  • Data: 2012-02-12 20:19:44
    Temat: Re: Jak odpalić rozrusznik?
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Wójtowicz <s...@s...active.com> wrote:

    > wygląda na to, że autor wątku w ogóle nie rozpatrzył problemu, co jeśli
    > samochód będzie pozostawiony na biegu, bez ręcznego, naprzeciwko placu
    > zabaw.

    Nie będzie pozostawiony, bo a) zawsze zostawiam na ręcznym i na luzie
    i b) włączenie nie będzie takie proste. Ale tak, chcę mieć jak najlepszy
    failsafe, wspomniane gdzieś niżej podpięcie się pod lampkę od ręcznego
    to dobry pomysł.

    > Może się okazać, że ruszy i nie będzie jak go zatrzymać. Tak więc
    > taki układ musiałby posiadać od groma zabezpieczeń typu fail-safe,
    > włączając w to możliwość zdalnego wyłączenia, o czym autor nie pisze.

    Do tego przed włączeniem chciałbym żeby układ wydawał ton ostrzegawczy,
    ale to już załatwię po stronie elektroniki.

    > Ponadto mechanik samochodowy w warsztacie też chce mieć gwarancję, że
    > samochód po wyjęciu kluczyka ze stacyjki nie odpali sam.

    Mechanik będzie miał gwarancję bo układ będzie jeździł tylko zimą, czyli
    wtedy kiedy chcę zdalnie odpalać samochód. Latem będzie w samochodzie
    tylko ten rozrysowany interfejs, reszta będzie odłączona.

    > A może się to zdarzyć, jeśli ktoś nawet przycisk na pilocie zostanie
    > wciśnięty w kieszeni niechcący.

    Nie zostanie bo nie będzie pilota - chciałbym sterować układem przez
    telefon - modem GSM + dekoder DTMF i informacja zwrotna w postaci
    kilku tonów. Wydanie mu polecenia nie będzie możliwe przez przypadek,
    a już na pewno nie wystarczy do niego zadzwonić, czy wysłać SMSa.

    Zdaję sobie sprawę z zagrożenia dlatego chcę układ zabezpieczyć maksymalnie
    jak to możliwe.

    Co do przepisów prawa... prawo jest jakie jest, nie mówię że jest złe,
    ale powiedzmy że biorę ryzyko na siebie. Po prostu chciałbym zrobić to
    jak najbardziej z głową - nie ze względu na prawo. Jak samochód zostanie
    na biegu, czy u mechanika, to na pewno nie będzie w nim żadnych układów
    mogących uruchomić silnik.

    --
    gof