    From: porneL <n...@p...net>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Jak pokazać ścieżkę dostępu do dokumentu?
    Date: Fri, 06 Mar 2009 21:12:02 -0000

    On Fri, 06 Mar 2009 20:01:17 -0000, Marek <m...@s...interia.pl> wrote:

    > Zimno :-) Ja to zrobiłem tak:
    > Formularz wyszukiwarki POSTem wysyła parametry. Moduł CMS'a
    > odpowiedzialny za wyszukiwanie zapamiętuje te dane w zmiennej sesyjnej i
    > wysyła nagłówek zawierający przekierowanie do siebie samego.

    To straszne nadużycie HTTP.

    Koncepcyjnie wyszukiwanie jest tylko widokiem na dane i nie ma efektów ubocznych. Do
    zapytań bez efektów ubocznych jest GET. POST jest przeznaczony do zapytań, które mają
    ważne efekty uboczne (rejestracja, dodanie komentarza, zakup, itp.)

    Jeśli potem jeszcze przekierowujesz na stronę, która nie ma w URL parametrów
    wyszukiwania, to już kompletnie łamiesz bezstanowość HTTP i uzależniasz treść strony
    danych, o których istnieniu przeglądarka nie ma pojęcia (zmiany danych w sesji są
    niewidoczne dla klientów HTTP).

    > Właśnie to samo przerabiałem aż w końcu doszedłem do wniosku aby
    > history.back() pozostawić przeglądarce i jeśli koniecznie trzeba ścieżkę
    > prezentować to czynię to wyłącznie w formie prezentacji stopnia
    > zagłębienia się w drzewku kategorii.

    Z tym się zgodzę.

    IMHO to nawet jest pożyteczniejsze, bo ścieżka może służyć do nawigacji po serwisie
    (np. jak znajdę gdzieś link do produktu, mogę łatwo przejść do odpowiedniej kategorii
    produktów, zamiast dostać linki do kręcenia się w kółko po tym samym).

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");