  • 181. Data: 2020-03-20 16:14:19
    Temat: Re: Jak się dziś przekracza granicę z Niemcami?
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-03-20 o 14:08, cef pisze:

    > Jest to dość obiektywny wskaźnik, ale też zafałszowany.
    > Ostatnio umierają ludzie na niewydolność krążeniowo-oddechową,
    > ale nie mieli zdiagnozowanego koronawirusa, bo nie robiono im testów.
    > Jak umarli, to już testu się nie robi, więc oficjalnie pozostaje to bez
    > związku
    > z koronawirusem.

    Podobno się robi, choćby ze względów epidemiologicznych,
    T.

  • 182. Data: 2020-03-20 16:16:52
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-03-2020 o 16:11, T. pisze:

    > Zakładam, że u nas robi się mniej badań, zle że statystyki śmiertelności
    > będą podobne.

    A jakby się pogorszyły, to PIS sobie poradzi - zakaże ich publikacji
    bez ich własnej obróbki:
    tygodnik.szczytno.pl/Wprowadzono_zakaz_ujawniania_po
    wiatowych_danych-n10892.html

  • 183. Data: 2020-03-20 16:18:19
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-03-2020 o 16:13, T. pisze:

    > Tak, był zawał, ale już z tym sobie poradzili.

    No patrz - a u mnie w mieście nadal prawie wszystko pozamykane.....

  • 184. Data: 2020-03-20 16:24:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Szacun dla polskich władz że nie podjęły podobnych kroków co niemieckie. Oni teraz
    mają 17 tysięcy chorych a my 360. To teraz Niemcy nas małpują a nie my ich. A że ich
    nie lubię to mam nadzieję że pójdą na pobicie europejskiego rekordu.

  • 185. Data: 2020-03-20 16:26:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W czym liczby podobne, chyba tylko w kroju czcionki. U nas 360 u nich 17 tysięcy.

  • 186. Data: 2020-03-20 16:28:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello T.,

    Friday, March 20, 2020, 1:57:00 PM, you wrote:

    [...]

    > Dziś czytałem, że wskaźnik łóżek na 1000 ludzi mamy jeden z najlepszych.
    > Ale to jeszcze 100 innych czynników - respiratory, personel...

    Owsiak dokupuje 100 respiratorów.

    > Klika dni temu gdzieś czytałem, że we Wrocławiu studenci na praktykach
    > (rezydenci?) odmówili pracy przy chorych z koronawirusem. Wywalczyli
    > podwyżki to już mogą mieć w d... A tak dużo wtedy mówili o
    > odpowiedzialności.

    Ale odróżniaj studentów od rezydentów. Rezydent to osoba, która
    skończyła studia z wynikiem pozytywnym, zdała egzamin lekarski,
    przeszła staż. To pełnoprawny lekarz a nie student. Nic mi nie wiadomo
    o ucieczce rezydentów od łóżek. A studentom się nie płaci i o żadnych
    podwyżkach mowy nie ma.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 187. Data: 2020-03-20 16:40:22
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > przeszła staż. To pełnoprawny lekarz a nie student. Nic mi nie wiadomo
    > o ucieczce rezydentów od łóżek. A studentom się nie płaci i o żadnych

    Taki niuansów w tvpis nie wyjaśniają.
    Wystarczy im poszczucie na każdego, kto dostał jakąś podwyżkę, względnie
    mu się w miarę powodziło w życiu....

    Jak widać - ziarno pada na podatny grunt.

  • 188. Data: 2020-03-20 16:42:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ilość testów jest sprawą drugorzędną. Niemcy mają prawie 10 razy więcej nieboszczyków
    z powodu wirusa niż my. Ten dzisiejszy dla mnie nie jest jednoznaczny. Młoda kobieta
    umarła na w zasadzie nieuleczalne zakażenie bakteryjne które rozwinęło się wcześniej.
    To tak jak by powiedzieć że umarł ktoś w związku z tym że miał wirusa chociaż
    rozjechał go pociąg na torach. Poza tym test daje duże prawdopodobieństwo że ktoś nie
    jest chory w momencie robienia testu. Test jak się pewno niektórym wydaje nie daje
    odporności.

  • 189. Data: 2020-03-20 17:11:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >W czym liczby podobne, chyba tylko w kroju czcionki. U nas 360 u nich
    >17 tysięcy.

    Tylko ze u nas 6 zmarlych na 38 mln, a u nich 16 zmarlych na 100 mln
    ludzi.

    Tacy odporni, my tak dobrze testujemy,
    czy poczekajmy 2 tygodnie i zobaczymy co u nich bedzie.
    Albo co u nas ...

  • 190. Data: 2020-03-20 17:20:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2020-03-20 o 15:18, J.F. pisze:

    >Nie robią. Odmówili.
    >(w Warszawie)

    Ostatnio ?

    Moze nie miales wystarczajacych objawow, to ze odmowili, nie znaczy,
    ze nie zrobia tez tym z ciezkim stanie.
    A wtedy wiadomo na co umarl.

    Jakos tych ~400 przypadkow mamy stwierdzonych.

    Plus np jeden general, dwoch ministrow ... wladzy sie nie odmawia :-)

    J.