  • Data: 2014-03-15 23:20:28
    Temat: Re: Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-03-15 20:29, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Prawdę mówiąc nie spotkałem się z takim zjawiskiem, stoi samochód z przodu,
    > świeci stopami no i wcale nie jest to uciążliwe.
    > Dodatkowo ich zgaśnięcie pokazuje że poprzednik będzie ruszał.

    Wystarczy wyjechać stać w korku gdzieś, gdzie nie ma latarni. I trafić
    na dobry samochód poprzedzający, większość ma jakoś na tyle dobrze lampy
    zrobione, że nie ma problemów, ale można trafić na taką kombinację
    wysokość lamp poprzedzająceg - wysokość głowy, że nie wiadomo gdzie
    uciekać.

    > Nie musisz przecież patrzeć prosto w lampę poprzednika,

    Na wprost masz trzecie światło stopu, bo bokach dwa pozostałe. Jak się
    chce patrzeć na drogę, to nie bardzo jest wybór.

    > A jeżeli masz, to może należałoby odwiedzić okulistę? - są jakieś wady
    > wzroku objawiające się podatnością na oślepianie. Na badaniach dla
    > kierowców zawodowych jest to badane.

    Są dwie sprawy - choroby to jedno, a ogólna podatność to drugie. Na
    przykład dla średniej społeczeństwa podatność na oślepianie spada z
    wiekiem, i to inna skala niż choroby, ale dostatecznie duża żeby było
    widać różnicę. Oślepiania przez światła stopu w korku to raczej
    powszechny problem, spora część znajomych narzeka.