    Date: Fri, 14 Nov 2014 02:01:28 +0100
    From: aL <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jak połączyć ogień i wodę?

    W dniu 2014-11-12 21:40, Gabriel Zastawnik pisze:

    > Co mi się zamarzyło:
    > - sprzęt w obudowie nie tradycyjny desktop, ale coś a'la mini-pc (mam
    > świadomość, że takie prawdziwe mini pc to nie może być, ale coś
    > mniejszego niż normalny desktop)
    > - ciche
    > - małoprądążerne :)
    > - w miarę ładne (wiem - de gustibus cośtam)
    > - mocne

    Nie chce mi sie rozpisywać, ale ciężko złożyć zestaw z mocną
    kartą typowo pod gry, który będzie energooszczędny, a do tego
    cichy i w małej obudowie, którą stawia się na biurko.
    Tutaj masz niezłego gotowca, który może być punktem odniesienia:
    http://www.techbuyersguru.com/projectitx.php
    Ja składałem dwa podobnego formatu komputery z podobnymi
    wymaganiami zamawiających, ale zawsze kończyło się to pewnym
    kompromisem najczęściej kosztem generowanego hałasu.
    Najważniejsza będzie obudowa i wybór chłodzenia, ale przy założonym
    budżecie to raczej nie problem.

    > Spodobał mi się Asus Vivo PC GR8
    > http://www.x-kom.pl/p/214120-desktop-asus-vivopc-gr8
    -i7-4510u-8gb-1281000-win81-gtx750ti.html
    > Spełnia wszystkie warunki oprócz mocy.

    Przy takim upakowaniu nie można oczekiwać mocy, pewnych
    rzeczy nie przeskoczysz.

    > obudowa Cooler Master Elite 130.

    Jest jeszcze parę innych godnych polecenia.

    > Tutaj opieram się na bardzo pozytywnej recenzji w ostatnim CD-Action. Ta
    > karta mi się bardzo podoba. Ale nie wiem czy się zmieści w takim małym
    > pudełku. Wogóle nie mam pojęcia, czy do takich mini-pc to trzeba
    > zastosować jakieś specjalne karty jak do laptopów??

    Określ najpierw co rozumiesz pod pojęciem mini-pc, bo w linkach pokazujesz
    różnej wielkości obudowy - od ultra cienkich sff do mikro tower.
    Czy to ma być wielkości większego kartonu po butach, czy wielkości tomu
    encyklopedii?

    > Ram: 16GB

    Zakładam, że nie będziesz miał zamiaru rozszerzać do 32GB, bo
    płyty do takiego sprzętu mają ograniczoną ilość gniazd.

    > Dysk: 256 SSD na system i 1TB na dane.
    >
    > Procesor - no chyba na i7 coś powinienem składać?

    Jak Cie stać to pewnie.

    > No i moje pytanie: da rade coś takiego złożyć? Tzn. żeby było jak
    > najmniejsze, jak najmniej prądu żarło, było ciche i wydajne?

    Może być małe, wydajne i w miarę ciche albo bardzo małe, przeciętnie
    wydajne, energooszczędne i bardzo ciche.
    aL

    --
    There's no normal life, Wyatt. There's just life.