    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak się dziś przekracza granicę z Niemcami?
    Date: Sat, 21 Mar 2020 17:30:05 +0100
    <r502sn$272$1$Cav@news.chmurka.net>
    <r53if5$5de$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
    <1...@g...com>
    <n...@4...net>
    <20200321090120.76e967d7@mateusz>
    <X...@1...0.0.1>

    2020-03-21 o 13:44 GMT, Budzik napisał:
    > Użytkownik Mateusz Viste m...@x...invalid ...

    > CZytałem coś zupełnie odwrotnego.
    > Znaczy ze jako wirus z grupy RNA mutuje praktycznie cały czas.

    W internecie obecnie można znaleźć wszystko na ten temat - tzn.
    potwierdzenie jakiejkolwiek wybranej tezy. Z tego co ja rozumiem,
    mutacja mutacji jest nierówna, i mutacji które covid19 przechodzi nie
    można (póki co) porównywać z mutacjami grypy, gdyż nie wpływają w
    istotny sposób na rozpoznawalność wirusa. Mutacji, w sensie stricte
    technicznym, covid19 jest ponoć ponad setka, ale istotnie różnych
    wersji (naukowcy mówią "subtypów") - tylko dwie.

    No ale wracając do tematu: branie wirusa na klatę nie ma żadnego sensu,
    w żadnej sytuacji. Jeśli wirus istotnie nie mutuje w znaczący sposób,
    to szczepionka załatwi sprawę raz a dobrze. A jeśli mutuje, to... i tak
    nici z wyrabiania odporności w ludziach. W tym drugim przypadku
    pozostanie tylko kombinować z dynamicznymi, corocznymi szczepionkami,
    tak jak przy grypie.

    Mateusz