eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak się bronić?Re: Jak się bronić?
  • Data: 2011-08-18 22:54:02
    Temat: Re: Jak się bronić?
    Od: Tata <k...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Locomotion Act sprawdza się doskonale.

    Był jeszcze Locomotive Act (Red Flag Act). Podaję za
    www.znaki-drogowe.pl w XIX/XX.

    "W 1865 roku ukazał się słynny ,,Locomotive act", uniemożliwiający
    wszelkie próby wprowadzenia trakcji zmechanizowanej do transportu
    drogowego. Oto niektóre paragrafy tej uchwały:
    Lokomotywy drogowe muszą być obsługiwane co najmniej przez 3 osoby, a w
    przypadku ciągnięcia przyczep czwarta osoba musi dawać baczenie nad ich
    ruchem...
    Co najmniej na 55 metrów przed pojazdem ma iść człowiek z czerwoną
    chorągiewką i ostrzegać innych użytkowników drogi o zbliżaniu się
    pojazdu. Ma on ponadto pomagać w usuwaniu z drogi innych pojazdów, a w
    razie potrzeby zatrzymać lokomotywę drogową...
    Każda lokomotywa drogowa ma być natychmiast zatrzymana na każde żądanie
    przechodniów, woźniców i jeźdźców, którzy wyrażą to podniesieniem ręki...
    Największa dopuszczalna szybkość lokomotyw drogowych ograniczona
    zostaje poza obrębem osiedli do 6 kilometrów na godzinę, a w osiedlach
    do 3 kilometrów na godzinę..."
    "Locomotive act"
    ,,Locomotive act" został uchylony dopiero po trzydziestu latach. Uchwała
    ta skutecznie storpedowała w Anglii wszelki postęp techniczny w
    budownictwie mechanicznych pojazdów drogowych."

    Warto poczytać tą witrynę, bo m.in:

    "I tak w 1914 roku, w przededniu wybuchu pierwszej wojny światowej,
    cała Europa produkowała około 150 tysięcy wozów rocznie, a USA 1 milion
    150 tysięcy.
    Liczby te obejmują wyłącznie samochody osobowe. Nikt nie był wówczas
    zainteresowany w podejmowaniu na większą skalę produkcji samochodów
    ciężarowych, chociażby dlatego, że i tak rentowność zakładów przemysłu
    motoryzacyjnego biła rekordy. Wystarczy przypomnieć, że pan Durant,
    prezes General Motors Company, musiał ustąpić ze swojego stanowiska
    tylko dlatego, że w roku 1911 wypłacił akcjonariuszom ,,zaledwie" 11
    procent dywidendy."

    Z poważaniem
    MJ

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: