eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaJak przewinąć dzwonek telefoniczny (i podłączyć go do AVR)?Re: Jak przewin?? dzwonek telefoniczny (i pod??czy? go do AVR)?
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak przewin?? dzwonek telefoniczny (i pod??czy? go do AVR)?
    Date: Sat, 19 Jan 2013 12:20:18 +0100

    W dniu 2013-01-19 02:14, Desoft pisze:

    > Indukcyjności

    Czy w tym układzie może się ona objawić w jakiś zauważalny sposób
    podczas przełączania? Bo w opisach poświęconych silniczkom DC zwracano
    jedynie uwagę na szpilki napięcia, a diody w moim mostku oczywiście
    umieściłem...

    Przeprowadziłem pierwszą próbę - jeszcze nie z Atmegą, ale ręcznie
    podając prąd na bazy tranzystorów. Chwilowo posłużyłem się bateryjką
    płaską, która w momencie maksymalnego obciążenia daje jakieś 3,3V. Na
    bazach rezystory 300 omów.
    Mostek działa z dzwonkiem - można przerzucać młoteczek. Gdy obydwie
    linie ustawione są na przeciwnym potencjale, mam na końcówkach dzwonka
    trochę ponad 2V.

    Pobór prądu w stanie spoczynku (bazy połączone z masami, przez "górne"
    tranzystory PNP płynie prąd bazy) wynosi około 20mA. Trochę sporo,
    biorąc pod uwagę zasilanie z baterii...

    Jak widać dzwonek powinien działać na akumulatorku 3,6V.

    Za chwilę spróbuję zasilić mostek ze stabilizatora 5V, sterując go Atmegą.