  • 11. Data: 2014-03-14 18:44:16
    Temat: Re: Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-03-13 17:21, Mumin wrote:

    > Ma, we wszystkich p-tach. Zapalasz na P, w korku nie przełączasz na N
    > tylko trzymasz nogę na hamulcu

    A ma jeszcze jakis patent, ze by nie swiecic po oczach temu co stoi za nim?

    --
    mk4

  • 12. Data: 2014-03-14 20:15:09
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 14 Mar 2014 18:44:16 +0100 osobnik zwany mk4 napisał:

    > A ma jeszcze jakis patent, ze by nie swiecic po oczach temu co stoi za
    > nim?

    masz problem ze stopami?

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 13. Data: 2014-03-15 11:49:50
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 14 Mar 2014 09:53:37 +0100, p0li napisał(a):

    > dokładnie
    > z tym że on pisze o dsg
    > a to nie jest automat tylko zrobotyzowany manual
    > więc niech se dalej psztryka dźwigienką ;)
    > rachunek dostanie potem

    Rachunku raczej nie dostanie, bo czemu by miał.
    Natomiast po to się kupuje automat żeby nie musieć niczego robić z dźwignią
    zmiany biegów :)

    Pomysły przypominają kogoś kto kupiłby sobie pralkę automatyczną, a potem
    zamiast puścić program "pranie", bo będzie przerzucał po kolei różne
    namaczania, płukania i inne takie :)

  • 14. Data: 2014-03-15 12:13:58
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-03-14 20:15, masti wrote:

    > masz problem ze stopami?

    Owszem, jak ktos kto stoi z przodu trzyma hamulec i swieci mocno po
    oczach swoimi "stopami". Zaleznei od pojazdu (niestety czesto im nowszy
    tym gorzej - wiecej swiatel i mocniejsze) swiatko jest mocne, razi po
    oczach z bliskiej odleglosci.

    --
    mk4

  • 15. Data: 2014-03-15 12:18:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 15 Mar 2014 12:13:58 +0100, mk4 napisał(a):

> [...]
    > oczach swoimi "stopami". Zaleznei od pojazdu (niestety czesto im nowszy
    > tym gorzej - wiecej swiatel i mocniejsze) swiatko jest mocne, razi po

    Cały kontynent amerykański wyposażony w skrzynie automatyczne, stoi pod
    każdymi światłami trzymając hamulec i jakoś nikt od tego nie umarł :-)

    Nie ma co świrować - jakieś straszne te światła stop nie są.
    W zasadzie w kategoriach oślepiania, dużo gorszy jest migający
    kierunkowskaz, też proponujesz nieużywanie?

  • 16. Data: 2014-03-15 14:43:42
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-03-15 12:18, Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    > W zasadzie w kategoriach oślepiania, dużo gorszy jest migający
    > kierunkowskaz, też proponujesz nieużywanie?

    Jednak kierunek tak mocno nie swieci jak swiatla gdy wciskany jest stop.
    W zwiazku z tym nie widze zwiazku pomiedzy jednym i drugim - a zwlaszcza
    inputowania mi tezy, ze "proponuje nie uzywac kierunkow". Jak masz
    mozliwosc to zmierz natezenie swiatla od kierunkowskazu i od stopu (co
    nie zmienia faktu, ze niektore keirunki tez sa takie jakby producent na
    sile chcial to zrobic inaczej - aby sie tylko wyroznialo).

    Zreszta chodzi o to, ze przeszkadza to w miescie jak trzeba jechac
    godzine czy wiecej w korku. Jednak to daje po slepiach. Zauwaz, ze w
    takiej nagminnej miejskiej sytuacji nie stoisz kilka metrow za
    poptrzednikiem ale moze z metr albo i blizej. Poki co malo jest
    automatow a wiekszosc kierowcow ja ksie zatrzyma to jednak puszcza
    hamulec - po co meczyc noge przez pol minuty jak sie stoi. W zwiazku z
    tym problem nie ma jeszcze skali masowej a "zdarza sie". Niemniej jest
    to nieprzyjemne.

    Dodatkowo swiatla stopu sa tak zrobione, zebys je dobrze widzial np. na
    autostradzie gdzie pojazd jest np. ze 100 metrow przed toba. To i nic
    dziwnego, ze stojac metr za nim natezenie swiatla jest dosc neadekwatne
    do sytuacji.

    --
    mk4

  • 17. Data: 2014-03-15 17:25:45
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2014-03-14 18:44, mk4 pisze:

    > A ma jeszcze jakis patent, ze by nie swiecic po oczach temu co stoi za nim?

    Mam, nazywa się Auto-Hold.
    Łapie po zatrzymaniu kół i puszcza po naciśnięciu pedału gazu. Nic z
    tyłu nie świeci a więc i nie razi.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik

  • 18. Data: 2014-03-15 19:38:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-03-15 14:43, mk4 wrote:

    > Zreszta chodzi o to, ze przeszkadza to w miescie jak trzeba jechac
    > godzine czy wiecej w korku.

    W mieście to jest jasno i bzdzidełko ze stopów raczej nie ma szans kogoś
    oslepić.

    Shrek.

  • 19. Data: 2014-03-15 21:29:21
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 15 Mar 2014 14:43:42 +0100, mk4 napisał(a):

> [...]
    > inputowania mi tezy, ze "proponuje nie uzywac kierunkow". Jak masz
    > mozliwosc to zmierz natezenie swiatla od kierunkowskazu i od stopu

    Kierunkowskaz będzie świecił mocniej.
    Pomarańczowy filtr żarówki jest mniej restrykcyjny niż czerwony klosza
    stopów, a żarówka w jednym i drugim taka sama (21W), tyle że kierunkowskaz
    jest jeden i miga, a stopy zazwyczaj trzy i świecą ciągle.

> [...]
    >
    > Zreszta chodzi o to, ze przeszkadza to w miescie jak trzeba jechac
    > godzine czy wiecej w korku. Jednak to daje po slepiach.

    Prawdę mówiąc nie spotkałem się z takim zjawiskiem, stoi samochód z przodu,
    świeci stopami no i wcale nie jest to uciążliwe.
    Dodatkowo ich zgaśnięcie pokazuje że poprzednik będzie ruszał.

    Nie musisz przecież patrzeć prosto w lampę poprzednika, a jeżeli nie
    kierujesz wzroku prosto w źródło światła to żadnych problemów z oślepieniem
    mieć nie powinieneś.
    A jeżeli masz, to może należałoby odwiedzić okulistę? - są jakieś wady
    wzroku objawiające się podatnością na oślepianie. Na badaniach dla
    kierowców zawodowych jest to badane.

  • 20. Data: 2014-03-15 23:20:28
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2014-03-15 20:29, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Prawdę mówiąc nie spotkałem się z takim zjawiskiem, stoi samochód z przodu,
    > świeci stopami no i wcale nie jest to uciążliwe.
    > Dodatkowo ich zgaśnięcie pokazuje że poprzednik będzie ruszał.

    Wystarczy wyjechać stać w korku gdzieś, gdzie nie ma latarni. I trafić
    na dobry samochód poprzedzający, większość ma jakoś na tyle dobrze lampy
    zrobione, że nie ma problemów, ale można trafić na taką kombinację
    wysokość lamp poprzedzająceg - wysokość głowy, że nie wiadomo gdzie
    uciekać.

    > Nie musisz przecież patrzeć prosto w lampę poprzednika,

    Na wprost masz trzecie światło stopu, bo bokach dwa pozostałe. Jak się
    chce patrzeć na drogę, to nie bardzo jest wybór.

    > A jeżeli masz, to może należałoby odwiedzić okulistę? - są jakieś wady
    > wzroku objawiające się podatnością na oślepianie. Na badaniach dla
    > kierowców zawodowych jest to badane.

    Są dwie sprawy - choroby to jedno, a ogólna podatność to drugie. Na
    przykład dla średniej społeczeństwa podatność na oślepianie spada z
    wiekiem, i to inna skala niż choroby, ale dostatecznie duża żeby było
    widać różnicę. Oślepiania przez światła stopu w korku to raczej
    powszechny problem, spora część znajomych narzeka.