  • 21. Data: 2002-06-13 23:21:39
    Temat: Re: Jak połączyć bloki
    Od: c...@m...pl ([cookie])

    On Thu, 13 Jun 2002 12:03:31 +0000 (UTC),
    G...@U...edu.pl (Grzegorz Janoszka) wrote:

> [...]

    odpada, bo sie administracja nie zgodzila?

    mam na osiedlu przewieszke 120m i jest OK ;)
    aczkolwiek bez odgromników ani rusz ;)

    --
    ____________ ___ ___ ___ ___ _ ____ _________________________
    stary sig'98 | _| , | , | '_| ||___ #poznan #fidonet 2:482/64

  • 22. Data: 2002-06-14 10:25:55
    Od: "OFEK" <o...@o...waw.pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Sakowski" <j...@p...bojanowo.sdi.tpnet.pl> napisał w
    wiadomości news:87fzzqzzoe.fsf@pa68.bojanowo.sdi.tpnet.pl...
    > W pasmie rzedu 430 Mhz i z moca 20 mW mozna sie chyba bawic (sa gotowe
    > rozwiazana - twierdza firmy ze nie trzeba pozwolen a odeglosc 70 m
    > musisz polaczyc) ale pozostaje problem predkosci transmisji - w tym
    > pasmie masz normalnie 9 kbps czyli tragedia, widzialem oferty na 115
    > kbps/430 Mhz ale nie testowalem ani czy to dziala ani widma, pozatym
    > to i tak kropla w morzu podanych wymagan.

    Oj chyba pomylka, pasmo 430 - 440 MHz jest uzywane na prawach pierwszenstwa
    przez krotkofalowcow. Wiec mozesz miec problem z "Wisla ja Wisla slysze Cie
    Oka"

  • 23. Data: 2002-06-14 10:26:02
    Od: Pawel Bernat <a...@a...flynet.pl>

    [cookie] <c...@m...pl> wrote:

    > mam na osiedlu przewieszke 120m i jest OK ;)
    > aczkolwiek bez odgromników ani rusz ;)
    I dużo dają? :)
    Jak jest porządna duża to bez wyciągania wtyczek, mała szansa
    że sprzęt pozostanie w stanie jak przed burzą ...

    p.
    --
    -- Paweł Bernat <a...@a...flynet.pl>

  • 24. Data: 2002-06-14 10:26:09
    Od: Pawel Bernat <a...@a...flynet.pl>

    korek <k...@n...poczta.gazeta.pl> wrote:
    > Na przewieszkę nie zgodzi się administracja po to podobno niezgodne z prawem
    > budowlanym i jakimis tam przepisami ;((
    > Cos slyszalem o laczach laserowych ale to chyba sporo kosztuje.
    > Mozna by pokopac w ziemi ale na to chyba tez trzeba miec zgode (na co nie
    > liczę znając moją spółdzielnię)? (podobno jakies pozwolenia z gminy itp..)
    Niestety, w ten sposób nie powstało by nawet 10% polskich sieci osiedlowych ...

    p.
    --
    -- Paweł Bernat <a...@a...flynet.pl>

  • 25. Data: 2002-06-14 10:26:12
    Od: Pawel Bernat <a...@a...flynet.pl>

    Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak <B...@t...one.pl> wrote:

    > Łopata i jedziesz z własnym dołkiem. Zgodę masz, czyli nikt nic nie
    > chce wiedzieć :P Kop - byle po kątach prostych (później nie ma problemu
    > jeśli ktoś coś zacznie kopać i natrafi na Twój kabelek...)
    Niestety, kabel zakopany w ziemi (co tu się oszukiwać - dość płytko)
    był w przypadku mojej sieci zachętą do rozrywki dla niezsieciowanych
    kolegów :/

    p.
    --
    -- Paweł Bernat <a...@a...flynet.pl>

  • 26. Data: 2002-06-14 10:26:16
    Od: Pawel Bernat <a...@a...flynet.pl>

    Mrooveq <m...@m...eu.org> wrote:
> [...]
    > polecalbym przewieszke, nawet na te 70 metrow, z dachu na dach. nikomu nie
    > przeszkadza, prawie nie widac (bo kto tak wysoko patrzy), jest 100Mbps,
    > tylko dobrze to zrobic kablem zelowanym, a on jest troche drozszy od normalnego.
    > ew. mozna sie martwic pozniej jak sie izolacja wykruszy na normalnym kablu.
    > podwiesic takiego kabelka do cieniutkiej linki stalowej ze sruba rzymska po
    > obu stronach, ladnie naprezyc (najlepiej zrobic ciezarki po obu stronach
    > zamiast sruby rzymskiej, zeby sie samo naprezalo) i wyglada i dziala slicznie.
    To akurat nie musi być takie proste, gdyż spółdzielnia może nie zgodzić
    (i raczej się nie zgodzi) się na trwałe mocowanie sprzętu (wbijanie,
    wkręcanie, etc), zaś np. okręcić linek/kabli może nie być o co.
    p.
    --
    -- Paweł Bernat <a...@a...flynet.pl>

  • 27. Data: 2002-06-14 10:26:27
    Od: "Jo'Asia" <J...@r...art.pl>

    Mrooveq wystukał w wiadomości <s...@m...eu.org>:

> [...]
    > zamiast sruby rzymskiej, zeby sie samo naprezalo) i wyglada i dziala slicznie.

    No i zadbać o uziemienie draństwa, bo inaczej w czasie burzy może być niewesoło.

    Jo'Asia

    --
    __.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
    --<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

  • 28. Data: 2002-06-14 14:41:35
    Od: Jaroslaw Sakowski <j...@p...bojanowo.sdi.tpnet.pl>

    Witam,

    "OFEK" <o...@o...waw.pl> writes:

    > przez krotkofalowcow. Wiec mozesz miec problem z "Wisla ja Wisla slysze Cie
    > Oka"

    Moze byc ten problem zgadzam sie (ale w Lesznie na 430 Mhz cisza).
    Co do modulow zobacz na

    http://www.neuron.com.pl/produkty/

    Cytyje
    "Radiowe modu3y transmisji danych - Szybkie (115200 b/sek) przesy3anie
    dowolnych danych w standardzie RS-232, niski pobsr mocy, du?a
    odleg3o6f stabilnej pracy ( ok. 300 m), sytuuj1 te modu3y w rzjdzie
    najlepszych na 6wiecie rozwi1zaq szybkiej transmisji bezprzewodowej "

    Tylko ze to ma sie nijak do wymagan przedmowcy (predkosc 100 Mbps).

    O laserach napisze pozniej - chce zebrac linki, troche tego jest.
    Przydalo by sie wymienic doswiadczeniami kto co konkretnie osiagnal w
    temacie laczy optoelektronicznych i za ile (ja mam na raziebardzo
    marne wyniki, konkretne firmy komercyjne tez dla wiekszych odleglosci
    od tego odchodza).

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2002-06-14 20:44:26
    Od: "chepper" <c...@w...nospam.pl>

    Użyszkodnik "Pawel Bernat" <a...@a...flynet.pl> tako rzecze:

    | To akurat nie musi być takie proste, gdyż spółdzielnia może nie zgodzić
    | (i raczej się nie zgodzi) się na trwałe mocowanie sprzętu (wbijanie,
    | wkręcanie, etc), zaś np. okręcić linek/kabli może nie być o co.

    A dlaczego trwale?
    Robisz (np z bednarki) opaski dookola kominow i do nich (opasek) mocujesz za
    pomoca sroby M10-M12 linke stalowa do ktorej bedzie podczepiona skretka. I
    juz :-)

    U nas w "lokalnej" juz tak mamy podlaczone 4 bloki.

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Chepper

  • 30. Data: 2002-06-15 01:23:09
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <B...@t...one.pl>

    Cóż, Fri, 14 Jun 2002 10:26:12 +0000 (UTC)
    Pawel Bernat <a...@a...flynet.pl> pisze:

    > Niestety, kabel zakopany w ziemi (co tu się oszukiwać - dość płytko)
    > był w przypadku mojej sieci zachętą do rozrywki dla niezsieciowanych
    > kolegów :/

    No niestety - wszędzie się zdarzają...

    btw.
    Ehm, tak dla podpowiedzi: a może pod chodnikiem? - o ile jest z
    płytek a nie z kostki. Bo jak z kostki, to trochę zejdzie na ponownym
    układaniu, uciskaniu etc...

    --
    Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak Choose life, choose scene!
    <b...@t...one.pl> > S y m p h o n y 2 0 0 2 <