  • 11. Data: 2011-07-20 08:13:10
    Temat: Re: Jak poprawic zasieg Huawei E173?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 18 Jul 2011 19:29:14 +0200, darnok napisał(a):
    > Trudno okreslic jednoznacznie. Jak napisal MB, od 0 do 100%.

    OK, od tego zacznę :)

    [...]

    > Dlugosc to nie wszystko (wlasciwie rozmiar) ;-) liczy sie technika :)
    > Po pierwsze to rozne konstrukcje, a najwiekszy wplyw na szerokosc pasma.
    >
    > Pierwsza bedzie bardziej odporna na niewielkie odchylenie czy niezbyt
    > dokladne wcelowanie w BTSa. Druga ma wiazke bardziej kierunkowa, jak
    > dobrze wcelowana odwzajemni sie lepszym poziomem sygnalu.

    To jeszcze takie pytanka o tę pierwszą:
    1. Czy musi celować bezpośrednio w BTSa, czy też może brać sygnał z odbicia?
    Nie wiem czy na 100% mam bezpośredni widok na jeden z dwóch pobliskich
    BTSów Orange UMTS...
    2. Czy pobliskie drzewa są poważną przeszkodą przy takiej antenie? Wycinka
    czy choćby ich skrócenie nie wchodzi w grę...

    > (ja bym kupil drabinkowa - bardziej uniwersalna)

    Też raczej tę kupię, bo wyglądem przypomina telewizyjną - mniej zachęcająca
    dla lokalnych kradziei ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 12. Data: 2011-07-20 10:13:23
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 20 Jul 2011 08:00:35 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):
    > Odpada, nie będę podpisywał drogiego kontraktu na 12 miesięcy...
    > OFree na kartę wychodzi niemalże za darmo - zwłaszcza jak się korzysta
    > z jakiegoś prepaida orange na który można potem przelewać środki :)

    Choć w sumie... jeszcze pomyślę.
    Jak to się zachowuje w terenie górzystym? Stary Centertel miał to do siebie
    że działał niemal wszędzie - czy to właśnie ze względu na odporność sygnału
    450MHz na różne zakłócenia i łatwość "omijania" przeszkód terenowych?

    W sumie te pakiety w orange nie są jakieś zabójcze cenowo, szkoda że umowa
    min. na 16 miesięcy i nie da się nie wziąć modemu... No i miłe że jest
    Huawei E173s-2, powinien zadziałać z moim tplinkiem :) Muszę się dowiedzieć
    czy da się wziąć na próbę.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944