  • 31. Data: 2009-07-21 22:16:50
    Temat: Re: Jak podzielić dysk?
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Wiesław pisze:

    > Nie, Visty i dla Ciebie nie będę instalował XP, żeby sobie dokładnie
    > przypomnieć,
    > bo Ty takiej prostej rzeczy nie potrafisz znaleźć.
    > http://www.centrumxp.pl/WindowsXP/429,1,Zmiana_domyś
    lnej_lokalizacji__folderu.aspx

    OK.

    > Pisałaś, że chcesz dokumenty domyślnie zapisywać na innym dysku, a takim
    > tonem

    Sorry nie miałam złych intencji. Folder Moje Dokumenty był tylko takim
    malutkim, mało znaczącym przykladem.

    > to sobie zapytaj chłopakow z pl.comp.os.ms-windows.xp. Jak ich nie
    > zirytujesz
    > to może Ci odpowiedzą.

    Ja Ciebie pytam. Jak powiedziałeś A to teraz powiedz B.
    O klucz rejestru cały czas pytam.

    --
    animka

  • 32. Data: 2009-07-21 22:42:54
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 22-07-2009 o 00:16 Animka napisał na pl.comp.pecet:

    > Ja Ciebie pytam. Jak powiedziałeś A to teraz powiedz B.
    > O klucz rejestru cały czas pytam.

    Wiesz o tym, że do grzebania w rejestrze potrzeba trochę wiedzy? Inaczej
    czeka Cię reinstalacja systemu. Jak Ty takich prostych rzeczy nie kumasz
    to ja się normalnie zaczynam bać. Po co mi kłopoty.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 33. Data: 2009-07-22 05:17:54
    Od: z <z...@g...pl>

    Michal Kawecki pisze:

> [...]
    > - łatwo zrobić obraz albo backup partycji systemowej kiedy ma ona
    > wielkość kilkudziesięciu GB, a nie kilkuset,
    > - zadania serwisowe typu defragmentacja, chkdsk, indeksacja wykonują się
    > znacznie szybciej, nie ma też potrzeby obejmować nimi partycji z rzadko
    > używanymi danymi,
    > - przeciętny user coraz częściej testuje inne systemy operacyjne. Mając
    > dwie lub więcej partycji może to robić bez obaw o bezpieczeństwo
    > głównego systemu,
    > - pad systemu plików na partycji powoduje utratę tylko części danych, a

    Dzięki za info. Ostatni dysk który kupowałem miał 160G.
    Inne systemy będę testował na maszynie wirtualnej więc tak jak
    zamierzałem na początku: 30G na system i reszta na dane.

  • 34. Data: 2009-07-22 05:25:45
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: z <z...@g...pl>

    > Dzięki za info. Ostatni dysk który kupowałem miał 160G.
    > Inne systemy będę testował na maszynie wirtualnej więc tak jak
    > zamierzałem na początku: 30G na system i reszta na dane.

    Będziesz na tym grał?

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    k...@i...eu UIN: 6750153

  • 35. Data: 2009-07-22 11:56:57
    Od: z <z...@g...pl>

    Goomich pisze:

    > Będziesz na tym grał?

    Z grania to ostatni brzdąkałem na gitarze. :-)

    Będę pracował.
    (Corel, Adobe CS3 lub 4, Pitstop, office i taka tam drobnica)

  • 36. Data: 2009-07-22 19:33:03
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 21.07.2009 23:59, Michal Kawecki pisze:
    > - łatwo zrobić obraz albo backup partycji systemowej kiedy ma ona
    > wielkość kilkudziesięciu GB, a nie kilkuset,

    Owszem, ale dobry program do tworzenia obrazów ignoruje
    wolne miejsce, a warto mieć obraz od razu ze wszystkimi
    danymi. Jeżeli ktoś tworzy w ogóle obrazy, oczywiście.

    > - zadania serwisowe typu defragmentacja, chkdsk, indeksacja wykonują się
    > znacznie szybciej, nie ma też potrzeby obejmować nimi partycji z rzadko
    > używanymi danymi,

    Indeksowanie treści najczęściej jednak się wyłącza całkiem :)

    Sprawdzanie integralności danych (chkdsk) jest obecnie
    raczej rzadko wykonywane. Mimo wszystko jednak komputery
    i systemy zawieszają się dzisiaj zdecydowanie rzadziej,
    niż kiedyś.

    Defragmentacja też straciła mocno na znaczeniu. A jak już
    ktoś ją zapuszcza to i tak nie siedzi przy komputerze, więc
    może obejmować równie dobrze wszystkie dane.

    > - przeciętny user coraz częściej testuje inne systemy operacyjne. Mając
    > dwie lub więcej partycji może to robić bez obaw o bezpieczeństwo
    > głównego systemu,

    Do *testowania* innych systemów operacyjnych służą maszyny
    wirtualne. Są o niebo bezpieczniejsze, bardziej elastyczne,
    a do tego zazwyczaj dostępne za darmo (w przeciwieństwie
    do często uruchamianych pod ich kontrolą systemów operacyj-
    nych ;) ).

    > - pad systemu plików na partycji powoduje utratę tylko części danych, a
    > nie wszystkich naraz.

    Rzadkość. Poza tym -- należy mieć kopię zapasową.

    > Oczywiście, są ludzie do których te argumenty nie przemawiają. Ale oni
    > pewnie nigdy nie musieli odzyskiwać danych z olbrzymich sfragmentowanych
    > partycji, gdzie pliki ważne stanowiły 0,01% zawartości partycji
    > zawalonej mp3-kami, filmami i grami umieszczonymi "w folderach".

    Nigdy nie musieli, bo mieli kopię tego, co warto odzyskiwać.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 37. Data: 2009-07-22 20:38:27
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Wiesław pisze:

    > Wiesz o tym, że do grzebania w rejestrze potrzeba trochę wiedzy? Inaczej
    > czeka Cię reinstalacja systemu. Jak Ty takich prostych rzeczy nie kumasz
    > to ja się normalnie zaczynam bać. Po co mi kłopoty.

    To jest już bardziej bezczelna odpowiedź. Sam siebie się bój.
    Widocznie sam nic nie umiesz i nie umiesz teraz wskazać w którym kluczu w
    rejestrze zmieniasz wpis.
    Pochwaliłeś się, że w rejestrze zmieniasz wpisy do ścieżek instalacji

  • 38. Data: 2009-07-22 22:09:21
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Wed, 22 Jul 2009 21:33:03 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

    > Owszem, ale dobry program do tworzenia obrazów ignoruje
    > wolne miejsce, a warto mieć obraz od razu ze wszystkimi
    > danymi. Jeżeli ktoś tworzy w ogóle obrazy, oczywiście.
    [...]

    Do odtworzenia systemu nie jest potrzebny obraz zawierający faftyliony
    mp3-jek ani rozdęte, kilkugigabajtowe foldery z grami czy też foldery z
    instalkami/sterownikami. To wszystko powinno siedzieć na innej,
    niesystemowej partycji. Po to właśnie m.in. wymyślono partycje, żeby
    odseparować system od mniej/bardziej ważnych danych. I stosuje się tę
    zasadę z powodzeniem we wszelkiej maści systemach unixopodobnych.

    Owszem, napiszesz że dobry program do tworzenia obrazów powinien
    umożliwiać odfiltrowanie takich folderów, a ja Ci odpiszę, że opisujesz
    świat idealny. Dotyczy to też pozostałych Twoich uwag w tym wątku, co
    czyni dalszą dyskusję o nich hmmm mało rozwojową :-).
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 39. Data: 2009-07-23 16:07:44
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 22-07-2009 o 22:38 Animka napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    > programów.
    > W związku z tym poprosilam Cię o wskazanie tego klucza w rejestrze.

    Napisałem, że to nie temat na tę grupę - nie zrozumiałaś, że mam teraz
    Vistę,
    a Tobie trzeba pokazać palcem, też nie zrozumiałaś.
    Nie rozumiesz, że o bezinteresowną pomoc ładnie można poprosić, a nie
    żądać!
    Więc OK: sam nic nie umiem. Czy teraz dasz mi spokój?

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 40. Data: 2009-07-25 19:55:19
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 23.07.2009 00:09, Michal Kawecki pisze:
    > instalkami/sterownikami. To wszystko powinno siedzieć na innej,
    > niesystemowej partycji. Po to właśnie m.in. wymyślono partycje, żeby

    Nie musi. Można nie robić obrazów, a tylko kopie zapasowe.

    Partycje w komputerach PC wymyślono przede wszystkim po to,
    by umożliwić instalację kilku systemów operacyjnych (a głów-
    nie MS-DOS równolegle z Xenixem lub OS/2). Początkowo nawet
    MS-DOS potrafił obsługiwać tylko tę jedyną partycję, z której
    się uruchomił.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |