  • Data: 2015-03-08 18:52:28
    Temat: Re: Jak policja mierzyła Hołowczycowi prędkość
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-03-08 o 15:46, nadir pisze:

    > No dobra, a skąd te współrzędne?

    Z programu Google Earth - można oglądać zdjęcia lotnicze Ziemi
    i w niektórych miejscach widok "z poziomu ulicy" - Street View.
    Tak przedstawiona jest m.in. droga DK7. Można po prostu porównywać
    widoki z nagrania z tymi ze Street View odnajdując poszczególne
    miejsca i odczytać współrzędne (wyświetla je Google Earth).
    Jest to bardzo dokładne, błąd jest rzędu pojedynczych metrów.
    Sprawdzałem z zapisami tras z rejestratora GPS - dokładnie pokrywają się
    z drogami na Google Earth.

    Zamiast instalować Google Earth, można też obejrzeć te widoki
    na stronie maps.google.com. W odpowiednim okienku należy wpisać
    współrzędne. Na pokazanej mapce będzie zielona strzałka, a po lewej
    stronie symbol pomarańczowego "ludzika". Należy go przeciągnąć
    na miejsce wskazywane przez strzałkę. Powinien wyświetlić się
    widok "z poziomu ulicy", po którym również można nawigować.

    Tutaj jest link z przykładowym widokiem (początkiem trasy):

    https://maps.google.com/maps?q=53.042869%C2%B0N+20.3
    41438%C2%B0E&hl=pl&ie=UTF8&ll=53.042872,20.341227&sp
    n=0.001276,0.002411&sll=53.04854,20.343198&sspn=0.00
    1275,0.002411&t=h&z=19&layer=c&cbll=53.042864,20.341
    38&panoid=gpkL2O75M6in0oAKh_3GwQ&cbp=12,124.3,,0,17.
    32

    (trochę długi link, należy skleić gdyby się podzielił).

    Odległości można mierzyć w Google Earth narzędziem "linijka" albo "ścieżka".
    Tutaj "linijka" jest wystarczająca - DK7 jest bardzo prosta.

    > Mnie się coś filmy na stronie TVNu nie otwierają

    Spróbuj może YouTube. Wpisz w wyszukiwarce "Hołowczyc". A tutaj jest gotowy link:
    https://www.youtube.com/watch?v=kWSThUq5Mw0

    > ale na zdjęciu z wideorejestratora nie widać żadnych współrzędnych.

    Ale podano, w jakiej okolicy zostało wykonane nagranie - znalezienie
    kilku charakterystycznych punktów to nie problem.

    P.