  • 1. Data: 2012-10-07 20:49:02
    Temat: Jak rozumieć tekst z dokumentacji
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    W dokumentacji kości MB39A132 jest zdanie:
    "The use of negative voltages below -0.3 V may cause the parasitic
    transistor to be activated on LSI lines, which can cause malfunctions."
    Mam problem z rozumieniem "parasitic transistor" oraz "LSI lines", co to
    tranzystor pasożytniczy? Chodzi tu o to że przy ujemnym napięciu tworzą
    się jakieś nieprzewidziane tranzystory? LSI to dla mnie Large Scale
    Integration, nie widzę tu sensu.

    Bacground:
    Naprawiam laptopa gdzie właściciel geniusz naprawił wtyczkę zasilania
    lutując ją odwrotnie. poszedł scalak kontrolujący ładowanie (na razie
    tylko jego uszkodzenie namierzyłem). Wstawiłem już drugą kostkę a ta
    zachowuje się jak martwa, nawet funkcja detekcji zasilacza nie działa,
    albo kości przegrzewam (nie mam podgrzewacza w domu, używam opalarki)
    albo coś jeszcze na płycie jest walnięte aczkolwiek z naładowanej
    baterii laptop działa normalnie a funkcja detekcji zasilacza jest
    niezależna od czegokolwiek.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 2. Data: 2012-10-07 21:30:41
    Temat: Re: Jak rozumieć tekst z dokumentacji
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    AlexY <a...@i...pl> napisał(a):
> [...]
    > Mam problem z rozumieniem "parasitic transistor" oraz "LSI lines", co to
    > tranzystor pasożytniczy? Chodzi tu o to że przy ujemnym napięciu tworzą

    Są sobie w układach scalonych różne struktury p-n, normalnie spolaryzowane
    zaporowo. Mogą tworzyć tranzystory albo tyrystory i w nietypowych
    sytuacjach, np. odwrotnie spolaryzownego zasilania, włączyć się i spowodować
    nieprzewidziane efekty.

    > LSI to dla mnie Large Scale Integration, nie widzę tu sensu.

    Jak dla mnie to oni tego używają w znaczeniu układu scalonego.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2012-10-07 21:39:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 07 Oct 2012 19:49:02 +0100, AlexY napisał(a):
> [...]
    > tranzystor pasożytniczy? Chodzi tu o to że przy ujemnym napięciu tworzą
    > się jakieś nieprzewidziane tranzystory? LSI to dla mnie Large Scale

    google wylaczyli ? :-P

    Normalnie - jak robisz uklad scalony typowa technologia, to sie tworzy
    wiele roznych niechcianych zlacz. Np mosfetowi towarzyszy dioda. Dwie diody
    odpowiednio blisko to juz tranzystor.

    W normalnych warunkach pracy ten tranzystor nie przeszkadza, bo napiecia
    takie ze zlacza nie przewodza, ale w nierormalnych moga sie cuda zrobic.

    http://www.ti.com/general/docs/lit/getliterature.tsp
    ?literatureNumber=slya014a&fileType=pdf&track=no

    J.

  • 4. Data: 2012-10-07 23:37:10
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    [..]
    > google wylaczyli ? :-P

    To jest dość ścisła kwestia której wyjaśnienia lepiej nie szukać w
    googlach, wolę spytać tych co zęby na tym zjedli. :)

    [..]
    > http://www.ti.com/general/docs/lit/getliterature.tsp
    ?literatureNumber=slya014a&fileType=pdf&track=no

    ooo... miła lektura do poduszki, dzięki

    Generalnie jest jak przypuszczałem, dzięki za odpowiedzi.