  • Data: 2020-03-22 08:52:07
    Temat: Re: Jak się dziś przekracza granicę z Niemcami?
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-03-22 o 08:40, Kris pisze:
> [...]
    Polsce

    > Po liczbie zmarłych najbardziej wiarygodnie jest

    Na chwilę obecną nie ufałbym też tym danym, bo nie wiadomo
    jakie są zasady klasyfikowania przyczyny zgonów.
    Są przypadki, że ktoś umiera na niewydolność oddechową, ale
    nie miał robionego testu, to pozostał poza statystyką koronawirusa.
    Nie wiem jaka jest skala tego, ale mam rodzinę pracującą w zakaźnym,
    więc wiem jak tam działa klasyfikowanie :-)
    Ale też możliwe, że w innych krajach napompowano sztucznie liczbę zgonów
    na koronawirusa a była z różnych innych przyczyn.
    Najlepszym wskaźnikiem będzie wzrost liczby zgonów ponad standardową średnią
    z okresów minionych, ale na to musimy poczekać jeszcze kilka miesięcy.