

    > Zazdroszcze tej wiary w cuda. Naprawde.
    > Zeby wirus wiedział ze tu jest granica i tu ma byc a tu nie być.
    > Zycie byłoby o wiele prostsze.

    Ten wirus tak sobie lata, i granica moze byc dla niego problemem.
    Za to jest roznica, czy po sklepie przed toba lazi jedna czy dwie
    zarazone osoby ...

    J.

  • 254. Data: 2020-03-21 10:39:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 20 Mar 2020 23:38:27 +0100, m4rkiz napisał(a):

    > https://youtu.be/HSD1d-6P6qI

    Wersja pelna jest chyba lepsza
    https://www.youtube.com/watch?v=7hsNfNM0SvE

    ale ... z tego raczej wynika, ze oni maja fachowe ministerstwa/urzedy,
    zatrudniajace fachowych ludzi, a politycy, w tym minister ...
    przemijaja.

    A u nas nowy polityk obsadza rodzine i znajomych.

    Choc u nich na pewno tez.

    J.

  • 255. Data: 2020-03-21 10:45:10
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-03-2020 o 08:57, J.F. pisze:

    > Mowisz, ze wiecej?
    > Tylko ich kwalifikuja inaczej?

    Dokładnie - zachorowań dużo mniej, a zgonów dużo więcej.
    Nie ma powodów żebyśmy na plus odstawali os europejskiej średniej.

    > No i masz - Wlosi tez niewie robili,

    Nikt nie mówi, że mamy niewiele robić.
    Wręcz przeciwnie - robić więcej, za to nie zrzucać działania na
    społeczeństwo, tylko na kogoś komu za to płacą.

    > i na razie 3 tys ofiar.

    Włosi to słaby przykład.
    Ja proponuję wzorować się Korei i Tajwanie.

  • 256. Data: 2020-03-21 10:49:52
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-03-2020 o 00:11, r...@k...pl pisze:

    > Nie Pinokio, a taki dupek od Maliniaka.

    Jak nie jak tak:
    https://koduj24.pl/morawiecki-zaplatal-sie-we-wlasne
    -nogi-zamiast-rak-mydli-polakom-oczy/

    > No chyba że wszyscy powtarzają taki sam przekaz.

    A to swoją drogą.
    W ogóle cała ta sekta chyba rano uczy się przekazów dnia na pamięć, bo
    nawet czasem jak słucham mojego jednego znajomego, to czuję się jakbym
    tvpis włączył.
    A potem czytam że naprawdę w tvpis tak mówili, słowo w słowo....

  • 257. Data: 2020-03-21 10:52:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-03-2020 o 09:38, J.F. pisze:

    > Moze. Ale ile to czasu ?

    Wystarczająco, żebyśmy już nie mieli za co jej kupić.
    I wtedy te kilkaset czy kilka tysięcy ofiar, które są alternatywą, będą
    naszym najmniejszym zmartwieniem.
    Jak ostatni raz nas komuniści w kanał gospodarczy wpuścili, to przez
    ćwierć wieku z niego wyjść nie mogliśmy - ci obecni zrobią to samo.

  • 258. Data: 2020-03-21 11:07:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Mar 2020 10:49:52 +0100, Cavallino napisał(a):

> [...]
    > tvpis włączył.
    > A potem czytam że naprawdę w tvpis tak mówili, słowo w słowo....

    A skad niby znajomy mialby swoje przekazy znac, jak nie z telewizji ?

    Tylko ... cos nadaja o poranku ? Czy PR1 slucha ?

    J.

  • 259. Data: 2020-03-21 11:20:31
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-03-2020 o 11:07, J.F. pisze:

    -nogi-zamiast-rak-mydli-polakom-oczy/

    > A skad niby znajomy mialby swoje przekazy znac, jak nie z telewizji ?

    To już nawet nie chodzi o to czy je zna, tylko że w nie wierzy i nie
    czuje wstydu, żeby się nimi posługiwać publicznie.....
    Wydaje się że człowiek wykształcony....

  • 260. Data: 2020-03-21 11:48:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Mar 2020 10:45:10 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Dokładnie - zachorowań dużo mniej, a zgonów dużo więcej.
    > Nie ma powodów żebyśmy na plus odstawali os europejskiej średniej.

    Nie porownywalbym nas do Grecji, Hiszpanii czy Szwecji.

    Ale czy europejska srednia taka wysoka ?

    https://de.wikipedia.org/wiki/Influenza#Todesf%C3%A4
    lle

    Jesli dobrze rozumiem, to napisali cos takiego:
    (Grypa jako) przyczyna smierci podana przez lekarza nie jest wpisana
    jako "bezposrednia przyczyna smierci" ani "choroba prowadzaca do
    smierci". Dlatego okreslamy zgony "spowodowane grypa" jako nadwyzke
    rzeczywistych zgonow ponad spodziewana ilosc, w tygodniach lub
    miesiacach, w ktorych fala grypy ma miejsce.

    W ten sposob wyliczono w Niemczech 30 tys dodatkowych zgonow w sezonie
    1995/96 i 29 tys w 2012/13

    Przypadki zejscia bezposrednio od grypy sa znikome. urzad statystyczny
    stwierdza 3 do 34 przypadkow smierci rocznie z wykryciem wirusa,
    oraz 63 do 330 przypadkow bez badania wirusowego, na podstawie
    diagnozy lekarza.

    I sie nam zaczynaja liczby zgadzac.
    Zauwaz, ze to z kolei moze obciazac grype bezpodstawnie - bo tym
    bardziej tych tysiecy nie badano na wirusa.

    Tym razem mamy jednak dosc scisle dane - testy wirusowe sa robione,
    Niewydolnosc pluc jest dosc charakterystyczna.

    A jednak ... wczesniej wloskie szpitale nie byly tak przepelnione.

> [...]
    > społeczeństwo, tylko na kogoś komu za to płacą.

    > Włosi to słaby przykład.
    > Ja proponuję wzorować się Korei i Tajwanie.

    Dosc odlegle przyklady.
    Tajwan to nieduza wyspa ... a nie zamkneli granic ?

    J.