-
Data: 2011-08-18 22:54:02
Temat: Re: Jak się bronić?
Od: Tata <k...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> Locomotion Act sprawdza się doskonale.
Był jeszcze Locomotive Act (Red Flag Act). Podaję za
www.znaki-drogowe.pl w XIX/XX.
"W 1865 roku ukazał się słynny ,,Locomotive act", uniemożliwiający
wszelkie próby wprowadzenia trakcji zmechanizowanej do transportu
drogowego. Oto niektóre paragrafy tej uchwały:
Lokomotywy drogowe muszą być obsługiwane co najmniej przez 3 osoby, a w
przypadku ciągnięcia przyczep czwarta osoba musi dawać baczenie nad ich
ruchem...
Co najmniej na 55 metrów przed pojazdem ma iść człowiek z czerwoną
chorągiewką i ostrzegać innych użytkowników drogi o zbliżaniu się
pojazdu. Ma on ponadto pomagać w usuwaniu z drogi innych pojazdów, a w
razie potrzeby zatrzymać lokomotywę drogową...
Każda lokomotywa drogowa ma być natychmiast zatrzymana na każde żądanie
przechodniów, woźniców i jeźdźców, którzy wyrażą to podniesieniem ręki...
Największa dopuszczalna szybkość lokomotyw drogowych ograniczona
zostaje poza obrębem osiedli do 6 kilometrów na godzinę, a w osiedlach
do 3 kilometrów na godzinę..."
"Locomotive act"
,,Locomotive act" został uchylony dopiero po trzydziestu latach. Uchwała
ta skutecznie storpedowała w Anglii wszelki postęp techniczny w
budownictwie mechanicznych pojazdów drogowych."
Warto poczytać tą witrynę, bo m.in:
"I tak w 1914 roku, w przededniu wybuchu pierwszej wojny światowej,
cała Europa produkowała około 150 tysięcy wozów rocznie, a USA 1 milion
150 tysięcy.
Liczby te obejmują wyłącznie samochody osobowe. Nikt nie był wówczas
zainteresowany w podejmowaniu na większą skalę produkcji samochodów
ciężarowych, chociażby dlatego, że i tak rentowność zakładów przemysłu
motoryzacyjnego biła rekordy. Wystarczy przypomnieć, że pan Durant,
prezes General Motors Company, musiał ustąpić ze swojego stanowiska
tylko dlatego, że w roku 1911 wypłacił akcjonariuszom ,,zaledwie" 11
procent dywidendy."
Z poważaniem
MJ
Następne wpisy z tego wątku
- 19.08.11 22:23 Bydlę
- 20.08.11 00:49 kogutek
- 20.08.11 01:03 Adam Płaszczyca
- 20.08.11 11:27 R2r
- 20.08.11 11:30 Waldek Godel
- 20.08.11 11:51 R2r
- 20.08.11 11:54 Waldek Godel
- 20.08.11 12:06 R2r
- 20.08.11 13:11 J.F.
- 20.08.11 13:13 Waldek Godel
- 20.08.11 13:29 R2r
- 20.08.11 13:30 masti
- 20.08.11 13:33 R2r
- 20.08.11 13:43 R2r
- 20.08.11 13:51 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
Najnowsze wątki
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-14 Re: Dlaczego nie było (pełzającego) zamachu stanu? Bo minister Bodnar już "zawiesił" prokuratora Ostrowskiego
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-14 Warszawa => International Freight Forwarder <=