    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jak przenieść RAID 0 ?
    Date: Sat, 09 Mar 2013 15:00:37 +0100
    <kgf9d9$b2l$1@node1.news.atman.pl> <kgfge6$jdd$1@mx1.internetia.pl>
    <kgfgd7$ir1$1@node1.news.atman.pl> <kgfi6t$pa6$1@mx1.internetia.pl>
    <kgnfpm$5d2$1@node1.news.atman.pl> <kgnhnf$vqc$1@mx1.internetia.pl>
    <kgnk6r$acl$1@node1.news.atman.pl> <kgnotn$n9o$1@mx1.internetia.pl>
    <khc92g$oc7$1@node1.news.atman.pl> <khcf25$uuf$1@node1.news.atman.pl>
    <khcpht$o2u$1@node2.news.atman.pl> <khcr7q$pk7$1@node2.news.atman.pl>
    <k...@p...pl> <khdp69$nv1$1@node2.news.atman.pl>
    <khetnv$oq1$1@node2.news.atman.pl> <kheupn$1a8n$1@news2.ipartners.pl>

    W dniu 2013-03-09 10:18, Tasiorsa pisze:
    > A jakbys postawil win 8 wyposazyl powiedzmy bazowo, zrobil sobie ta
    > partycje stripped i zrobil backup systemu np. Acronic True Image Home to
    > mysle ze w razoe padu po odtworzeniu Windows by nie zauwazyl ze byl
    > przywracany - nie jako stawiany od nowa

    Tzn mi chodzi o to, że system ma być na innym dysku (SSD) a dane na RAID
    0. Wtedy gdy padnie system, to dane pozostaną nietknięte. Obawiam się,
    że przy RAIDzie software'owym padnięcie systemu na jednym dysku oznacza
    utratę danych na innych. Owszem, robię kopię bezpieczeństwa na dysku
    sieciowym ale przywracanie danych trwa wieki. A padliwość systemu jest
    spora... W sumie 2 czy 3 razy w ciągu pół roku mi się to przytrafiło.

    Tak na marginesie - nawet wolę unikać przywracania systemu z backupu
    gdyż zawsze jest tak, że system postawiony od nowa pracuje sprawniej.
    Niektórzy podważają ten fakt niczym nie popierając go. Tymczasem
    przedwczoraj dokonałem pomiarów. Reinstalowałem nie najnowszy komputer
    na XP, na którym nie instaluje się żadnych programów - zawsze ta sama
    aplikacja księgowa pracuje na nim i nic więcej. No i czas uruchamiania
    się systemu sięgał 10 minut, po reinstalacji ok. 1 min. Robiłem to już
    wielokrotnie z takim samym efektem.

    Marek