    From: "AK" <n...@n...net>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Jak robicie skrypty budowania instalek?
    Date: Thu, 27 Jul 2017 23:22:49 +0200

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisałL

    > Jak sam widzisz argumenty jakie posiadasz to głównie machanie rękami.

    > To się nazywa BUG.

    Taaa. Zaden bug. Po prostu nie sa w stanie zapewnic braku padu dysku/boota
    przy przejsciu ze starego udev-a na nowy. Pisza/ostrzegaja o tym i .. radz se
    czlowieku sam.

    > Jest to podobnie spieprzone w Windowsie i nawet awansowało do nazwy dllhell a
    sposób w jaki MS to
    > "rozwiązał" jest zastanawiająco komiczny.

    Numerek/wqersja + podpis cyfrowy dll-ki to komiczny sposob (bo tak wlasnie jest to
    rozwiazane) ?
    Chlopie puknij sie w leb.
    Ze niby wystacza linuxowe numerki w *so ?
    Kilka razy doswiadczylem "dobroci" takieg rozwiazania gdy inny pakiet wgral sobie so
    _tej samej wersji_ ale sobie tworca ja inaczej skompilowal (inne opcje cc)

    > Software ma bugi. I będzie miało. Sorry. Przyzwyczaj się.

    No cos podobnego ?
    Linux ma bugi gorsze id Win ? No nei uwierze :)

    > Fakty to nie fanazym. Systemy repo uzywam od 20 lat na Linuxie. Czy sa doskonałe -
    nie nie są. Ale
    > równie nie doskonale jest łowienie setup.exe z internetowego szamba. Obie metody sa
    do dupy, ale
    > repo wydaje się mniej żałosne.

    Pojecia bladego nie masz o Win i tyle.
    Infantylny fanatyzm ("godny" gimbazy:) any MSowy przeslania Ci w pelni horyzont.

    > Ja to doskonale rozumie, jednak nie widze związku z zastosowaniem COM/AX w
    marginalnych
    > aplikacjach a potrzebą instalacji *WSZYSTKICH* innych.

    Co ty pieprzysz o marginalnych ?
    Byle mala aplikacja korzysta/tworzy COMa/ActiveXa i standardem w Win
    od wiekow (uczestniczylem w projekcie obiegu dokumentow opartego _wylacznie_
    o aplikacje COMowe/ActiveXowe juz w 1998).
    COM/DCOM/ActiveX to _esencja_Windows !.
    Uruchom sobie OLEViewera nawet na czystym Windows i poogladaj Type/OLE libraries
    zanim cus jeszcze wyplujesz bez skladu i ladu.

    > Jak ktoś ma jakąs aplikacją z COMem to niech sobie zrobi setup.exe. Z tego nijak
    nie wynika że
    > setup.exe ma być potrzebne dla reszty 99% aplikacji nie rejestrującej COMów.

    Tak, tylko ze aplikacji nie korzystajacyh z COMa jest nieco, tyle ze to
    drobiazgi/utile. Byle wiekszy/powazniejszy prog. w Win korzysta
    z innych komponentow COMowych i z reguly je tworzy/dostarcza.

    PS: Z Twojej dziedziny. Taki naglowek *.h/*.idl Expedition Mentorowego
    to > 500kb samych naglowkow/deklaracji funkcji API.

    > PS. Rejestr nie jest rozwiązaniem ktore podbiło świat jakos specjalnie poza win.
    Zastanawiające że
    > znowu nikt sie nie poznał na geniuszu korpo. A może bardziej na implementacji tego
    geniuszu.

    Bo swiat unixowy zwyczajnie wciaz jest glupi i woli dziesiatki osobnych
    *.cfg, *.ini etc.
    Bo swiat unixowy wciaz jest glupi i do dzis nie dorobil sie zadnej wlasnej
    technologii
    komponentowej (a CORBA umarla bo byla stricte C++/Javo centryczna i ciezka/trudna),
    a jedną w zaczatku dobil (Gnome) bawiac sie jak dzieci bo GUI ladniejsze "wazne" :)
    (KDE).
    Cale szczescie niektorzy nie mieli takich klapek na oczach i zrobili Mono.

    AK