  • 61. Data: 2022-03-08 00:38:09
    Temat: Re: Jak się dziś odbiera radio
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Cezar napisał:

    > Wkładka W66 miała coś koło 300 omów. W tonsilu jeszcze do dostania :-)
    >
    > https://www.skleptonsil.pl/w-66-s,id732.html

    Ta to już całkiem nowoczesna konstrukcja. Ja we wspomnieniach mam N-49.

    http://telesfor99.org/telefony-modele/czesci-telefon
    iczne/

    --
    Jarek

  • 62. Data: 2022-03-08 01:43:12
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Heh, kiedyś można było dostać galenę na kawałki w warsztacie na rogu
    > Wodnej i Garbar w Poznaniu. Wiem, bo kupowałem. No, ale to było ponad 60
    > lat temu...

    Uhu, to jeszcze przed Gembarą, znaczy Sklepem na Krysiewicza. Zacne
    czasy :D wtedy jeszcze nie istniałem jbco :D ale później miałem wuja w
    ZURT, który mi sprzedawał części, jakich nie było na rynku i mogłem
    sobie kombinować do woli :) Fajne czasy. W ZURT bywało (jak nie chlali,
    co było rzadkością) że się odpierdalało ciekawe projekty, których próżno
    było szukać na rynku. Pierwsze "iluminofonie" czy ciekawe wzmacniacze.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 63. Data: 2022-03-08 06:30:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Monday, March 7, 2022, 7:03:45 PM, you wrote:

    > Mnie we Wroclawiu jakos zawsze sie łapała Wolna Europa czy jakas
    > podobna wraża radiostacja ..

    Wolną Europę najlepiej łapały wzbudzające się wzmacniacze Eltron.
    Szczególnie przy dlugich kablach mikrofonowych.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 64. Data: 2022-03-08 08:42:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 8 Mar 2022 01:43:12 +0100, LordBluzg(R) napisał(a):

    > ale później miałem wuja w
    > ZURT, który mi sprzedawał części, jakich nie było na rynku i mogłem
    > sobie kombinować do woli :)

    O! To miałeś zacny kontakt... Ja miałem tylko znajomość 2-go stopnia.
    Jeśli potrzebowałem opornika to mi sprzedawali z łaski albo i nie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 65. Data: 2022-03-08 10:37:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Wolną Europę najlepiej łapały wzbudzające się wzmacniacze Eltron.
    > Szczególnie przy dlugich kablach mikrofonowych.

    U mnie w szkole podstawowej takiego reakcyjnego wzbudzenia doznał
    wymieniony wyżej wzmacniacz podczas akademii ku czci Rewolucji
    Październikowej, czy podobmego wydarzenia kulturalno-oświatowego.

    --
    Jarek

  • 66. Data: 2022-03-08 10:47:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 8 Mar 2022 00:38:09 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Ta to już całkiem nowoczesna konstrukcja. Ja we wspomnieniach mam N-49.
    >
    > http://telesfor99.org/telefony-modele/czesci-telefon
    iczne/

    Nie za mala rezystancja?

    J.

  • 67. Data: 2022-03-08 11:09:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    iczne/

    > Nie za mala rezystancja?

    Widać nie. Aparat telefoniczny i tak miał w sobie transformator.

    --
    Jarek

  • 68. Data: 2022-03-08 11:14:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 8 Mar 2022 11:09:57 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Widać nie. Aparat telefoniczny i tak miał w sobie transformator.

    Ja sie w detektory nie bawilem, ale uczone ksiazki pisaly, ze troche
    za mala.

    J.

  • 69. Data: 2022-03-08 11:30:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Ja sie w detektory nie bawilem, ale uczone ksiazki pisaly, ze troche
    > za mala.

    A, jeśli chodzi o detektorowanie, to mało. Ale było słychać, czemu
    mogę zaświadczyć osobiście. Słuchawkę pokazałem wyłacznie jako przykład
    ilusrujący zasadę działania. Poza tym cały czas namawiam do budowy
    własnego przetwornika. To nie jest trudne, a radochy przy tym może być
    dużo.

    --
    Jarek

  • 70. Data: 2022-03-08 22:10:17
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > zaletę, że nadaje się do beztransformatorowych wzmacniaczy lampowych.
    > Nie trzeba się bać, że napięcie anodowe kogoś grzmotnie w ucho.

    "Mikrofon" stetoskopu to chyba taka membrana, może nawet magnetyczną (jak
    nie to można coś nakleić, jak pisałeś). Pewnie można cewkę z magnesem
    zbliżyć (zamontować). CIekawe jak by coś takiego działało?

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl